Rimpels in nieuwe laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Rimpels in nieuwe laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:42

Ik zit dit topic echt met open mond te lezen :o
TS, Volgens mij zijn rubberen laarzen voor jou de oplossing, aangezien deze niet zullen rimpelen en je hier toch je enkels in kan bewegen ;) Het scheelt ook nog eens een hoop geld!

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:59

Mag ik vragen wat voor laarzen je draagt in je dagelijkse leven? Elke leren laars, of schoen zal naar je voet gaan staan en daardoor ook veel lekkerder zitten. En dus rimpels vertonen.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 12:04

_brunette schreef:
Mag ik vragen wat voor laarzen je draagt in je dagelijkse leven? Elke leren laars, of schoen zal naar je voet gaan staan en daardoor ook veel lekkerder zitten. En dus rimpels vertonen.

mwaaaaah mijn 4 paar uggies hebben toch echt niet zoveel rimpels :D de laarzen staan altijd op spanners, ik vind rimpels ook vrij normaal hoor maar niet zo snel. Het voorbeeld dat ik eerder liet zijn zijn ook derby laarzen, zoveel rimpels zal ik nooit op mijn petrie's vinden..enne petrie heeft harder leer maar mijn kalfsleren laarzen zitten vanaf het begin af aan gegoten en vertonen dit soort grapjes pas echt na een paar keer rijden. HEt scheelt ook dat de rits achter doorloopt, niks is verhard wat je met normale laarzen wel hebt.

verder draag ik allemaal sneakers(adidas, lacoste) hakken en uggies. ugg's staan altijd strak op spanners dus die rimpels vallen wel mee, maar dat zijn geen leren laarzen maar slappe dingen :P
Laatst bijgewerkt door babydolll op 09-10-10 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 12:05

Mootje schreef:
Ik zit dit topic echt met open mond te lezen :o
TS, Volgens mij zijn rubberen laarzen voor jou de oplossing, aangezien deze niet zullen rimpelen en je hier toch je enkels in kan bewegen ;) Het scheelt ook nog eens een hoop geld!

doe maar niet, vind die dingen afzichtelijk :D

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:07

miss moet je dan met je ugg's gaan rijden? _O-

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:08

Ugg´s zijn dan weer dusdanig breed rond de enkels en kuiten dat de laars niet meer hoeft te buigen bij het bewegen van de enkel dus ja, daar krijg je die rimpels niet :+. Ik blijf erbij dat je gewoon een verkeerd beeld hebt van hoe leer reageert op beweging.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:16

Maar ik vind het apart dat je laarzen kocht in de veronderstelling dat hij exact hetzelfde zou blijven als je hem kocht. Je moet je enkel toch bewegen? Je moet je hak toch uitdrukken? :? Hoe wil je dat dan in godsnaam doen :=

En ja vind je het gek dat je andere laarzen dit niet hebben, die zijn zo stug als beton :+

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 12:16

jullie mogen me misschien een zeikerd vinden, maar de ruitersportzaak heeft toegegeven geblunderd te hebben en dat er veel te veel ruimte voor mijn enkel over was. Ze hebben zelfs letterlijk gezegt dat deze laarzen wel eens heel erg kunnen gaan kreuken. Heb nu tijdelijk lipica's tot mijn petrie polo's klaar zijn, ook het polo model en deze sluit goed aan op mijn enkels. Een paar rimpeltjes omdat ze al een half jaar gebruikt zijn maar ik durf mijn hand in het vuur te steken dat mijn derby's er na een half jaar niet meer zo 'rimpelloos' uitzien :D

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 12:18

jori_X schreef:
Maar ik vind het apart dat je laarzen kocht in de veronderstelling dat hij exact hetzelfde zou blijven als je hem kocht. Je moet je enkel toch bewegen? Je moet je hak toch uitdrukken? :? Hoe wil je dat dan in godsnaam doen :=

En ja vind je het gek dat je andere laarzen dit niet hebben, die zijn zo stug als beton :+

ik vind het geen probleem dat er een paar rimpels in komen, de laars moet naar je voet vormen om comfortabel te zitten. Alleen weet ik van mijn vorige laarzen( kalfsleer en kon er zo mee wegrijden dus beton zal het niet zijn) dat die rimpels pas verschenen na een paar keer rijden.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 12:18

salome_maybe schreef:
miss moet je dan met je ugg's gaan rijden? _O-

helaas niet veilig genoeg! :P

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:36

babydolll schreef:
ik vind het geen probleem dat er een paar rimpels in komen, de laars moet naar je voet vormen om comfortabel te zitten. Alleen weet ik van mijn vorige laarzen( kalfsleer en kon er zo mee wegrijden dus beton zal het niet zijn) dat die rimpels pas verschenen na een paar keer rijden.

Maar hoe soepeler het leer, hoe meer rimpels je krijgt. Lijkt me vrij logisch :+ En ja, ruimte bij je enkel speelt natuurlijk ook mee!

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 12:39

jori_X schreef:
babydolll schreef:

Maar hoe soepeler het leer, hoe meer rimpels je krijgt. Lijkt me vrij logisch :+ En ja, ruimte bij je enkel speelt natuurlijk ook mee!

ik vind rimpels ook helemaal niet erg, alleen vond het onvoorstelbaar dat het zo snel na het lopen kwam terwijl ze op goede spanners stonden. Helaas zou het niet bij de gewone rijlaars rimpels blijven, ze zijn nu verkocht aan iemand die ze een stuk beter past! :D

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:39

ik heb 2 paar derby's die zakken ook in, heel normaal hoor.!

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:31

ik vind het ook echt niet mooi als laarzen zo in zakken maar helaas doen ze het allemaal

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:26

De 'rimpels' zitten ook in mijn laarzen,
maar dat hebben alle leren laarsjes
dat ligt dus niet aan de maat,
groetjes Lisa

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:03

zover ik weet zakken alle laarzen en ja ik kan er zéker weten wel naast zitten :P