.Voor dit bedrag mag ze alles met hem doen, maar we hebben wel afgesproken dat ze wel in de lessen rijdt bij mijn eigen trainster. Dit was geen probleem omdat ze toch ook bij diezelfde trainster lest op een manegepaard.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Chaos schreef:Ik heb ingevuld zoals wij het thuis zien..
Aangevinkt heb ik:
- Vergoeding voor les.
- vergoeding voor gebruikt paard.
IMO ook het enige waar je een vergoeding voor kunt vragen. Tuurlijk wil je je stallingskosten een beetje gedekt hebben, maar die kun je niet volledig teruggaan vragen. Voor mij valt dat dus een beetje onder gebruik paard.
Wij verhuren onze pony's alleen met wekelijkse privéles. En die lessen moeten zich wel terugverdienen natuurlijk.
Valencia2002 schreef:Wat ik niet goed begrijp is waarom je wanneer je bij bijvoorbeeld een manege een paard least je dan een aanzienlijk bedrag betaalt. Niet alleen voor stalling, maar ook voor gebruik, terwijl er dan ook nog gelest wordt op dat paardje. Dat is nu natuurlijk niet het geval.
En ben het ermee eens dat wanneer iemand het paard later wil overkopen er anders mee omgegaan wordt, maar volgens mij is dat niet het geval.
Edit: Blabla en vesta: leasen jullie, verleasen jullie of hebben jullie een eigen paard of misschien verzorgpaard?
Chaos schreef:Nee, dat staat er niet. Ik heb het geplaatst zoals wíj het thuís doen. En de paarden blijven thuis, en gaan dus nergens anders heen. Ga je een leasepaard verplaatsen, dan zijn naar mening de volledige stallingskosten voor de huurder. Afhankelijk van de gemaakte afspraken.
Wij hebben een contract.
Chaos schreef:Ik heb ingevuld zoals wij het thuis zien..
Aangevinkt heb ik:
- Vergoeding voor les.
- vergoeding voor gebruikt paard.
IMO ook het enige waar je een vergoeding voor kunt vragen. Tuurlijk wil je je stallingskosten een beetje gedekt hebben, maar die kun je niet volledig teruggaan vragen. Voor mij valt dat dus een beetje onder gebruik paard.
Wij verhuren onze pony's alleen met wekelijkse privéles. En die lessen moeten zich wel terugverdienen natuurlijk.
Chaos schreef:Ik snap je bericht niet.
Dat is bij ons toch ook? Je least bij ons een pony voor 3 of 4 dagen, deze dagen is de pony van jou?

Princesspres schreef:dat geloof ik meteen!!
ik zou dat dus erg moeilijk vinden om concreet te maken hoe je alles wil.
maargoed zou niet onmogelijk moeten zijn

Princesspres schreef:wie is er verantwoordelijk voor het tuig? en als het stuk gaat ?
en als de een vind dat het niet meer past , en de ander wel?
wat mag wel , wat mag niet?
hoemeer je mag hoe meer je betaald denk ik.
blijf het hele leasen met paarden erg moeilijk blijven.....

Het komt heel regelmatig voor dat ze er meerdere mogen rijden, en ben ook blij dat ik op drukke dagen op onze leasers kan terugvallen.