Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Macs schreef:Bont is inderdaad van heel wat eeuwen geleden, we hebben nu imitatiebont wat soms net op echt bont lijkt dus waarom nog dieren slachten daarvoor?
Had laatst een discussie met een meisje uit m'n klas, op haar lelijke vestje zat een bontkraag. ze zei, ja dat vlees word toch opgegeten. Waarop ik zei; eet jij nerstenvlees dan?
Wat is een nerts?![]()
Wat jij om je nek hebt hangen.

roxiie schreef:Macs schreef:Bont is inderdaad van heel wat eeuwen geleden, we hebben nu imitatiebont wat soms net op echt bont lijkt dus waarom nog dieren slachten daarvoor?
Had laatst een discussie met een meisje uit m'n klas, op haar lelijke vestje zat een bontkraag. ze zei, ja dat vlees word toch opgegeten. Waarop ik zei; eet jij nerstenvlees dan?
Wat is een nerts?![]()
Wat jij om je nek hebt hangen.
![]()
Nouja eingelijk is het helemaal niet zo grappig
hahah!
.
Ik zeg maar wat hoor, ik vraag me af wat er in hun hoofd is omgegaan toen ze besloten om echt bont te gebruiken.
). Maar dit valt me toch echt tegen... zoals anderen idd al zeggen nepbont ziet er tegenwoordig gewoon mooi uit en je ziet niet dat het nep is... De enige reden die ik nu nog kan bedenken waarom je bont wilt hebben is niet omdat je het mooier vind dan nep (want dat gaat bijna niet meer op), maar gewoon om te kunnen zeggen dat je echt bont aan je nek hebt hangen.... BAH!TessaVB schreef:Moet zeggen dat ik deze wel echt heel mooi vind, maar Kingsland kennende zal het wel weer achterlijk duur zijn, dus dan hoef ik het niet meer.
http://www.kingsland.no/product.html?pr ... =82&iframe
TessaVB schreef:Moet zeggen dat ik deze wel echt heel mooi vind, maar Kingsland kennende zal het wel weer achterlijk duur zijn, dus dan hoef ik het niet meer.
http://www.kingsland.no/product.html?pr ... =82&iframe
waikiki_6 schreef:Ik vind het een mooie collectie. Ik zou het gewoon dragen, zolang het geen zeehondenbont is vond ik het niet erg. ben geloof ik de enige hier...... Ach we rijden toch ook op leren zadels en onze laarzen zijn volgens mij ook van kalfsleer. Dus waarom niet.
snap niet waarom jullie zo moeilijk doen mitsWijnanda schreef:Zeehonden en wasbeertjes vallen voor mij onder hetzelfde, net als vos. Maar bijvoorbeeld konijnenbont is restafval. Net als kalfsleer en rundleer. Ik bedoel, die worden toch geslacht voor hun vlees, maar ik geloof niet dat we nerts of wasberen eten.