Handschoen problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:27

Die van mij gaan idd ook stinken na een tijdje doordat je er in zweet. Maar ze worden niet lelijk van de was.
Ze behouden hun pasvorm en flexibiliteit. De mijne zijn nu al meerdere malen gewassen en zien er nog goed uit.

En hee, het zijn handschoenen hoor, geen dure laarzen oid. ;)

Ik vervang ze meestal 1 a 2 keer per jaar.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:30

Ìk heb Roeckl wedstrijdhandschoenen en die gaan na elke wedstrijd in de wasmachine :D ze blijven mooi

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:38

Ik vind Roeckl helemaal niet zo geweldig... had altijd hele fijne van BR maar die worden niet meer gemaakt, heb nu Imperial Riding handschoenen en die zijn ook fijn!

Dammie

Re: Handschoen problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:40

Je kunt je roekeltjes ook op koud spoelen in de machine, dan gaat het zweet en het stinken weg, en ze slijten er minder van dan van heet wassen.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:43

Misschien proberen om langzaam aan wat minder je handschoenen te gebruiken om wat eelt te kweken? Dus bijvoorbeeld tijdens het warmstappen en cooling down je handschoenen niet dragen en tijdens 't echte werk wel? Ik heb nu gelukkig helemaal geen last meer van blaren als ik rijd. Veel succes!

Anna_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:09

Celinee_ schreef:
Anna_R: BR is niet zo heel duur, weet je toevallig welk soort je hebt?

Wel soort weet ik zo niet, maar ik zal even wat speuren op internet...

Anna_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:35

Hmm, nee niet gevonden, sorry. Helaas... Denk dat ze niet meer in omloop zijn inmiddels. Ze waren van Ruitersport Benjamins, maar staan niet op de site. Nouja, zal toch niet zo héél moeilijk zijn om wat te vinden toch? Succes!

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 20:22

tessacheyenne schreef:
Misschien proberen om langzaam aan wat minder je handschoenen te gebruiken om wat eelt te kweken? Dus bijvoorbeeld tijdens het warmstappen en cooling down je handschoenen niet dragen en tijdens 't echte werk wel? Ik heb nu gelukkig helemaal geen last meer van blaren als ik rijd. Veel succes!

Daar heb ik ook al aan gedacht, baal er soms van dat ik in de zomer handschoenen aan moet. :+ tijdens de winter is het toch wel fijn.

Anna_R schreef:
Hmm, nee niet gevonden, sorry. Helaas... Denk dat ze niet meer in omloop zijn inmiddels. Ze waren van Ruitersport Benjamins, maar staan niet op de site. Nouja, zal toch niet zo héél moeilijk zijn om wat te vinden toch? Succes!

Toch bedankt voor het zoeken, ik zal eens even verder speuren. Ik hou iig jullie tips in m'n achterhoofd!

suckerdaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:14

Probeer eens die van het merk Schwenkel. Is net zo een A-merk als Roekl maar dan wat goedkoper en beter. Ze maken ook handschoenen voor paraglyding, wielersport en golfsport. Ze hebben dus veel ervaring!
Als je echt een lang houdbare wilt moet je 1x even wat geld uitgeven. Ze hebben een hele fijne met als onderkant geolied leer (geeft niet af) voor extra grip en bovenop zijn ze ook van leer. Gaan gewoon niet stuk en worden niet hard in de regen. Kijk maar een op schwenkel.de. Zijn nu ook sponsor van Anky

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:50

Ik heb ergens goedekopen handschoenen; winterhandschoenen, grip en warm en zomerhandschoenen, mooi en grip, niet warm samen 7euro. Maar die ruitershop stoptte ermee! |( Ik heb ze nu een haf jaar, nogsteeds helemaal goed.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 17:57

suckerdaisy schreef:
Probeer eens die van het merk Schwenkel. Is net zo een A-merk als Roekl maar dan wat goedkoper en beter. Ze maken ook handschoenen voor paraglyding, wielersport en golfsport. Ze hebben dus veel ervaring!
Als je echt een lang houdbare wilt moet je 1x even wat geld uitgeven. Ze hebben een hele fijne met als onderkant geolied leer (geeft niet af) voor extra grip en bovenop zijn ze ook van leer. Gaan gewoon niet stuk en worden niet hard in de regen. Kijk maar een op schwenkel.de. Zijn nu ook sponsor van Anky

Worden deze handschoenen ook in ruitersportzaken verkocht? Zoja, waar?

suckerdaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:59

Ja hoor. Het is ook in Nederland een bekend merk. Ik weet bv bij Vrielink in Apeldoorn en in Dinxperlo bij Ruitersport Marengo. De handschoenen heten Pia. Google maar bij Schwenkel handschoenen of Schwenkelhandschuhe.de

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:50

Ik heb hele mooie soft leather teugels van HH, net springteugels maar dan omsloten met een laagje leer en hebben ook stops. Ze zijn enorm zacht en soepel, leggen lekker in de hand, en m'n goedkope handschoenen van een tientje gaan er ook niet van stuk. Sinds deze teugels heb ook duidelijk minder last van eeltknoppels op m'n ringvingerkootjes, materiaal is gewoon veel fijner en zachter afgewerkt. Grip genoeg zonder dure speciale handschoenen. Teugels kostte me toen zo'n 35 euro, heb ze al 3 jaar en zijn nog als nieuw. Ze hebben ook teugels afgewerkt met domy suede, deze kostte zo'n 25 euro en leken me ook heel fijn, maar de soft leather vond ik net wat mooier en makkelijker schoon te houden.

Queiito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:18

Ik vond de Roeckl handschoentjes toch eigenlijk ook te duur,
maar omdat geen enkele andere me lekker zat ben ik toch maar overstag gegaan.
En ja, ik had nog wat verjaardagsgeld over :+

En moet zeggen, ze bevallen erg goed! Ze zitten heerlijk en heb er erg veel grip
mee op de teugels! Ik vind ze het geld zeker waard.