Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lynn_Nikita schreef:slim dat je ervan afziet
voor da geld kun je op vandaag genoeg kopen,w at geen evt, attactie heeft
zeker als je wil springen zou ik nooit een paard kopen wat iets met de achterhand zou kunnen hebben
En zelf betalen bij afkeuren, nee, vind ik niet kunnen, dat hoort de verkoopster te regelen, geld of niet
[/quote]
Heb er voor mijn 1e paard ruim een half jaar over gedaan om hem te vinden en ik heb er echt een aantal bekeken en gereden.Belangrijk is goede afspraken maken met de verkopende partij...ik ging kijken en uitproberen en sprak af om binnen 2 dagen een antwoord te geven of ik nog een keer langskwam of dat de koop def. niet doorging.Heb hier nooit problemen mee gehad maar heb mij altijd netjes aan de afspraken gehouden.
Lynn_Nikita schreef:listiglistje
zou jij iemand adviseren om een ziek paard te kopen, terwijl het ook nog eens veel geld is voor een markt die op instorten staat?
Lynn_Nikita schreef:Ik zou het in elk geval levensgevaarlijk vinden
de paarden die ik ken die attaktisch zijn hebben probemen met de achterhand
die valt vaak zomaar onder hun lichaam uit
zeker met wendingen maken
listiglistje schreef:Lynn_Nikita schreef:listiglistje
zou jij iemand adviseren om een ziek paard te kopen, terwijl het ook nog eens veel geld is voor een markt die op instorten staat?
Niet voor het geld wat ze van TS vroegen (mocht het paard daadwerkelijk lichte ataxie hebben),
maar voor een symbolisch bedrag of +/- slachtgeld zou ik best een gok wagen (zeker voor de springsport)!
Daarbij ken ik genoeg paarden die ront+klin helemaal 100% waren, maar die ook iets kregen en afgemaakt moesten worden,
Vriendin van mij had er zo 3 achter elkaar, dus zekerheid heb je nooit...ook niet met een "gezond" paard!Lynn_Nikita schreef:Ik zou het in elk geval levensgevaarlijk vinden
de paarden die ik ken die attaktisch zijn hebben probemen met de achterhand
die valt vaak zomaar onder hun lichaam uit
zeker met wendingen maken
Dat had die van mij ook, gradatie 4 zelfs = struikelen, omvallen en achterhand sleepte na....(gradatie 5 is de ergste vorm),
maar met homeopatische medicatie en juiste training is dit verholpen en zo ken ik er meerdere.....