bodyprotector?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Re: bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:56

Ik denk het wel hoor. Sterker nog. Op veel maneges is het al verplicht om zowel met cap als bodyprotector te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:00

Dat weet ik :j Maar dat zijn vaak ook de maneges waar de kindjes in een treintje achter elkaar rijden op paarden die vastgehouden moeten worden omdat ze anders misschien wel een stap in de verkeerde richting zetten.
Sorry voor de manier waarop ik dit neerzet maar ik ben nogal ruig over dit soort onderwerpen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:04

Emmaa_ schreef:
Dat weet ik :j Maar dat zijn vaak ook de maneges waar de kindjes in een treintje achter elkaar rijden op paarden die vastgehouden moeten worden omdat ze anders misschien wel een stap in de verkeerde richting zetten.
Sorry voor de manier waarop ik dit neerzet maar ik ben nogal ruig over dit soort onderwerpen.

Ben ik het niet mee eens. Hier in de buurt is het ook op een manege in de privélessen en in het huisvrouwen uurtje.
Aan de ene kant snap ik het wel. Het is gewoon een stukje veiligheid.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:09

Ik rij ook met bodyprotector, maar echt tevreden ben ik er niet mee, het drukt mij namelijk erg naar voren wat ik niet zo fijn vind. en het is erg stijf (heb geen met blokjes) vond deze al duur zat haha.

maar met me Halve rug dat vast is gezet moet ik toch wat.
maar denk niet dat ze het er door krijgen om het te verplichten immers is ook niet overal een cap verplicht.

shetslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 11:12

bumper schreef:
Hoi :)

Maandag was ik van mijn pony gevallen op een buitenrit, en toen had ik erge last van mijn onderrug.
Toch maar weer opgestapt en verder gereden,
Dag erna ook gereden, toen had ik al wat minder last, en woensdag springen bij de ponyclub.
Nou, allemaal leuk dus ingesprongen met lage sprongetjes, en daarna het 'betere' werk (60/70 cm).
Dus eerste keer sprong hij zonder moeite, deed hij het goed, maar toen hij een gaatje hoger ging wou hij springen, maar weigerde toch, hoofd omlaag, ik schuif naar voren, pony loopt achteruit en ik val eraf, op mijn rug gevallen maar toch weer verder gegaan met springen (rug deed wel weer pijner).
Toen dacht ik dat pony lief weer ging weigeren, maar toch sprong hij, dus ik werd gelanseert en bij de landing weer gevallen...
Daarna nog een paar kleine sprongetjes gemaakt.
Nu heb ik iets van een botje gebroken/gescheurd in mijn rug, meer onderin, dus niet je stuitje maar daarboven.

Zou een bodyprotector dan kunnen helpen?
Eerst wou ik er écht geen maar nu ben ik toch aan het twijfelen...

groetjes bumper :)

hoi ik heb ook een keer een harde klap op mijn rug meegemaakt vanaf toen ben ik gaan rijden met bodyprotector

xx

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 11:16

op een vreemd terein rij ik altijd met protector en ook met wedstrijd die van mij heb een handje van stijgeren en het geef mee net meer lef met het rijden.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:14

Gewoon een bodyprotector aan doen met rijden. Tenminste als ik buiten zou gaan rijden of springen voelt dat wel veel veiliger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:33

helmab schreef:
op een vreemd terein rij ik altijd met protector en ook met wedstrijd die van mij heb een handje van stijgeren en het geef mee net meer lef met het rijden.

Echt? Ik voel me echt niet veiliger als ik een bodyprotector om heb... Natuurlijk geeft het een stukje zekerheid dat je, je rug niet kan breken, maar daardoor ga ik juist "laffer" rijden omdat ik weet dat ik dus wel kan vallen. Terwijl ik zonder bodyprotector iig vecht om te blijven zitten..

nikiktafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:08

Ik gebruik ook een bodyprotector, iedereen bij onze manege doet dat. Ik gebruik hem alleen bij het springwerk, bij dressuurwedstrijden vind ik het niet zo netjes staan. Ze zijn heel handig, vooral als je met je ribben op de hindernis valt. Nadeel is dat ze wel beetje duur zijn

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 07:51

nikiktafan schreef:
Nadeel is dat ze wel beetje duur zijn

Als je alleen kijkt naar het geld, zijn ze inderdaad niet echt goedkoop. Maar als je kijkt naar de ellende die je krijgt door gebroken ribben of een rug is het die € 89,- wel waard toch?

Ik had 2 vrijdagen geleden een vrouw in de winkel die spullen kwam brengen voor de tweedehands markt....
Er zat ook een splinternieuwe deken bij. Toen ze die deken uit de tas haalde vroeg een andere vrouw waarom ze die weg deed en zij antwoordde dat ze het daar liever niet over heeft.

Daarna hielp ik haar met outdoorlaarzen passen en dat ging alles behalve soepel. Ze barstte in tranen uit en ze vertelde het hele verhaal....
Haar paard had ze verkocht en een ander daarvoor in de plek gekocht. Ze had dat paard 3 weken en viel er heel banketstaaf vanaf. Wel is ze totaal verkeerd gevallen waardoor er 3 ruggenwervels gebroken waren.
Ze is er echt heel goed vanaf gekomen. Ik denk dat ze een engeltje op haar schouder had.

Door haar gebroken rug moest ze zowel het nieuwe paard als haar pony verkopen, want met haar rug kan ze niks meer....
Je kon gewoon in haar ogen zien hoe moeilijk ze het ermee had.

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:52

Ik zou er wel een nemen, zo lelijk zijn ze niet en je houding verslechterd ook niet. Maar ze zijn zo DUUR

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:59

bietjuhh schreef:
Ik rij ook met bodyprotector, maar echt tevreden ben ik er niet mee, het drukt mij namelijk erg naar voren wat ik niet zo fijn vind. en het is erg stijf (heb geen met blokjes) vond deze al duur zat haha.

maar met me Halve rug dat vast is gezet moet ik toch wat.
maar denk niet dat ze het er door krijgen om het te verplichten immers is ook niet overal een cap verplicht.

Ik had voor mijn protector met blokjes had, ook een gewone bodyprotector en daar kon ik ook echt niet meer rijden. Het kost wel wat, ( die van mij was 120 euro) maar het zit echt zo veel beter. Ik heb helemaal niet het idee dat ik een protector aan heb, zo soepel zit het, terwijl ik dat met die andere wel had en dat belemmerde mij ook echt heel veel.

Een beetje investeren in je eigen veiligheid is toch niet zo erg?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:17

Ik zou ook gewoon een bodyprotector aantrekken hoor!!

Ik ben twee weken geleden van een paard geklapt en heb daarbij mijn rug op twee plekken gebroken, als ik een bodyprotector aangehad had, was ik er waarschijnlijk een stuk beter vanaf gekomen. Nu moet ik weken/maanden revalideren voor ik weer op het paard kan. ( en dan wel met bodyprotector!! )

Tellisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:43

Zo ook ik, aukelizzy.

Ben ook op een hele nare manier van mijn paard gevallen. Dat terwijl ik gewoon heerlijk met een lang teugeltje buiten aan het stappen was. Een moment dat ik het NOOIT had verwacht.
Thuis lag er al jaren een bodyprotector in de kast. Had ik het aan gehad, had ik nooit mijn wervel verbrijzeld en nu niet met gedeeltelijk stijve rug rond gelopen. Sinds een maand zit ik na 1,5 jaar eindelijk weer op het paard, MET BODYPROTECTOR.

Achter mijn rug om werd er stilletjes gegniffeld, toen ik aan kwam in een nieuwe les op een voor mij nieuwe vereniging.
Maar ze doen maar, ik rij niet meer zonder. Want rijden zal ik weer!

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:10

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je van je paard valt, of je nou dressuur rijd of springt of een andere tak van de paardensport. Een bodyprotector vergroot wel de veiligheid van het rijden. Ze beschermen natuurlijk je rug, ribben en alle organen en botten die eronder zitten. Ze zijn wel duur, maarja beter iets meer geld uitgeven dan je botten breken toch?!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:48

Tellisto schreef:
Achter mijn rug om werd er stilletjes gegniffeld, toen ik aan kwam in een nieuwe les op een voor mij nieuwe vereniging.
Maar ze doen maar, ik rij niet meer zonder. Want rijden zal ik weer!

Zo denk ik er ook over hoor! Ik ga straks gewoon weer op wedstrijd als ik volledig hersteld ben, maar dan wel met bodyprotector. En lekker laten lachen, ik hoef niet nog een keer mijn rug te breken. Als mijn ene wervel iets verder door(ge)scheurt was, was ik verlamd geweest. Dat zet je toch wel even aan het denken.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:49

Rena,

volgens mij zeg ik niet over dat ik mezelf niet wil beschermen.
en door de tijd zal ik best een duurdere Bp willen aanschaffen wil namelijk ook gaan springen. maar nu nog niet aangezien ik ook niet dagelijks rij vind ik het een hoop geld.

en inderdaad, op de nieuwe stal van me zus vind ik het ook beetje moeilijk hoor ga je er op en denk ik echt van oo ze zullen wel denken die is bang ofzo. maarja eigenlijk ben je alleen maar stoerder als je er een aan doet en aan je eigen veiligheid denkt.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:56

bietjuhh schreef:
Rena,

volgens mij zeg ik niet over dat ik mezelf niet wil beschermen.
en door de tijd zal ik best een duurdere Bp willen aanschaffen wil namelijk ook gaan springen. maar nu nog niet aangezien ik ook niet dagelijks rij vind ik het een hoop geld.

en inderdaad, op de nieuwe stal van me zus vind ik het ook beetje moeilijk hoor ga je er op en denk ik echt van oo ze zullen wel denken die is bang ofzo. maarja eigenlijk ben je alleen maar stoerder als je er een aan doet en aan je eigen veiligheid denkt.

Zo bedoelde ik 't ook niet, sorry als 't zo over komt. Maar ik bedoelde dat als je er eens aanschaf je beter meteen een goede en fijn zittende kan kopen. Die zijn vaak wel wat duurder, maar dan heb je ook wat.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:58

Geeft niet haha, ik had eerst ook gekeken voor zo duurdere maar die zijn in mijn omgeving zegmaar nergens te passen mischien inmiddels wel maar is ookal weer 2 jaar terug. dus toen maar een ''normale'' gekocht.

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:55

Wij hebben er een gekocht voor het buitenrijden in griekenland.
1x keer gebruikt maar als ik die verhalen hoor van gebroken ruggen enz.
Ga ik hem toch weer gebruiken. :j

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:10

ik heb sinds een jaar een bodyprotector. Eerst vond ik het onzin, maar je hoort best vaak over mensen die iets met hun rug hebben als ze vallen...mijn moeder vond het dus een goed idee om er eentje aan te schaffen.

een paar weken gelden ben ik van mn paard afgevallen en toen was ik wel heel dankbaar ;) Heb niks aan de val overgehouden terwijl het een lelijke smak was.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:16

Je kan inderdaad met een bodyprotector rijden, en ik hoor ook verhalen van mensen die iets met hun rug etc hebben, door de bodyprotector stuk makkelijker kunnen rijden.. Maar of het echt 100% helpt met een val, nee mijn vriendin had hem om, valt van paard en breekt als nog haar rug.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:23

ik heb een hows racesafe, superlicht, beweegt mee, ik merk amper dat ik hem aan heb,
goed van de zomer met 30 graden was het soms wat afzien, maar liever dat dan een gebroken rug.

Reden dat ik hem heb, is dat ik heel stom van mn paard viel (lachend en wel) en vervolgens een gekneusde rug en nieren had,
heb 8 weken amper kunnen lopen. Dat was nog maar gekneusd kan je nagaan als je je rug breekt

Nu heb ik een jong dier en ik hou mn bodyprotector aan, ben al een paar keer goed gevallen en had nergens last van.
Was denk ik wel anders zonder bodyprotector :j

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:26

ik wilde nooit een bp ..
dingen kon ik me niet in bewegen

maar ja nu ik echt niks breken wil (langzame genezing en makkelijker een bot breek door omstandigheden)

heb ik nu een rug protector van usg
ben er erg blij mee :D

geen last bij de borst , fijne steun in de nierstreek
en kan me goed bewegen en toch de ruggegraat extra beschermd

Italydiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:27

Ik heb nooit een bodyprotector gehad
maar na sommige verhalen
begn ik er toch wel over te denken