gaat fijn bij die KNHS!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:07

Hoe regelen we het met de KNHS dat iedereen op een TIJD start ipv op een NUMMER. werkt SUPER.
Ben je ook geen ringmeesters meer nodig. Heeft toch alleen maar voordelen. En niemand kan zeiken over te lang / te kort ingereden!

Alleen die ouwerwetse ouwe @#$@#!!jury's willen er niet aan meewerken, en zitten zich al te ergeren als ze 5 minuten moeten wachten.......

.......van die jury's die zelf eerder alleen B gereden hebben vlak na de oorlog...........BAH

CGJ

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:11

jah dat zoiets heb ik ook meegemaakt ga het nie allemaal schrijven het is een lang verhaal Schijnheilig Haha! maar ik heb meer dan een jaar niet meer gestart nu mag ik dan wel weer ik rij nu L2 maar nog geen wp

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:01

Fitzroy schreef:
Nou idd, CG112. Het lijkt de laatste tijd wel weer bar en boos gesteld met het niet afzeggen.
Er vallen hele gaten in het programma soms wel tot een half uur. Ik vind het echt belachelijk.
Ik houd dan ook gewoon mijn eigen tijd aan en in het Z wordt daar iig niet moeilijk over gedaan.

Als ik zelf jureer vind ik het ook niet erg als mensen op hun eigen tijd starten. Ze hebben er met losrijden toch rekening meegehouden. Zijn ze er eerder klaar voor dan graag, maar nog niet klaar mogen ze gewoon hun eigen tijd aan houden.

dit bedoel ik nou dus, ik was pas op wedstrijd met mijn pony, stond ik weer bij de paarden terwijl ik nog even gebelt heb of ik nu wel bij de pony's stond en de starttijden.
Ze hadden zoiezo geen rekening gehouden met dat ik met een pony starte.. en mijn starttijd was 10 over half 2.. 10 voor half 2 was ik in de bak zonder jasje want het was bloed heet even voor half 2 werd ik de bak in geroepen dus ik zei ik ben nog niet klaar met losrijden + het is ook nog geen tijd (we hadden het daarvoor nog nagevraagt) de jury had het niet door gegeven ofzo.
Toch MOEST ik starten.. nou oke gehaast met bandages af doen en jasje aan toen de ring in gedraaft en meteen zat mevrouw kattekop daar met haar oordeel dat ik te laat was en me jasje al lang had moesten aan doen en de bandages er al lang af moesten.
Nu weet ik ga niet tegen een jury in.
Maar ik zei het was me starttijd nog niet dus de bandaes hoefde er nog niet af... + dat ik het recht heb om te starten op mijn starttijden die 3x na gevraagt waren.
Jury boos etc. ik moest meteen beginnen terwijl ik niet eens een rondje in de bak kon gaan medam vond dus alles eng en ik was nogal geschrokken van de jury die zo uitgevallen was...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:28

CGJ12 schreef:
Hoe regelen we het met de KNHS dat iedereen op een TIJD start ipv op een NUMMER. werkt SUPER.
Ben je ook geen ringmeesters meer nodig. Heeft toch alleen maar voordelen. En niemand kan zeiken over te lang / te kort ingereden!

Alleen die ouwerwetse ouwe @#$@#!!jury's willen er niet aan meewerken, en zitten zich al te ergeren als ze 5 minuten moeten wachten.......

.......van die jury's die zelf eerder alleen B gereden hebben vlak na de oorlog...........BAH

CGJ

Het zou te regelen zijn als ze ook dit op TIJD starten verplicht zouden gaan stellen. Haha! Een kloppend programma ontwikkelen?
Ik spreek dan alleen voor dressuur,bij het springen gaat het er weer anders aan toe.
Ga bij een concours nog maar eens vragen wie er ringmeester(es) wil zijn bij de dressuur.Liever niet zegt de meerderheid dan.

Als nieuw lid werd het mij jaren geleden gevraagd omdat ik als dressuurmiep wel iedereen zou kennen...Kom je op een koude Pinkstermaandag aan en de eerste 5 ruiters niet te bekennen,ringen leeg zuchtende jury,s erin!Wat kun je dan als ringmeester doen ?Weinig!Daarna vallen de ruiters en hun gevolg bijna over je heen om toch maar op de voor hun zo gunstig mogelijk tijdstip te starten.In die tijd werd er ook nog wel gesprongen dus hadden ze het excuus springen gaat voor dressuur.Omgekeerd als je een proefje rijdt ben je al losgereden voor het springen?

Ik kaart het bij de vergadering aan of het aan de ruiters duidelijk gemaakt kan worden dat hun startnummer ook hun startvolgorde is.
Dit gaat al iets beter,maar helemaal vlekkeloos nog niet.Ze zijn het niet gewend Verward
Dan na weer wat jaren blijkt er dan toch een programma te bestaan die de combinaties OP TIJD laat starten.HOERA!!
Het loopt als een trein,als ringmeester toch nog wel een aanspreekfunctie,jury,s worden niet lastiggevallen,nee, ook geen commentaar vragen na de proef,anders loopt je tijdschema vast.
Het dressuurvolkje raakt eraan gewend want je weet hoe laat het is,nietwaar?Mocht er door wat voor rede iets eerder of later gestart willen worden overleg je dat als deelnemer maar zelf,met een ander deelnemer.Wel even doorgeven aan de ringmeester.

Nu hebben ze dit jaar om onverklaarbare rede weer afgeweken van een goed lopende dressuurtrein Boos!
De deelnemers waren van slag want het stond niet meer op TIJD...ze wisten niet meer hoe lang van tevoren ze moesten gaan losrijden etc.Gelukkig verliep het voor de meeste toch nog wel redelijk.Mentaliteit en stressbestendigheid is een belangrijke factor,zeker op wedstrijden!

Toch maar weer eventjes aangekaart bij de organisatie,als het goed is staat het nu in hun evaluatie....

Vraag ik me alleen even af CJG12 waarom een jury er niet aan mee zou willen werken?
De organisatie maakt toch de startlijsten met deelnemers en niet de na-oorlogse garde Knipoog