Te klein begin ik te begrijpen (benen die onder de buik uit steken. Dat is hier nog niet het geval
)2 voorbeeldjes van nog ECHT te groot....:

Of valt dat bij deze mee?

Deze mag nog even groeien....
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)

Ik zou in uw situatie (Geen pony telkens wisselen) voor een D gaan.
)
Ik zit liever op kleine pony's. Margje schreef:Op je foto's vind ik de bovenste niet heel veel te klein lijken, alleen de beugels lijken zo kort! Als die langer zouden zijn zou het best kunnen, om af en toe een keertje na mams te rijden. Niet als eigen paard natuurlijk.
maar dat is de eerste keren bewust gedaan. Stefan heeft een lich beperking en kan (vooral rechts) niet goed uitstrekken. Hij werd erg onzeker als de beugels lang waren. Dus hebben we ze wat korter gedaan om hem steun te geven. Inmiddels is hij vertrouwt met het zadel en met los rijden en gaan we langzaam aan de beugels verlengen tot ze op de goede maat zitten.Citaat:Dat kleine meiske kan zo natuurlijk niet zelfstandig rijden, die kan niet drijven en ik denk dat dat qua lengte voor het rijden het belangrijkste is: dat je de hulpen goed kunt geven..
) Als je op dit paard DENKT dat je rechtsaf wil afwenden doet ie het ook... Citaat:Een D-pony is denk ik een mooie maat als je lang vooruit wilt kunnen, maar het hangt natuurlijk van de lengte van je kinderen af

Suzanne F. schreef:Everytime schreef:Te klein.Ik zit liever op kleine pony's.
Dus als ik het goed begrijp vind jij jezelf te klein met 1.49 m. om op een pony van 1.49 m. te rijden?
Nou sorry maar daar ga ik niet eens meer serieus op in.
Marigold schreef:ik vind voor kids een stokmaat tussen navel en neus hoogte van het kind wel het beste.
kleiner dan zitten ze met opgetrokken benen,
groter dan komen ze niet ver genoeg met hun benen om hulpen te geven.
groter kán wel hoor hoeft ook geen probleem te zijn maar idealer vind ik een pony die een beetje bij hun formaat past.
Urielle schreef:Afhankelijk van de breedte van paard/pony een stokmaat van 20 cm onder tot 20 cm boven je lengte, leerde ik vroeger in de Penny.
Ik ben 1.65 en heb korte benen, 1.45 wil prima, 1.85 is voor mij toch echt wel groot hoewel ik er wel eens met die maat gereden heb.
Suzanne F. schreef:Elise95 schreef:Nou als dat zo zou zijn xD. Dan mag ik dus op een paard van 1.80m. En wat wil je dan op een Shet hebben een kind van een meter
Ja ongeveer wel.
Daarom zei ik ook ongeveer.
Ligt ook aan de lengte van je benen natuurlijk. Maar als hulpmiddel kan je die regel best aanhouden.