ben het zat. paard wil niet meer in de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Farah_

Re: ben het zat. paard wil niet meer in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:51

Annemarie van der Toorn heeft ook een 1-daagse laadcursus waarin je leert om te gaan met paarden die lastig laden... Meer info op www.montyroberts.nl

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:57

tip, laat je vader erbuiten als je gaat laden en zoek hulp en leer zelf goed te laden, veel mensen hebben geen idee waar ze mee bezig zijn en doen maar wat en dat jouw paard telkens maar die wagen opgaat doet ze toch maar. Maar nu op de juiste en goede manier dan heb je straks weer veel plezier van haar, maar zelf leren en doen, zorg dat je hier mee van weet dan kan je goed beslagen ten ijs komen en neem je vader anders maar mee om het te leren.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 00:25

En TS, wat is nu het plan? :)

Esmeralda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:34

Ik heb precies hezelfde...
heb een demo bijgewoond van iemand via de Monty Roberts manier..maar dat ging over angstige paarden, de mijne is gewoon koppig, ze heeft er geen zin in...wat ik er wel van geleerd heb is, af en toe wat anders tussendoor doen als ze weer een een kwartier met haar tenen op de klep staat en verder niks doet..afleiding, spelletje van maken, weg lopen met haar, erf op/af...weer proberen..continu contact houden...hup stap verder op de klep...weer er af....bij de buurman laten neuzen...weer op de klep, weer wat verder...weer eraf halen en wat anders doen...we maken er een spelletje van....(met veel geduld;) en af en toe een snoepje als beloning...zij moet vooral denken dat zij de regie in handen heeft...tenminste dat werkt zo bij de mijne..als ze voelt dat ze erin getrapt is..achter biks aan..en snel de stang erachter; gaat ze er de terugreis bijvoorbaat al niet in...zij wil de baas zijn, maar ik noem het samenwerken en laat haar in die waan

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:45

Esmeralda10 schreef:
Ik heb precies hezelfde...
heb een demo bijgewoond van iemand via de Monty Roberts manier..maar dat ging over angstige paarden, de mijne is gewoon koppig, ze heeft er geen zin in...wat ik er wel van geleerd heb is, af en toe wat anders tussendoor doen als ze weer een een kwartier met haar tenen op de klep staat en verder niks doet..afleiding, spelletje van maken, weg lopen met haar, erf op/af...weer proberen..continu contact houden...hup stap verder op de klep...weer er af....bij de buurman laten neuzen...weer op de klep, weer wat verder...weer eraf halen en wat anders doen...we maken er een spelletje van....(met veel geduld;) en af en toe een snoepje als beloning...zij moet vooral denken dat zij de regie in handen heeft...tenminste dat werkt zo bij de mijne..als ze voelt dat ze erin getrapt is..achter biks aan..en snel de stang erachter; gaat ze er de terugreis bijvoorbaat al niet in...zij wil de baas zijn, maar ik noem het samenwerken en laat haar in die waan

Ik ben wel benieuwd waar jij op baseert dat het koppigheid is?
In mijn opzicht denkt een paard echt niet in de trant van "de regie in handen hebben". :n

SomniumEquus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:27

Wij hebben een merrie die als jong paard moeilijk te laden was.
met veel geduld en rust hebben we haar er in gekregen.

Laat haar eerst maar op de laadklep gaan staan en rustig kijken hoe verder ze komt moet je haar belonen dan merkt ze dat het niet eng/erg is.
mocht je haar in de trailer krijgen zorg er dan goed voor dat je voorzichtig rijd dat ze daar niet weer een trauma van krijgt.
nadat het een keer gelukt is om haar op de trailer te krijgen zal ze heus niet de volgende keer gelijk weer de trailer op gaan maar zul je misschien weer van voor af aan moeten beginnen.
maar na verloop van tijd zal ze gewoon de trailer in lopen.

Veel succes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:25

TS, heb je dat Ebook van Eddy waar ik de link van gaf al gelezen?

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:21

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 16:18

hoi mensen laat bericht dat klopt. Ze is aan de ene kant niet bang als ze met haar voor benen er op staat lijkt het wel of ze in slaap valt. we gaan zeker rond kijken waar we aan de slag kunnen om haar er wel op te krijgen. Weetje wat ik eigenlijk niet snap. Ik werk nu toch wel een paar jaar tussen de paarden en heb al weer 10 jaar eigen paarden. Waarom is er nog nooit een paard niet bij mij er op gegaan? ze liepen er allemaal zo op. Zelfs haar zoon. En dan zij niet. maar we gaan zeker zoeken naar meer informatie en iemand die ons goed kan helpen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:29

Ik had ook een paard met een laadprobleem, hij deed de trailer negeren, kont toe draaien en dan kun je niks meer. Longeerlijn sloeg ie weg en we hebben echt alles geprobeerd (voeren op de trailer, er een keer reeel een zweep overheen gehaald, weken lang er op en er af)! Inmiddels hebben we voor hem iets gevonden dat werkt! Longeerlijn om zijn buik, door zijn voorbenen en door het halster, zodra hij stil gaat staan geef ik wat druk op de lijn, die hij voelt op zijn buik! Hij loopt nu zo de kar op (op deze manier, zodra ik het op de normale manier doet begint ie gewoon weer van voor af aan!)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:04

tja sjanne, ze zijn er gewoon: paarden met laadproblemen. En kennelijk hadden al die andere paarden dat niet.

Ik hoop dat je dit gevoel van waarom los kunt laten om het probleem effectief op te lossen. succes!

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:53

Hoi! Er is ook een DVD over trailerladen beschikbaar.
Deze is van Monya en John Erb van de Balingehof te Oosterstreek
Zie:http://www.balingehof.nl/homepage.htm.
Onder het kopje DVD's staat die voor trailerlaadproblemen.
hun concept is echt heel goed en werkt!
De DVD kan je via mail bestellen, staat er ook bij.

Succes!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:30

Je kan best professionele hup zoeken.
Die mensen kunnen jou en jouw paard leren hoe je het moet doen.
Door zelf nog gewoon veel te proberen wordt het misschien alleen nog maar erger.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:19

retivi schreef:
Hoi! Er is ook een DVD over trailerladen beschikbaar.
Deze is van Monya en John Erb van de Balingehof te Oosterstreek
Zie:http://www.balingehof.nl/homepage.htm.
Onder het kopje DVD's staat die voor trailerlaadproblemen.
hun concept is echt heel goed en werkt!
De DVD kan je via mail bestellen, staat er ook bij.

Succes!

dat concept is bijna hetzelfde als dat van Eddy Modde en dus van Parelli, je kunt dus op meer manieren aan dezelfde info komen.
ik heb de DVD ook én die van Parelli en moet zeggen dat ik de 2e beter vind.
Die van Balingehof is ook prima maar ik hou niet zo van dat met zweepjes werken.
Voordeel is dat deze wel in het NL is en die van Parelli niet :)

edith123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:30

vooral niet trekken wan dan kijkt ze over de trailer heen ne ziet ze het dak en dat is eng
als je daarin moet ;)

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:26

ik wou net zeggen: eddy modde