Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

HorseTopShop schreef:Ik zie het probleem niet. Ik stap altijd af als mijn paard gemest heeft en veeg het dan naar de kant of vraag een bezem aan iemand als het bij een huis is..
En op de stoep mag je niet eens rijden dus daar hoort al helemaal geen mest te liggen
daffie1986 schreef:HorseTopShop schreef:Ik zie het probleem niet. Ik stap altijd af als mijn paard gemest heeft en veeg het dan naar de kant of vraag een bezem aan iemand als het bij een huis is..
En op de stoep mag je niet eens rijden dus daar hoort al helemaal geen mest te liggen
Op het fietspad mag je eigenlijk ook niet rijden, paard wordt gezien als motorvoertuig dus hoor je op de weg te rijden. Zie je ons al gaan over de snelweg, wordt je straks nog geflitst.
Ik schop zelf ook altijd mijn mest in de berm, maar ik hoef maar 10 minuten over de weg en mijn paard mest al voordat we gaan rijden en mest zich helemaal leeg op het ruiterpad. Ik weet dat er tegenwoordig al mestzakken verkocht worden voor paarden in de stapmolen(kun je over lezen op de site van manege de groene heuvel in spaarnwoude, velsen-zuid) dus denk dat er ook wel een aan zit te komen voor de paarden die onder het zadel gereden worden. Gemeente velsen is ook al 2-3 jaar bezig om hier boetes voor uit te delen.
Wat of ik echter nog steeds oneerlijk vindt is dat katten maar alles mogen onderschijten en daar hoeft ook geen belasting voor betaald te worden(aangezien alttijd iedereen een paard met een hond vergelijkt) en als je een vijver hebt vissen die rot beesten m nog leeg ook.