Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
laura1986 schreef:Ik kan me wel voorstellen dat de ruiters er slechter (stijver) van gaan zitten, waardoor ze er juist afkukelen, niet met het paard kunnen bewegen etc. Ik heb alleen pas-vervaring in een winkel, maar vond het zo in de weg zitten!
Misschien is dit bij je dochter niet het geval, maar vind de gedachtegang erachter wel logisch, zou dus zeker een gesprek aangaan.
Wat misschien wel een goed alternatief is: Een cursusje hoe je veilig van een paard af kan vallen (zodat ze zich iig niet al te erg bezeert), voor het geval dat ze er eens (bijna) afvalt. En goed leren rijden, paard in leren schatten etc
prisje_dw schreef:laura1986 schreef:Ik kan me wel voorstellen dat de ruiters er slechter (stijver) van gaan zitten, waardoor ze er juist afkukelen, niet met het paard kunnen bewegen etc. Ik heb alleen pas-vervaring in een winkel, maar vond het zo in de weg zitten!
Misschien is dit bij je dochter niet het geval, maar vind de gedachtegang erachter wel logisch, zou dus zeker een gesprek aangaan.
Wat misschien wel een goed alternatief is: Een cursusje hoe je veilig van een paard af kan vallen (zodat ze zich iig niet al te erg bezeert), voor het geval dat ze er eens (bijna) afvalt. En goed leren rijden, paard in leren schatten etc
sorry, maar dat zei iemand pas ook tegen mij..
(rij ook met bp overgens.)
maar ik ben twee weken geleden ook van mn paard afgevallen;
maar het gaat zo snel'; dat ik me echt niet meer kon bedenken hoe ik wilde/ging vallen..
toen ik erbij nadacht dat mn paard aan het bokken was;
lag ik er allang naast !!
dus denk niet dat een curses nut heeft..![]()
maar das mijn mening.
laura1986 schreef:Ik heb alleen pas-vervaring in een winkel, maar vond het zo in de weg zitten!
Citaat:tijdens een val bij het gewone rijden is de kans dat je je arm breekt ofzo veel groter met een BP dan zonder. dit heb ik al meerdere keren zien gebeuren bij ons in de manege, terwijl ze er zonder een BP niets zouden aan overgehouden hebben dan alleen een blauwe plek. dus rij ik veel lierver zonder.
__Laura schreef:Ik snap zijn argument ook niet helemaal
Je moet je wel bedenken dat de bp ook tegen kan werken als je dochtertje valt (omdat ze minder flexibel is)..
ladypaard schreef:Ik raad ouders ook aan om even te wachten met een bp kopen, simpelweg omdat ze dan eerst leren zitten/rijden en vallen. daarna maakt het niet meer zo heel erg uit.
maar ja verbieden is wel heel erg uit de tijd