Nu beginnen met bijrijdpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Re: Nu beginnen met bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:07

ik zou proberen te overleggen als het goed gaat misschien beval je wel zo goed dat je minder mag betalen ;) werkte bij mij wel altijd.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:08

ik zou gewooon proberen minder te kunnen betalen.. als je voor die gene goed genoeg bent dan.. lukt mij wel altijd.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:46

persoonlijk vind ik 75 euro per maand veel. ik mag zovaak rijden als ik wil, en betaal er niets voor

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:49

ik heb eens 115 euro per maand betaald voor 2 dagen in de week. Dit was dan wel op een superdeluxe manege met binnenbak en superbuitenbak. En in een regio waar maar heel weinig aanbod van paarden was. Ik heb het maar 1 winter gedaan.

Het is maar net hoe de markt is en wat je wilt.

maar 2 tot 3 maanden niet kunnen rijden in de winter is wel heel overdreven hoor! de afgelopen winter was extreem maar toen heb ik denk ik in totaal 6 weken niet in de bak gereden.

Wonto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:48

De hoogte van het bedrag is bij iedereen anders. Ikzelf betaal 140 euro. Kan doen en laten met het paard en heb buiten de hoefsmid geen andere kosten.

We hebben voor het paard van mijn vrouw een bijrijdster en die betaald 60 euro. We hebben er ook gehad die minder moesten betalen maar onze ervaring is dat als je iemand vraagt die een redelijk bedrag moet betalen die persoon zich er ook meer voor inzet en dus ook een goede bijrijster is! Gemiddeld kost ons paard toch 280 euro p/mnd dan valt 1/5 Vd prijs toch wel mee?

Je moet doen waar je jezelf goed bijvoelt en vergeet niet dat het verzorgen van een paard altijd goedkoper is dan een eigen....

wietske98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:08

75 voor 2 dagen is best duur vindt ik zelf ik rijd altijd gratis op mn verzorg paardje

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:48

mm ik vind 75 best veel, ik moest voor mijn bijrijdpaardje 50 euro voor 2x per week en ik had gewoon een binnenbak etc.
Misschien kan je overleggen met de eigenaar voor de winter?? misschien wil die wel minder betalen in die periode.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:39

Mijn bijrijdster betaald ook 50,- voor 2x per week. ze heeft vaste dagen en mag doen wat ze wil. wel moet er bij ons zelf gemest worden en voer klaar gezet. we hebben alleen een buitenbak, maar die is 's winters echt prima te doen (behalve met de sneeuw van afgelopen jaar)

Moet wel zeggen dat als ik op vakantie ben of ziek ben, zij extra gaat en hier niet extra voor betaald. De lessen die ze rijdt, betaald ze ook zelf.

Vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat een verzorgster meebetaald. ze heeft toch een aantal dagen in de week een 'eigen paard'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:42

TS wat zoek je precies qua paard, en op welke locatie?
Zoek je iets om lekker buiten te rijden, of ben je een fanatieke dressuur- of springruiter oid?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:45

75 euro voor een ouder paard 2 dagen in de week vind ik gewoon belachelijk. Als je op een geweldig sportpaard zou rijden, zou ik er wel een bedrag voor betalen, maar niet voor recreatief zo...

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:48

Ik betaal 20,- euro per maand. Als ik wil mag ik haar 7 dagen per week rijden, ben de enige die haar rijdt. Heb alleen een buitenbak ter beschikking, maar het hoeft maar 1 hele dag te regenen en er is niet meer in te rijden.
Wel moest ik zelf een zadel, hoofdstel etc. hebben. Maar okee, die aanschaf is ook eenmalig.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:59

RUI-->TAO

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:44

@lieveli: wat heeft het er nou mee te maken of het een grandioos sportpaard is of een ouder paard. dat hangt er toch vanaf wat je zelf wil en verwacht van een verzorgpaard?

Als zij een paardje zoekt om naar t bos te gaan....

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 13:10

Hoi,
Wat aardig van jullie dat jullie allemaal zo goed meedenken.
Dat paard waar ik het in de beginpost over had is ook niet doorgegaan, vond het geld teveel en er was geen overleg mogelijk. Oké dan gaat het over.

Ben nu terecht gekomen bij een super leuke 12 jarige pony, 2 binnenbakken, 2 buitenbakken, en een cross bos, voor 50 p.m voor zo'n 3á 4 dagen in de week.
De eigenaren betalen 145 euro p.m voor haar, ze vroegen ook 75,- maar dat vond mijn vader toch écht te veel. Dus na overleg was 50 ,- p.m. ook goed. En vind dit tenopzichte van de stalprijs die de eigenaren betalen nog wel redelijk aan de lage kant. Maarja prima toch :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:29

djuulsie schreef:
@lieveli: wat heeft het er nou mee te maken of het een grandioos sportpaard is of een ouder paard. dat hangt er toch vanaf wat je zelf wil en verwacht van een verzorgpaard?

Als zij een paardje zoekt om naar t bos te gaan....

Ik vind dat je voor een recreatiepaard niet zou hoeven te betalen. Voor een sportpaard ligt dat anders. dat gezegd hebbende ben ik geen recreatieruiter, dus misschien komt het daar door

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:48

€75.- voor 8 keer in de maand rijden vind ik wel veel.
Je hebt dan nog geen les neem ik aan.

Ik had ook een bijrijdster , en die gaf er niet voor.
Zij deed wat voor mij , en zij mocht er in ruil voor op mijn paard rijden.
Zolang er maar niets weg was , of kapot ging.

Als je het mij vraagt voor 8 keer in de maand vind ik €75.- wel veel.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:30

@lieveli: voor een recreatiepaard moet de eigenaar toch net zo goed kosten betalen en heeft de verzorgster toch net zo goed lol van. en zoals ik al eerder zei: het is toch ook wat de verzorgster er zelf van verwacht?
Vind het echt onzin wat je zegt! Sorry...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:43

Ik ben zef niet te belazerd om voor een paard te betalen. Ik weet namelijk wat het kost om zelf een paard te onderhouden..

Echter, als ik een paard van een ander rij waar ik voor betaal, wil ik er wel alles mee kunnen doen :P Ofwel, ik ga "eisen stellen". :)

Maar wat ik tot nu toe heb meegemaakt is dat de paarden waar ik terecht kwam gewoon volledig tot mijn beschikking stonden! :D Zowel betaald, als onbetaald! :D

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:12

Ik vind €75 veel voor 2 dagen per week rijden, en dan ook alleen een buitenbak!
Ik heb een e-pony geleasd, daarvoor betaalde ik €100 maar dat was voor minimaal 5 dagen per week, en daarbij kon ik met de trailer naar de manege waarvoor hun de kosten betaalden.
Dus ik kon altijd rijden.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:42

Ik ben het met Djuulsie eens.
Of je nou een recreatiepaard of een sportpaard hebt, beiden kosten veel geld, dus ik vind niet dat je voor een recreatiepaard niet hoeft te betalen.
Ga eens kijken wat groepslessen op een manege kosten..
Dan betaal je al gauw zo'n € 15,- per uurtje les, waarbij je de tijd van de instructeur moet delen met ongeveer tien anderen.
Stel je doet dat twee keer per week, dan ben je rond de € 120,- in de maand kwijt!
Is € 75,- voor twee keer in de week een eigen bijdrijdpony/paard (waar je meer mee mag dan met een manegepaard) dan veel geld??

Eeffff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:57

Ik heb het nog erger meegemaakt.
Was op zoek naar een nieuw verzorgpaardje, had een hele leuke gevonden.
Zeggen die mensen opeens: We vragen er wel een kleine vergoeding voor.
55 euro voor 2 DAGEN, dus 220 euro per 4 weken. Dat is toch niet normaal meer? Ik vond het nogal lachwekkend eerlijk gezegt.

Maar goed, ik vind nog altijd ; Je helpt iemand omdat die niet genoeg tijd heeft voor zijn/haar paardje, waarom moet je daar dan geld voor betalen? Ik snap dat niet zo goed.
Behalve als het echt een paard is waar je zélf nog heel veel van kunt leren, dan is het het waard.
Dus het ligt er allemaal nogal heel erg aan vind ik zelf.

Beetje jammer dat er tegenwoordig mensen zijn die een paard kopen maar niet genoeg geld hebben om die te onderhouden, en daarom maar veel geld moeten vragen of een staldeler moeten zoeken.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:12

€ 220,- per maand is inderdaad wel heel absurd veel geld.
En natuurlijk helpt een bijrijder de eigenaar door het paard een paar dagen in de week te verzorgen. Maar de eigenaar helpt de bijrijder toch ook?? Blijkbaar heeft de bijrijder geen geld om een eigen paard te betalen, dus dan lijkt het me geen probleem om een bijdrage te leveren.

Eeffff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:28

Cynthia82 schreef:
€ 220,- per maand is inderdaad wel heel absurd veel geld.
En natuurlijk helpt een bijrijder de eigenaar door het paard een paar dagen in de week te verzorgen. Maar de eigenaar helpt de bijrijder toch ook?? Blijkbaar heeft de bijrijder geen geld om een eigen paard te betalen, dus dan lijkt het me geen probleem om een bijdrage te leveren.

Ja je helpt elkaar, daarom vind ik het juist zo raar dat er voor betaald moet worden.
Kijk een kleine bijdrage kan natuurlijk, maar sommige bedragen gaan wel echt te ver.
Het ligt er natuurlijk ook heel erg aan wat voor paard het is en hoeveel je er mee mag doen.

Ik heb trouwens nu echt een súperleuk paardje gevonden waar ik alles mee mag doen, wedstrijden rijden etc. en daar hoef ik niets voor te betalen. :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:32

Ik ben het er niet mee eens dat je zegt dat het eraan ligt wat voor soort paard het is.
Wat maakt dat uit?? Jij wil graag een wedstrijdpaard en een ander wil graag met een pony'tje in het bos rijden. Die persoon heeft aan zo'n pony'tje dus net zo veel plezier als jij aan je wedstrijdpaard, dus dan kan die persoon er toch ook wel voor betalen?

Ik denk dat je geluk hebt dat je voor dit paardje niet hoeft te betalen en daarnaast ligt het denk ik ook aan de omgeving waar je woont.
Hier in het westen is het heel normaal dat er betaald wordt voor een bijrijdpaard.
Op een manege moet je toch ook betalen?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:35

Ik vind het een hoop geld voor die paar dagen! Ik heb diverse bijrijders gehad, en bij mij hoeven ze echt niets te betalen. Ik heb nu een tijdje al dezelfde bijrijdster (winia4ever), en ze helpt me juist uit de brand door mn paard beweging te geven en te verzorgen op dagen dat ik niet kan. Daar hoef ik geen geld voor te hebben hoor :D "Vroeger toen ik nog wat jonger was" was het heel anders dan nu (verzorgen met vergoeding). Ik heb jarenlang verzorgpaardjes gehad, en daar hoefde ik nooit voor te betalen.