Oudere trailer, interessant? Of lekker laten staan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:54

Hotra heeft best leuke trailers maar het blijven BUDGET-trailers, daar staan ze bekend om. Zijn te koop voor een paar centen, zeker tweedehands. Alleen lang doe je er niet mee.
Grootste kwaaltje bij Hotra trailers is de rotting die zich gaat ontwikkelen tussen rubberen gietvloer en het fundament. Vaak niet eens te zien omdat de kitnaden gewoon keurig "gesloten, onbeschadigd en dicht" zijn.
Je mag daarom ook niet verwachten dat ze net zolang meegaan als bijvoorbeeld een Bockmann of een Westfalia.
Westfalia is een merktrailer die nu nog steeds gebruikt wordt door de Rijksbereden Politie. :-)

tita schreef:
Ik ken 2 otella's beide redelijk nieuwstaat en beide met een verrotte vloer voor mij een reden om nooit een hotra te kopen

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:00

Ik heb 2 jaar geleden een paar Hotra's bekeken en 3 stuks vanaf bouwjaar 2000 hadden rotte delen in de vloer onder het hooinet en eentje ervan had zoveel water in het deurtje staan dat deze helemaal zompig en 3x zo dik was geworden.

Ondanks dat het leuke trailers zijn en met een redelijke prijs, zou ik toch verder kijken of er iets bijleggen voor een betere.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 20:22

Talonius schreef:
Ondanks dat het leuke trailers zijn en met een redelijke prijs, zou ik toch verder kijken of er iets bijleggen voor een betere.
Zoals je kunt lezen is het geld niet de grootste issue, maar het gewicht.

Bedankt voor jullie antwoorden allemaal, ik heb er veel aan :)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:29

Vanwege de rubberengietvloer over hout zou ik de trailer beslist niet willen hebben :n
Op die manier heb je geen idee hoe de kwaliteit van de bodem is en die is vaak dramatisch met een gietvloer....

Wanneer je zo op het gewicht moet letten mbt je auto, dan zou ik daar eerlijk gezegd geen trailer achter willen hangen.
Het is zo veel veiliger wat over te hebben in situaties dat het nodig is.

GranAmor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:32

Even goed om in de gaten te houden, de regel van wat je wagen mag trekken telt incl het toegestane laadvermogen dus je moet dan niet kijken naar hoeveel je paard weegt maar hoeveel de trailer maximaal mag dragen en dat getal moet je voor je rekensommetje gebruiken. Daar zijn wij eerder ook in de mist gegaan.

Dana01

Re: Oudere trailer, interessant? Of lekker laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:36

tenzij de TS keurig een e-rijbewijs heeft, dan telt men het werkelijke gewicht ipv het max.toegestane.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:39

Gelukkig dat dat soort gebreken wel te zien zijn, Talonius.

Verradelijk is het inderdaad.
Vooral als je vloer er "veilig" uit ziet maar niet veilig is bij een Hotra.
Bij ons komt er NOOIT een Hotra. :n

Talonius schreef:
Ik heb 2 jaar geleden een paar Hotra's bekeken en 3 stuks vanaf bouwjaar 2000 hadden rotte delen in de vloer onder het hooinet en eentje ervan had zoveel water in het deurtje staan dat deze helemaal zompig en 3x zo dik was geworden.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:49

Ik heb 1,5 jaar geleden een Volpolyester Heja trailer gekocht. Ding weegt rond de 550 kilo. Bouwjaar 98. Trailer had altijd binnen gestaan, gekocht via een heel betrouwbaar bedrijf met een Bovag keuring. Moet zeggen dat hij er ook nog als nieuw uitzag.
Ik wilde ook een hele lichte trailer, auto mag 1500 kg trekken, maar ik heb geen E rijbewijs, dus wilde een trailer die terug gekeurd mocht worden.
Oudere trailer hoeft dus niet zo'n probleem te zijn.

Overigens zou ik nooit een trailer willen trekken met een auto die maar 1100 kg mag trekken! Dat lijkt me geen stabiele combinatie.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:49

Ik heb gewonnen! Onze trailer stamt uit 1973! We hebben hem 4 jaar geleden gekocht voor een prikkie. We hebben hem helemaal gestript en opnieuw opgebouwd. Dus nieuwe bodem, nieuwe zijwanden. Het dak is hetzelfde gebleven omdat dat polyester was en nog helemaal oke. Nieuwe bandjes, nieuw chassis, nieuwe leidingen. Ben er blij met zo'n handige man.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:29

sheela schreef:
Ik heb gewonnen! Onze trailer stamt uit 1973! We hebben hem 4 jaar geleden gekocht voor een prikkie. We hebben hem helemaal gestript en opnieuw opgebouwd. Dus nieuwe bodem, nieuwe zijwanden. Het dak is hetzelfde gebleven omdat dat polyester was en nog helemaal oke. Nieuwe bandjes, nieuw chassis, nieuwe leidingen. Ben er blij met zo'n handige man.

Hier precies zo (incl. handige man :D ). Alleen dan met een trailer uit de tachtiger jaren. Hier in Duitsland moet een trailer gekeurd worden en die van mij kwam er niet meer door. Dus nieuwe bodem en rondom nieuwe wanden en het beestje kan weer jaren mee.

Zou het trouwens niet aandurven met een auto die maar 1100 kg mag trekken.

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:03

Ik zou eens flink op die bodem stampen, om te kijken of hij wel echt goed is. hoe zit de bodem aan de rest vast? iS dat stevig? zo ja dan heb je een super Trailer te pakken!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:18

Volgens mij trek je daar op den duur ook de motor van je auto kapot.