Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
. Ik ga dus tóch mijn verzekering maar even bellen, als zij namelijk wèl zeggen dat ik niet aansprakelijk gesteld kan worden als ik e.e.a. op papier zet en ik krijg dat van hen ook op papier, dan is e.e.a. iig al meer afgedekt
.
) dat als ik zwart op wit ondertekend heb dat men de schade onder geen beding op mij zal verhalen (en dan heb ik het alleen over letselschade aan de bijrijdster, verder niet) dat daar niets mee gedaan wordt... Maar superbedankt voor je uitleg!! Sees schreef:LDRD, niet dat ik jou niet geloof hoor maar paps is niet helemaal op zijn achterhoofd gevallen en al behoorlijk lang werkzaam in het wereldje. Ik ga dus tóch mijn verzekering maar even bellen, als zij namelijk wèl zeggen dat ik niet aansprakelijk gesteld kan worden als ik e.e.a. op papier zet en ik krijg dat van hen ook op papier, dan is e.e.a. iig al meer afgedekt
.
Bij de garderobe hangen ze ook simpelweg een bordje op dat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor diefstal van jassen blablabla en dat is ook rechtsgeldig. Ik geloof dus gewoon niet (altijd advocaat van de duivel spelen) dat als ik zwart op wit ondertekend heb dat men de schade onder geen beding op mij zal verhalen (en dan heb ik het alleen over letselschade aan de bijrijdster, verder niet) dat daar niets mee gedaan wordt... Maar superbedankt voor je uitleg!!
. Sees schreef:LDRD, niet dat ik jou niet geloof hoor maar paps is niet helemaal op zijn achterhoofd gevallen en al behoorlijk lang werkzaam in het wereldje. Ik ga dus tóch mijn verzekering maar even bellen, als zij namelijk wèl zeggen dat ik niet aansprakelijk gesteld kan worden als ik e.e.a. op papier zet en ik krijg dat van hen ook op papier, dan is e.e.a. iig al meer afgedekt
.
Bij de garderobe hangen ze ook simpelweg een bordje op dat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor diefstal van jassen blablabla en dat is ook rechtsgeldig. Ik geloof dus gewoon niet (altijd advocaat van de duivel spelen) dat als ik zwart op wit ondertekend heb dat men de schade onder geen beding op mij zal verhalen (en dan heb ik het alleen over letselschade aan de bijrijdster, verder niet) dat daar niets mee gedaan wordt... Maar superbedankt voor je uitleg!!
LDRD schreef:Goed, de gewone ongevallen verzekering in relatie tot mijn link.
Wat in mijn link staat is kort weergegeven dat als jouw bijrijder van jouw paard afvalt en jij bent aansprakelijk (en anders hoef je uberhaupt niks te betalen!) dan vergoedt jouw AVP verzekeraar de schade.
Wat doet een ongevallenverzekering? Die geeft daar bovenop een standaard bedrag voor bepaalde letsels. Heeft dus niets met schade te maken, maar met een vooraf afgesproken bedrag dat je bij bepaalde letsels uitgekeerd krijgt.
Dit is natuurlijk hartstikke overbodig, omdat je bijrijder al gewoon zijn of haar schade vergoed krijg. Een bonus daarop is niet echt nodig toch?
. gohya schreef:Maar als je bijrijder een been zou breken,hoef jij er toch niet voor aansprakelijk gesteld worden?
Daar is ze toch ziekenfonds voor verzekerd.Net als alle andere niet blijvende letsels.
. gohya schreef:Echt waar? ow dat wist ik dus niet.
Vind het raar hoor.Dus de manege moet ook alle ziektenkosten betalen als er iemand letsel oploopt?
Ik zit zelf op voetbal,als ik een blessure krijg en ermee naar de dokter of ziekenhuis ga,loopt dat gewoon via mijn eigen ziekenfonds.Het gaat dan niet via de club,alleen bij blijvend letsel is de club ervoor verzekerd maar niet voor niet blijvend letsel.
gohya schreef:@Brainless Ik geloof niet dat je de persoon die je een beenbreuk schopt aansprakelijk kan stellen.Voetbal is vrijwillig en met risico.Ik heb nog nooit gehoord dat iemand aansprakelijk werd gesteld met voetbal.Wel bij prof. voetbal.