Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij een paardenjas met echt bont kopen?

Ja, prachtig! Waar kan ik het kopen??
21 (5%)
Ja, mits de prijs niet te hoog is.
29 (8%)
Nee, ik ben absoluut anti-bont.
285 (80%)
Ik weet het niet
20 (5%)

Totaal aantal stemmen: 355

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:38

Ik vind Kingsland hoe dan ook al te duur en echt een merkenhype.. Dus aan mij kunnen ze al niks kwijt! _O-

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 11:38

De jassen en bodywarmers hebben geloof ik bijna allemaal zo'n bontrand. Lijkt me sterk dat ze bij een gedeelte echt en een gedeelte nep zouden gebruiken. Kijk, tis niet zo dat ik nu alles eruit zou gooien, want dan heb ik geen wedstrijdshirt meer, maar ik denk dat een boycot op de wintercollectie misschien hen wakker schudt. En wat iemand anders al eerder zei: hoe stom kun je zijn om dierenliefhebbers bont te verkopen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:40

Macs schreef:
Bont is inderdaad van heel wat eeuwen geleden, we hebben nu imitatiebont wat soms net op echt bont lijkt dus waarom nog dieren slachten daarvoor?
Had laatst een discussie met een meisje uit m'n klas, op haar lelijke vestje zat een bontkraag. ze zei, ja dat vlees word toch opgegeten. Waarop ik zei; eet jij nerstenvlees dan?
Wat is een nerts? :o?
Wat jij om je nek hebt hangen. >;)

_O-
Nouja eingelijk is het helemaal niet zo grappig :=
Geen jas van Kingsland voor mij.
Laatst bijgewerkt door roxiie op 14-09-10 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 11:40

roxiie schreef:
Macs schreef:
Bont is inderdaad van heel wat eeuwen geleden, we hebben nu imitatiebont wat soms net op echt bont lijkt dus waarom nog dieren slachten daarvoor?
Had laatst een discussie met een meisje uit m'n klas, op haar lelijke vestje zat een bontkraag. ze zei, ja dat vlees word toch opgegeten. Waarop ik zei; eet jij nerstenvlees dan?
Wat is een nerts? :o?
Wat jij om je nek hebt hangen. >;)

_O-
Nouja eingelijk is het helemaal niet zo grappig :=

Het is grappig, omdat het dom is :P hahah!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:41

Een boycot van de wintercollectie ga ik in mee. Zal ook niet zeggen dat ik er nooit meer wat van koop, maar dit vind ik te ver gaan.

ja weet niet hoe blond die was maar dat was echt dom inderdaad haha

Vjestagirl

Re: Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:41

Geen kingsland voor mij deze winter... (sowieso al niet)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:46

Ik kan me eigenlijk niet meer voorstellen dat een modern merk als kingsland nog echt bont gebruikt in z'n collectie. Vind het eigenlijk een hele rare actie :?.

Edit: Het lijkt nu net of ik niet geloof, maar ik bedoel dus dat ik het onbegrijpelijk vind van een merk als Kingsland dat ze nog echt bont gebruiken.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 11:48

@ Anoeska: ik snap hem inderdaad. Maar ik denk dat, omdat Kingsland toch wel een beetje een exclusief merk is, dat ze het toch gedaan hebben. Misschien denken ze dat de rijken het niet uitmaakt? :') Ik zeg maar wat hoor, ik vraag me af wat er in hun hoofd is omgegaan toen ze besloten om echt bont te gebruiken.

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:51

Ik heb net een vriendinnetje ge-sms't, is bedrijfsleider bij Epplejeck en heeft vast wel contact met de leverancier van Kingsland, eens vragen wat die er van zegt!

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:55

Walgelijk.... Ik ben toch eigenlijk wel altijd fan van kingsland, vind het altijd erg mooie kleding (is alleen vaak te duur voor me :P ). Maar dit valt me toch echt tegen... zoals anderen idd al zeggen nepbont ziet er tegenwoordig gewoon mooi uit en je ziet niet dat het nep is... De enige reden die ik nu nog kan bedenken waarom je bont wilt hebben is niet omdat je het mooier vind dan nep (want dat gaat bijna niet meer op), maar gewoon om te kunnen zeggen dat je echt bont aan je nek hebt hangen.... BAH!

Voor mij voorlopig geen kingsland meer.... Die boycot voel ik ook wel een beetje aankomen (beging me toch af te vragen welke debiel bij kingsland dit bedacht heeft en wie het vervolgens hebben gekozen als geschikt voor de wintercollectie van 2010)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:56

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:57

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:59

Lagency

De winter collectie van vorig jaar van KL hadden ook al echt bont aan de capuccon.
Ik meen dat het vossen bont is.

Adil

Lagency schreef:
De winter collectie van vorig jaar van KL hadden ook al echt bont aan de capuccon.
Ik meen dat het vossen bont is.

Er staat "Fur: Racoon" ;)

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:01

wasbeertjes dus..

waikiki_6

Ik vind het een mooie collectie. Ik zou het gewoon dragen, zolang het geen zeehondenbont is vond ik het niet erg. ben geloof ik de enige hier...... Ach we rijden toch ook op leren zadels en onze laarzen zijn volgens mij ook van kalfsleer. Dus waarom niet.

Anoeska

TessaVB schreef:
Moet zeggen dat ik deze wel echt heel mooi vind, maar Kingsland kennende zal het wel weer achterlijk duur zijn, dus dan hoef ik het niet meer.
http://www.kingsland.no/product.html?pr ... =82&iframe

Ik vind echt alles van kingsland prachtig. Hele lijn is helemaal mijn smaak. Als de postcodeloterij bij mij de straatprijs komt brengen, dan kocht ik alleen nog maar kingsland. Maar dan wel zonder bont natuurlijk, want dat vind ik dan weer niks.

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:04

waikiki_6 schreef:
Ik vind het een mooie collectie. Ik zou het gewoon dragen, zolang het geen zeehondenbont is vond ik het niet erg. ben geloof ik de enige hier...... Ach we rijden toch ook op leren zadels en onze laarzen zijn volgens mij ook van kalfsleer. Dus waarom niet.

Die koeien/kalveren die daar voor gebruikt zijn worden ook opgegeten.. De wasbeertjes worden puur voor hun bont afgemaakt..

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:04

Ik vind het idd heel mooi eruitzien maar principieel zou ik de lijn met echt bont niet kopen. Zodra het nepbont is wil ik het wel kopen.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 12:05

Zeehonden en wasbeertjes vallen voor mij onder hetzelfde, net als vos. Maar bijvoorbeeld konijnenbont is restafval. Net als kalfsleer en rundleer. Ik bedoel, die worden toch geslacht voor hun vlees, maar ik geloof niet dat we nerts of wasberen eten.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:06

Heb voor een bekend kledingmerk gewerkt. Zij gaven aan dat goed nepbont (dus niet van echt te onderscheiden) nog wel eens duurder is dan echt (bv konijnenbont, is relatief goedkoop) Het staat ook niet altijd vermeld wat het is, dus mensen weten het niet altijd.
Ik ga mee in de mening van een aantal mensen op pag. 1. Dat ik eigenlijk ook hypocriet ben als ik ga brullen dat ik zwaar tegen ben, terwijl ik een leren laarzen en tassen collectie heb waar je u tegen zegt, en ook graag een stukje vlees op mijn bord heb savonds.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:06

voor mij ligt het eraan watvoor bont het is, en in dit geval is het racoon, de vraag is dan waar het vandaan komt, want als het uit america komt heb ik geen er geen problemen mee, daar zijn deze beestjes inmiddels uitgeroepen tot een plaag, en worden dus sowieso gedood.
voor mij is dus de diersoort en waar het vandaan komt het belangrijkst.
verder koop ik geen kingsland puur vanwege het prijskaartje.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:07

>;) snap niet waarom jullie zo moeilijk doen mits

- je vlees eet
- lederen rijlaarzen hebt

De beesten worden niet specifiek gefokt voor het bont, maar vlees in dit geval ga ik ervanuit dat het konijn is of misschien kat maar dat is niet toegestaan in Holland.

Vossenbont is niet te betalen en zal niet zomaar op standaar kledij gaan

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:08

Wijnanda schreef:
Zeehonden en wasbeertjes vallen voor mij onder hetzelfde, net als vos. Maar bijvoorbeeld konijnenbont is restafval. Net als kalfsleer en rundleer. Ik bedoel, die worden toch geslacht voor hun vlees, maar ik geloof niet dat we nerts of wasberen eten.

Daar heb je wel gelijk in ja.

Ik heb zelf ook een tas van springbokjes. Heel zielig misschien, maar die beesten zijn wegens overpopulatie (ze vernielen het hele bos) en te weinig dieren die ze opeten dus geen natuurlijke beperking meer, door mensen afgeschoten. (Niet in nederland overigens)