Ten eerste, wat rot zeg. Krijg je een gaaf kado van je ouders, die natuurlijk met alle goede bedoelingen een trailer kopen, klopt er geen hout van.
Ik zou even je rechtsbijstandverzekering bellen voor advies!
silverbrumby
Geplaatst: 25-09-10 17:02
Dan heb je vast en zeker een ouder type trailer gekocht, die waren meestal korter en lager dan die van tegenwoordig. Zuidema bijvoorbeeld heeft een hele schuine achterkant en aan de voorkant bij de hoofdruimte staat dan een groot paard en klem tussen om t zo maar te zeggen. Ik ben benieuwd wat de politie zegt en of de trailerpapieren inderdaad niet bij deze trailer horen.
fokfanaat
Geplaatst: 25-09-10 17:03
ena ls je ze opbelt en zegt dat die nummers niet kloppen en dat ze nog 1 kans krijgen om hem terug te nemen, en dat je anders naar de politie gaat.
knollentuin
Geplaatst: 25-09-10 17:04
vroeger had je pony-trailers en paardentrailers, daar zit die 40 cm verschil in. als ze m verkocht hebben als paarden trailer zijn ze fout,dat hadden ze er wel bij moeten vermelden...ik weet niet hoe je hierin in je recht staat wbt eigen onderzoeksplicht. misschien heb je grote mazzel dat de papieren niet kloppen en dat ze m terug moeten nemen !
Bon_charmeur
Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-10 17:36
niet mee rijden zei de politie:S:(.. mja ik ga met het probeem heen dat hij te klein is.... en kom er mee terug dat de nummers niet kloppen
fokfanaat
Geplaatst: 25-09-10 17:37
fokfanaat schreef:
en als je ze opbelt en zegt dat die nummers niet kloppen en dat ze nog 1 kans krijgen om hem terug te nemen, en dat je anders naar de politie gaat.
dit zou ik eens proberen!
Bon_charmeur
Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-10 17:38
ik ben geflipt tegen die man... hij blijft gewoon kam en zegt gewoon ik weet van niks ik heb hem ook maar zo gekocht dus veel succes met je politie... aaaaaarggg als ze dan zooo kalm en arrogan doen......
ingvdh
Geplaatst: 27-09-10 10:56
Tja met stroop vang je meer dan met azijn. Helemaal flippen heeft helemaal geen zin, zeker niet als je wat van hem wilt (nl dat hij de trailer terugneemt).
Als koper heb je onderzoeksplicht en dit is duidelijk een gevalletje nalatigheid van de koper. Omdat de trailer particulier gekocht is heb je weinig kans van slagen dat de verkoper de trailer terug moet nemen. Was de verkoper proffesioneel dan was het een heel ander verhaal.
Persoonlijk zou ik mijn verlies nemen en dit als een dure les beschouwen, de trailer verkopen (met de juiste papieren) en op zoek naar een andere trailer die wel aan jouw eisen voldoet. (dus meetlat mee en meten, iets wat je toch al moet doen als je een groot paard hebt, die passen nl niet in elke trailer is mijn ervaring.)
Heb je de trailer via MP gekocht? Heb je de advertentie dan nog waarin deze te koop wordt aangeboden? Wellicht da tje hier nog iets mee kunt.
Hebben deze mensen nog meer te koop staan. En google eens op hun naam, wellicht kom je meer te weten.
Dat de triailer kleiner is, daar kun je niets mee, maar dat de nummers nu niet blijken te kloppen, daarop heb je ws wel de kans dat je 'm terug kunt brengen. Al had dit natuurlijk voor aankoop gecheckt moeten worden.
Karreman
Geplaatst: 28-09-10 17:44
Hoeft niet per see gestolen te zijn als het nummer niet klopt. Als het kenteken zoek is zijn er soms mensen die er gewoon een kenteken van een ander(sloop)trailer of oude caravan op zetten, wat wel een misdaad is uiteraard.De buitenafmetingen zullen dan ook niet kloppen.Ik zie ze soms ook wel op mp staan, en dan klopt het genoemde merk niet met de trailer op de foto. Maar ik denk helaas dat je weinig kans maakt om hem terug te brengen als de verkoper niet mee wil werken.Bij bedrijven heb je nog bepaalde rechten maar bij particulier....?Een leermoment noemen ze dat tegenwoordig En wat die maat betreft, met een 1½ paards word de alleen inwendige breedte aangeduid, deze maatvoering word ook wel genoemd met bij veetrailers en kan idd verwarrend zijn. Bij oudere trailers heb je nog vaak een vloerlengte van 2.50-2.70 m, de nieuwere hebben allemaal een vloerlengte van 3.00-3.10m