Klein paard inmeten als E Pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Klein paard inmeten als E Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:38

deze maat is echt te hoog om erbinnen te vallen. kijk, 1/2 cm zal niemand moeilijk over doen,maar ruinen groeien zonder problemen door tot hun 8ste, dus de 1.60 gaat hij echt wel voorbij straks. je moet hem elk jaar laten meten tot z'n 8ste, dus binnen nu en 1/2 jaar is het alsnog een paard.
en natuurlijk kun je in principe elk concours/kampioenschap een controle krijgen incluisef meting.
lijkt me erg naar als je paard/pony op papier 1m56 is, en ineens 1.60 blijkt te zijn.

vrees dat je een zeer teleurgestelde verzorger krijgt, en waarschijnlijk nog een stukje tuchtcommissie met naam en toenaam in de paard&sport.
is dat het je allemaal waard?

ilonaapakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:26

Je kunt het meten iig al wel beïnvloeden door hem op superdunne ijzertjes te zetten (wordt een standaard aantal cm van af gehaald) en zijn hoofd laag te houden bij het meten

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:27

ilonaapakes schreef:
Je kunt het meten iig al wel beïnvloeden door hem op superdunne ijzertjes te zetten (wordt een standaard aantal cm van af gehaald) en zijn hoofd laag te houden bij het meten

volgens mij zit jij gewoon het antwoord van Urielle te kopieren.. Viel me toevallig in een ander topic ook al op dat je dat doet

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:31

gomir schreef:
Dat is onzin Mereltjuh. Een pony mag gewoon met een ruiter van onder de 18 nog bij de pony's uitkomen als een ander er mee bij de paarden rijdt. De pony wordt er toch niet anders van als jij 18 wordt?
Ik vind dat hele gedoe rondom het inmeten nogal opgeblazen. Het is een pony of een paard, moeilijker is het niet. En als je een jong dier wil kopen zonder aanzienlijk risco dat het de eerste jaren de 1.56.9 voorbij gaat dan moet je een E-tje van ongeveer 1.52m kopen...

waarom zei de knhs dan tegen mij en mijn broertje dat dat niet mocht? Mijn broertje is namelijk pas 15 en ik word in december 18. De knhs vertelde ons dat of ik moest stoppen of dat we allebei op de pony naar de paarden moesten.

gomir

Re: Klein paard inmeten als E Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:11

Dan heeft er daar iemand niet op zitten letten. Dat mag echt gewoon en gebeurt regelmatig :j Je mag alleen niet onder dezelfde ruiter bij zowel de pony's als de paarden starten, iedereen moet dus voor zichzelf een keus maken. Jij mag niet meer kiezen omdat je 18 bent, maar je broertje zou bewust voor de paarden kunnen kiezen omdat dat handiger zou kunnen zijn. Het moet zeker niet :n