poep op de stoep

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 00:39

kehdra

Re: poep op de stoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 00:59

Ik ben erg benieuwd waar je dit gehoord hebt TS...
een dril op de stoep vind ik ook niet kunnen, op een doorgaande weg boeit het me niet. In een rustige straat in het dorp vind ik ook dat je best even kan afstappen en het in de goot kan schuiven.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 01:11

zeg is het dan niet een idee om een stevige stoffer van bezem haren mee te nemen en aan je zadel te hangen met een touwtje

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 01:14

franka75 schreef:
zeg is het dan niet een idee om een stevige stoffer van bezem haren mee te nemen en aan je zadel te hangen met een touwtje

Ach, dan horen mensen je in ieder geval aankomen :P

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 01:18

huh maakt toch niet zon herrie zonder blik he. :D

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 01:24

excuse moi, niet goed gelezen.
met laarzen werkt het prima, en als je die niet vies wilt maken knoop je er een pedaalemmer zakje ( past in de broekzak van je rijbroek) omheen zodat ze niet vies worden :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 01:32

een keer hier in de straat politie te paard op de stoep en voila staart omhoog. Zij met rijlaarzen ze maakte dr een enorme bende van ze was nogal gehaast en alle drollen vielen uit elkaar. heeft nog een week gestonken :D

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 01:33

ja snel, snel, gehaast drollen schoppen gaat je niet lukken inderdaad :+
Ik zie mezelf alleen nog niet met een stoffer rondrijden...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 04:43

HorseTopShop schreef:
Ik zie het probleem niet. Ik stap altijd af als mijn paard gemest heeft en veeg het dan naar de kant of vraag een bezem aan iemand als het bij een huis is..

En op de stoep mag je niet eens rijden dus daar hoort al helemaal geen mest te liggen ;)

Op het fietspad mag je eigenlijk ook niet rijden, paard wordt gezien als motorvoertuig dus hoor je op de weg te rijden. Zie je ons al gaan over de snelweg, wordt je straks nog geflitst.

Ik schop zelf ook altijd mijn mest in de berm, maar ik hoef maar 10 minuten over de weg en mijn paard mest al voordat we gaan rijden en mest zich helemaal leeg op het ruiterpad. Ik weet dat er tegenwoordig al mestzakken verkocht worden voor paarden in de stapmolen(kun je over lezen op de site van manege de groene heuvel in spaarnwoude, velsen-zuid) dus denk dat er ook wel een aan zit te komen voor de paarden die onder het zadel gereden worden. Gemeente velsen is ook al 2-3 jaar bezig om hier boetes voor uit te delen.

Wat of ik echter nog steeds oneerlijk vindt is dat katten maar alles mogen onderschijten en daar hoeft ook geen belasting voor betaald te worden(aangezien alttijd iedereen een paard met een hond vergelijkt) en als je een vijver hebt vissen die rot beesten m nog leeg ook.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 09:04

kehdra schreef:
Ik ben erg benieuwd waar je dit gehoord hebt TS...
een dril op de stoep vind ik ook niet kunnen, op een doorgaande weg boeit het me niet. In een rustige straat in het dorp vind ik ook dat je best even kan afstappen en het in de goot kan schuiven.

Dat stond in het blad ..mennen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:13

daffie1986 schreef:
HorseTopShop schreef:
Ik zie het probleem niet. Ik stap altijd af als mijn paard gemest heeft en veeg het dan naar de kant of vraag een bezem aan iemand als het bij een huis is..

En op de stoep mag je niet eens rijden dus daar hoort al helemaal geen mest te liggen ;)

Op het fietspad mag je eigenlijk ook niet rijden, paard wordt gezien als motorvoertuig dus hoor je op de weg te rijden. Zie je ons al gaan over de snelweg, wordt je straks nog geflitst.

Ik schop zelf ook altijd mijn mest in de berm, maar ik hoef maar 10 minuten over de weg en mijn paard mest al voordat we gaan rijden en mest zich helemaal leeg op het ruiterpad. Ik weet dat er tegenwoordig al mestzakken verkocht worden voor paarden in de stapmolen(kun je over lezen op de site van manege de groene heuvel in spaarnwoude, velsen-zuid) dus denk dat er ook wel een aan zit te komen voor de paarden die onder het zadel gereden worden. Gemeente velsen is ook al 2-3 jaar bezig om hier boetes voor uit te delen.

Wat of ik echter nog steeds oneerlijk vindt is dat katten maar alles mogen onderschijten en daar hoeft ook geen belasting voor betaald te worden(aangezien alttijd iedereen een paard met een hond vergelijkt) en als je een vijver hebt vissen die rot beesten m nog leeg ook.

Dat is natuurlijk totale onzin. Je mag met je paard niet op de stoep, het fietspad en al helemaal niet op de snelweg. Op de snelweg ga je dus ook niet rijden.

Ik rij gewoon op de 50km weg en ruim altijd netjes de mest op. Zowel met de kar als onder de man.
Diegene die het te gevaarlijk vinden om af te stappen hebben duidelijk hun paard niet genoeg onder controle om een buitenrit te gaan maken.
Tja, en laarzen van € 400,- moet je gewoon niet aantrekken als je niet wilt dat ze vies worden. Het is geen wedstrijd waar je er op en top uit moet zien en ook geen modeshow.

Sorry, maar ik zie echt het probleem niet om even je "rommel" op te ruimen.

Over de katten ben ik helemaal met je eens.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 20:49

katten poep inderdaat das pas vies
een paard mest overigens zelden....wat katten wel doen....in de tuin van iemand anders

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:44

Als ik van mijn paard af moet stappen om stront te scheppen dan heb ik dus maar 1 hand voor een schep (waarschijnlijk een uitklapbaar cmaping ding in je rugzak) en 1 hand voor mijn paard. lijkt me zowiezo al een behoorlijke handigheid om met 1 hand mest op te scheppen.
Vervolgens vliegt er een klein kind op zijn fietsje vlak voor een vrachtwagen langs. Chauffeur schrikt zich een ongeluk en toetert. Waarop paard schrikt en ik met in 1 hand een schop en de andere hand paard mijn knol niet kan houden die dan dus de weg opvliegt. Recht op de motorkap knalt van een tegemoetkomende auto waarbij de bestuurder om het leven komt.
Ik denk dat ik lekker blijf zitten.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:39

Ik snap dat als je dan door omstandigheden ivm grote wegen, over voetpaden/stoepjes moet rijden. Maar als je paard dan mest moet je dat wel aan de kant moet schoppen hoor!!

Ik loop met mijn hondjes altijd vol met zakjes om de poep op te scheppen. Laatst nog in het park bij ons, lees;voetpad, ik ruim de hondenstrond op, maar midden op het pad ligt een hoop paardenmest. Soms schoppen ze het aan de kant en dat vind ik dan super. Maar omdat nou middenop te laten liggen...

Mijn vorige fjord heb ik in de berm aangeleerd te poepen, dus niet op straat. Dat wil ik met Gandhi ook gaan proberen. Kijken of ik hem dat aangeleerd krijg.

Maar echt opruimen, nou dat zie ik dus niet zitten, hoe ga je dat in vredesnaam doen. Of onthoud maar eens waar in de berm je paard gepoept heeft op de heenweg.

Ik heb altijd geleerd dat paardenpoep niet gevaarlijk is met bacterieen omdat zij planteneters zijn, hondenpoep zit vol bacterieen omdat zij carnivoren zijn...Dus vraag me dan af waarom je het niet aan de kant of in de berm mag schoppen??

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:48

Meestal ben ik met de sulky op stap, dan is het een kleine moeite om even achteruit te rijden en het de berm in de schoppen met met schoen. Zelfde de enkele keer dat ik op een fietspad rijd maar op drukke wegen werkt dit al weer niet, dan zal je toch echt door moeten rijden om geen ongelukken te krijgen. Ben ik alleen met de marathonwagen op pad dan is het jammer maar helaas, vind het niet verantwoord om af te stappen, wel sla ik de fietpaden dan over. Al die poepzakken zijn leuk maar misschien kunnen ze ze dan ook in mini maat maken. Die bovenste op deze pagina ziet er handig uit maar die hindert mijn paardjes en is dus niet geschikt.

Gelukkig mesten (mijn) paarden niet zo vaak buiten.