sterkere deken dan Amigo, maar betaalbaar, forse haflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: sterkere deken dan Amigo, maar betaalbaar, forse haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 10:04

@Odessa1, ik wil het geld er wel aan uitgeven het probleem is dat de pasvorm niet in orde is voor mijn haf, en om die reden wil ik geen 300 euro ervoor betalen snap je, hij krijgt van de Rambo's ook schuurplekken.

@Blijheid, ja ik denk ook wel dat ik dat even ga doen.
Kan op zijn minst bellen, ik ga de deken straks even goed onderzoeken of beschadigingen, ister was hij goed nat waardoor ik niet goed de stof kon bekijken, mss is hij toch beschadigd of wat wil dat eerst uitsluiten.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:41

Oh, ok. Ik dacht dat ze te snel stuk gingen en dat je een absolute waterdichtheid wilde.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 11:52

@Odessa, ja dat is ook zo.
Daarom ben ik ook ooit jaren terug begonnn met deze dekens, maar helaas past mijn haffie er niet optimaal in.

Nu komt er dit jaar wel een AMigo xl op de markt met een goede prijs maar in de kudde waar hij nu staat houden ze het niet vol, hij word gesloopt dus moet ik nog een sterkere hebben en waterdicht.

Al lekt mijn amigo nu wel door.

Rhino gaat dus eigenlijk al zeker niet kwa pasvorm en de Rambo is kwa pasvorm beter, de xl, maar ik vind hem prijzig en wil dus liever kijken of informeren naar een goed alternatief.

Wat fijn dat iedereen zo meedenkt!!

Sanne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:09

sanowa schreef:
En de Weater Beeta?
dat vind ik persoonlijk fijne dekens en sterk

Eens!! Mijn Haflinger heeft er ook een! Superfijn, hij heeft er 24/7 mee op de weide gelopen met 5 andere paarden. Veel gespeeld enzo. Nu in een uitloopstal waar hij nog al eens langs het hek rent enzo, maar blijft én goed zitten én heel!!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:21

Ok, de Weatherbeeta, die heb je ook in een 1200 denier variant.

Maar wat ik me nu afvraag, gaat die dan niet ook stuk aagezien de AMigo horseware ook 12oo denier is??

Is het zo dat eder merk verschikt of is 1200 denier bij alle merken even sterk?

Maar er zijn geloof ik niet veel dekens die sterker zijn, ja ballistic nylon maar van die dkns is er niet 1 doe goed past helaas......

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:28

Ik denk dat het wel per merk verschilt. Ik heb toen met twee hengsten eerst br gehad 600 D, binnen twee dagen stuk. Daarna SK dekens ook 600 D en die hebben het het jaren overleefd met spelende hengsten en uiteindelijk helemaal gaaf nog weer verkocht.

EDIT: Weet niet of je SK ook al eens geprobeerd had kwa pasvorm? Die vind ik vrij breed vallen.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:29

Kijk hier maar eens naar, daar heb ik hele goeie dingen over gehoord:
http://www.goldenhorse.nl/ Als je bij de winterdekens kijkt staat daar de Montreal bij (laatste deken) dat is er eentje van 1680D, dus supersterk. Prijs 99,95 Euro.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:37

misschien eens kijken naar merken voor quarters, dit zijn toch ook kleine geblokte paarden. ik ken de merken die bij ons op stal gebruikt worden niet echt, maar deze vallen ruim rond de borst bij de meeste quarters...

BR heeft vind ik ook geen goede pasvorm en al helemaal niet voor iets bredere paarden. SK valt ook ruim aan de borst
WB vind ik ook niet zo heel ruim aan de borst en de mijne zit vol kleine winkelhaakjes, maar is ook al wel enkele jaren oud...
Zou je niet gewoon pech gehad hebben met je laatste deken, ik heb zowel een 600D als 1200D en merk eigenlijk weinig verschil qua stevigheid... want de enige gaatjes in m'n 600D regendek is van de muizen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:40

@Monty, thnxz ik ga eens kijken!

@Petit, ja het kan best zijn ik gewoon echt pech heb gehad.
MAar ik heb vorig jaar zoveel geld aan dekens uitgeveven, Dominick.....2x horseware.....dat ik best huiverig ben geworden voor het aanschafffen van een nieuwe dure deken.

Ik zal eens kijkn naar eventuele Quarter dekens.
Heb een mail gehad van Stormshield dekens, die ebben speciale modellen voor quarters en hafingers alleen ook maar 1200 denier....

S&K heb ik nog niet gerobeerd, wel best goede verhalen over gehoord.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:47

tja over de waterdichtheid van S&K heb ik geen idee want had alleen een staldeken,, maar weet dat het veel te groot was aan de borst voor mijn volbloedjes en het was toch nog droog binnenin na een stevige rolbeurt in een modderplas...

en verder proberen tijdens de solden of een uitverkoop een slag te slaan :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:26

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:28

Ik gebruik zelf ook al jaren SK en was ze altijd zelf. Na jaren nog steeds waterdicht. Voor smalle paarden inderdaad minder mooie pasvorm. Heb er nu ook een op een smal paardje liggen, deken is eigenlijk te ruim maar blijft toch super liggen, regent niet in en schuift niet zelfs zonder gebruik van bilriemen i.v.m. het veulen.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:43

wittepit schreef:
Jaren terug stond er eens een test in de Bit en daar kwam de Tornado van Imperial Riding als sterkste oid, in ieder geval beste koop, uit. Rond de 100 euro dacht ik.

Die Tornado dekens zijn inderdaad heel erg goed ze zijn erg sterk en hebben een zeer goede pasvorm.
Wij hebben ook een paard staan die dekens van andere paarden sloopt.
En ze blijven heel erg goed.
We hebben er 2 liggen 1 winterdeken en 1 regendeken.
En beide zijn erg oud maar ze zijn nog helemaal water dicht en er zit geen een scheur in :D

Rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:53

Ik heb je ook een PB gestuurd. Mijn eigen zeer brede haflinger staat onder een Dominick Combi deken. Deze deken heeft een zeer goede pasvorm, geen schuurplekken en is echt waterdicht!

Daarnaast is hij betaalbaar: 159,-

Deze waterdichte deken is in 200 gram (Polo) en 300 gram (Combi) te verkrijgen!

Wij verkopen inmiddels na jarenlange ervaring met Dominick deze dekens ook zelf. Mijn oudste deken is 13 jaar oud en ligt nog steeds prima en wordt elk jaar volop gebruikt!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 18:31

@v, ja heb al geinformeerd naar de stormschield dekens, zijn er lleen in 1200 denier dus dat vind ik wel jammer, wil liever een sterkere maar het is een optie!

@Rythm, ja Domenick is het beste maar helaas hield mijn nieuwe combi van vorig jaar het in de groep met een sloper nog geen 2 maanden vol.......die ligt nu verscheurd in de kast.......en de airtop is wel erg zwaar gevuld maar die is wel sterker!

Helaas is de tornado er maar in 200 gram.....

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:38

tamary schreef:
Even quote uit oud topic. Gaat over newzealand dekens
Esperanza schreef:
Renco Paardendekens. Dhr. NC van der Velden. v.Reedeweg 8. 3927 BB RENSWOUDE.
0318-574022/06-50564412

Dit zijn de echte...

Die van nico zijn echt de beste dekens die er zijn, ook al zien ze er niet uit. Ook moeten ze nog even voegen, ze zitten pas na 1 seizoen goed. Maar het zijn de sterkste dekens ooit. En zo fijn dat ze geen kruissingels nodig hebben, maar alleen bilkoorden. Ze zijn alleen ook wel maar 100 gr, maar je kunt er goed een deken onder hebben.

Je vroeg over de hals, maar er zitten 3 punten op waar je de voorsluiting vast kan maken, dus je kan de hals stellen wat je wilt.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:59

Loes'sCorner schreef:
@v, ja heb al geinformeerd naar de stormschield dekens, zijn er lleen in 1200 denier dus dat vind ik wel jammer, wil liever een sterkere maar het is een optie!

@Rythm, ja Domenick is het beste maar helaas hield mijn nieuwe combi van vorig jaar het in de groep met een sloper nog geen 2 maanden vol.......die ligt nu verscheurd in de kast.......en de airtop is wel erg zwaar gevuld maar die is wel sterker!

Helaas is de tornado er maar in 200 gram.....

wellicht kun je kiezen voor een deken met minder grams en er in de winter een onderdeken onder doen?

Ik heb heb een 0 en 200gr buitendeken, daarbij 100 en 200gr onderdeken en zo naar behoefte wisselen (zijn de rambo duo onderdekens, maar ik leg ze onder diverse merken).

Mijn ervaring is wel dat er wel verschil zit tussen de amigo en rhino lijn, de amigo hier zit ook vol met stormsure. Terwijl de rhino niks heeft (en bij dat paard andere dekens zo aan gort liggen).

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 16:33

"Nathalie,

nadeel is dat de 2 modellen die er mij worden aangeraden van stormschield er alleen in 1200 dnier zijn, die zijn speciaal voor dit soort gebouwde paarden.

De RHino is ook veel sterker, alleen werd me die afgeraden aangezien doe nog smaller zijn dan de amigo´s, ja ik weet het ook niet.......

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:42

Ik vind de deken van Eurohorse, de turttle neck een goede deken, elastieke nek, Buitenkant van 1650 denier,2 jaar garantie op de buitenkant.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:51

de amigo en rhino zijn er ook allebei in 1200den en toch zit daar al veel verschil in. Dus het kan ook zijn dat een ander merk, anders geweven is en toch minder snel scheurd, ondanks dat het ook 1200den is.

Qua pasvorm merk ik zelf niet zoveel tussen de dekens, maar ik heb dan ook waarschijnlijk hele "simpele" kwpn-ers qua pasvorm.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 07:42

Nou ik kwam gisteraaf op stal en weer een scheur erin......

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:51

misschien is het (maakt niet uit welke deken het wordt) te kijken hoe het gedrag is van de paarden in de wei? En eventueel in te spuiten met anti-bite?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 10:55

Ja ik weet precies welke het is, hij grijpt gewoon echt naar de deken ik ben daarom dus ook bang dat inspuiten weinig gaat helpen maar kan het allicht proberen ;)
Heb net een nieuw pakket tair aid gehaald dus ga straks even plakken.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:58

Ik heb dat spul een tijdje gebruikt en als een paard de deken vast paktte liet hij direct weer los om vies te gaan staan kijken hihi

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:01

hier was onze shetlander ook zo genezen ;), gewoon eens proberen, zou je wellicht in de toekomst wat dekens kunnen besparen.