Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Esmeralda10 schreef:Ik heb precies hezelfde...
heb een demo bijgewoond van iemand via de Monty Roberts manier..maar dat ging over angstige paarden, de mijne is gewoon koppig, ze heeft er geen zin in...wat ik er wel van geleerd heb is, af en toe wat anders tussendoor doen als ze weer een een kwartier met haar tenen op de klep staat en verder niks doet..afleiding, spelletje van maken, weg lopen met haar, erf op/af...weer proberen..continu contact houden...hup stap verder op de klep...weer er af....bij de buurman laten neuzen...weer op de klep, weer wat verder...weer eraf halen en wat anders doen...we maken er een spelletje van....(met veel geduld;) en af en toe een snoepje als beloning...zij moet vooral denken dat zij de regie in handen heeft...tenminste dat werkt zo bij de mijne..als ze voelt dat ze erin getrapt is..achter biks aan..en snel de stang erachter; gaat ze er de terugreis bijvoorbaat al niet in...zij wil de baas zijn, maar ik noem het samenwerken en laat haar in die waan
retivi schreef:Hoi! Er is ook een DVD over trailerladen beschikbaar.
Deze is van Monya en John Erb van de Balingehof te Oosterstreek
Zie:http://www.balingehof.nl/homepage.htm.
Onder het kopje DVD's staat die voor trailerlaadproblemen.
hun concept is echt heel goed en werkt!
De DVD kan je via mail bestellen, staat er ook bij.
Succes!