Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Emmaa_ schreef:Dat weet ikMaar dat zijn vaak ook de maneges waar de kindjes in een treintje achter elkaar rijden op paarden die vastgehouden moeten worden omdat ze anders misschien wel een stap in de verkeerde richting zetten.
Sorry voor de manier waarop ik dit neerzet maar ik ben nogal ruig over dit soort onderwerpen.
bumper schreef:Hoi
Maandag was ik van mijn pony gevallen op een buitenrit, en toen had ik erge last van mijn onderrug.
Toch maar weer opgestapt en verder gereden,
Dag erna ook gereden, toen had ik al wat minder last, en woensdag springen bij de ponyclub.
Nou, allemaal leuk dus ingesprongen met lage sprongetjes, en daarna het 'betere' werk (60/70 cm).
Dus eerste keer sprong hij zonder moeite, deed hij het goed, maar toen hij een gaatje hoger ging wou hij springen, maar weigerde toch, hoofd omlaag, ik schuif naar voren, pony loopt achteruit en ik val eraf, op mijn rug gevallen maar toch weer verder gegaan met springen (rug deed wel weer pijner).
Toen dacht ik dat pony lief weer ging weigeren, maar toch sprong hij, dus ik werd gelanseert en bij de landing weer gevallen...
Daarna nog een paar kleine sprongetjes gemaakt.
Nu heb ik iets van een botje gebroken/gescheurd in mijn rug, meer onderin, dus niet je stuitje maar daarboven.
Zou een bodyprotector dan kunnen helpen?
Eerst wou ik er écht geen maar nu ben ik toch aan het twijfelen...
groetjes bumper
helmab schreef:op een vreemd terein rij ik altijd met protector en ook met wedstrijd die van mij heb een handje van stijgeren en het geef mee net meer lef met het rijden.
nikiktafan schreef:Nadeel is dat ze wel beetje duur zijn
bietjuhh schreef:Ik rij ook met bodyprotector, maar echt tevreden ben ik er niet mee, het drukt mij namelijk erg naar voren wat ik niet zo fijn vind. en het is erg stijf (heb geen met blokjes) vond deze al duur zat haha.
maar met me Halve rug dat vast is gezet moet ik toch wat.
maar denk niet dat ze het er door krijgen om het te verplichten immers is ook niet overal een cap verplicht.
Tellisto schreef:Achter mijn rug om werd er stilletjes gegniffeld, toen ik aan kwam in een nieuwe les op een voor mij nieuwe vereniging.
Maar ze doen maar, ik rij niet meer zonder. Want rijden zal ik weer!
bietjuhh schreef:Rena,
volgens mij zeg ik niet over dat ik mezelf niet wil beschermen.
en door de tijd zal ik best een duurdere Bp willen aanschaffen wil namelijk ook gaan springen. maar nu nog niet aangezien ik ook niet dagelijks rij vind ik het een hoop geld.
en inderdaad, op de nieuwe stal van me zus vind ik het ook beetje moeilijk hoor ga je er op en denk ik echt van oo ze zullen wel denken die is bang ofzo. maarja eigenlijk ben je alleen maar stoerder als je er een aan doet en aan je eigen veiligheid denkt.