Hoe krijg ik die staart wit!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Re: Hoe krijg ik die staart wit!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:23

haha nou dat is inderdaad een heel verschil zeg......
succes op de keuring,laat maat even weten hoe het is gegaan.

kamoesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:53

Groene zeep, betadine en biotex werken alle drie!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:58

Zilver shampoo van het Kruidvat, kost 2.25 en werkt prima!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:01

Ik heb vanmorgen samen met mijn vriend al 3 kwartier op mijn palomino staan schrobben die woensdag naar de nakeuring moet.

Eerst 2x gewone shampoo voor de eerste viezigheid. Toen staat en manen beide 2x met zilvershampoo en alles uitgespoeld met groene biotex. Hij staat nu te drogen, het is heilig vergeleken met hoe het was, maar het is nog niet naar mijn zin. Morgen schrobben we hem nog eens helemaal rondom en dan gaat hij onder dek, in de vlechten en staartzak enzo.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:02

Die staart was dusdanig vies, die krijg je niet meer helemaal schoon. Als je het nu netjes bijhoudt en af en toe een stuk van de staart knipt dan groeit het er vanzelf wel uit.
Ik laat de staart van mijn schimmel nooit erg vies worden, zodra er mest- of urinevlekken in zitten ga ik hem wassen, soms meerdere keren per week.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:19

Gaat om een net gecastreerde twenter die zo uit het land kwam en waar vanaf de veulenkeuring niets aan gedaan was ;).
Hij vond het heerlijk die aandacht, heeft keurig stil gestaan, kon hem niet schelen of we de tuinslang er op zette of een emmer water over z'n kop gooide. Tijdens het inzepen van z'n manen heeft hij me helemaal af staan likken :+.

Het stomme is dat zijn manen ook helemaal vies zijn.
Zijn moeder ligt ook het liefst met haar kop in de strond en aan haar manen doe ik eigenlijk nooit wat, alleen 1x per jaar voor de keuring worden die gewassen (voor wedstrijd nooit). Haar staart word wel aardig bijgehouden omdat ze toch wel 1 of 2x per maand mee gaat op wedstrijd en die is idd na 1 of 2 wasbeurtjes al wel netjes.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 15:34

Deze dame heb ik nog niet zo lang en stond daarvoor in een kudde in Engeland, nog nooit wat aan gedaan dus en madam is nu 4 :+
Maar het was redelijk wit. Moet inderdaad bijhouden en onderste eraf knippen zodat het weer goed wit aangroeid. Ze heeft een mooie 2e premie gehaald op de keuring vandaag :j

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:43

hey, wou inderdaad ook zeggen talkpoeder meenemen en daar de staart wit mee maken. Maar je hebt al een 2de premie, gefeliciteerd.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:08

groene zeep en equi green.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 23:09

Ik heb ergens gelezen dat Vanish heel goed helpt. NIET op de huid natuurlijk, maar voor die bruine onderkant lijkt me dat best een optie...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:55

Gefeliciteerd met de tweede premie!

Mijn tips komen dus te laat maar goed, voor de volgende keer... Ik gebruik biotex met betadineshampoo bij mijn Arabje met witte staart. Maar de beste tip is, zoals Karin al zei, het bijhouden. Komt dus nog wel goed :-)

OlympicStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:05

Zilver shampoo :)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:55

Reckitt Blauw.
Dit kan je halen bij de supermarkt en b.v. een drogist.
Het is een zakje met een blauw kleurig poeder er in, dit los je op (in warm water, staart er in en weken maar, succes gegerandeerd (had vroeger een schimmel), desnoods herhalen en staart er lang genoeg in laten, goed uitspoelen uiteraard en niet verder dan de staartwortel.
Gefeliciteerd met je tweede premie.