Ik vroeg me af, kun je dat hit air jacket ook makkelijk vastmaken aan een westernzadel. Heb er eigenlijk nooit op gelet of er vooraan ringetjes of iets dergelijks zitten.
Sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van een Hit Airvest. En ja die is heel makkelijk aan een westernzadel te maken. De lus die eraan zit, kun je inkorten en daardoor strak om de knop zetten. Werkt heel makkelijk!
Dus je zet em alleen vast aan de knop? Ik heb alleen het instructiefimpje gezien van de point-two airjacket en daar had je eerst een riempje voor aan je zadel en aan dat riempje klik je je vest. Draag jij je hit airvest over een protector of gewoon?
Kee. Denk dat ik toch voor zo'n hit air ga en niet zo'n point two jacket. Denk dat het neit veel uitmaakt behalve de prijs haha. Ben je al een keer te snel afgestapt? haha. Is het trouwens handig om vast een extra CO2 patroon erbij te kopen? en zijn ze ook wel eens in de aanbieding?
Ik ben aan het kijken voor de maat, maar ik zou zowel S als M kunnen dragen aan de maten tabel te zien. Wat zal ik dan doen? Moeten ze ruim zitten of aansluiten?
ja maar er moet toch wel een dikke jas onder kunnen in de winter?
Anoniem
Geplaatst: 23-09-10 14:50
Het vest is verstelbaar. Als ik jou was, zou ik eens bellen met de importeur, hij kan je antwoord geven op al je vragen. http://www.hit-air.info/Contact.php
Amiigo
Geplaatst: 23-09-10 22:42
Nee, ik begin er niet aan
Ik houd het wel bij een body protector met het springen, als ik er in het bos bijv. afval (ik houd altijd vast met vallen) en heb zo'n airjack aan, dan zal het wel opblazen maar mijn pony zou ervan schrikken, dan kan ik hem wel mooi gaan zoeken of afschijt van hem nemen dat hij overreden is... (wij moeten een drukke weg over als wij naar het bos gaan)
Beli, Wil je de air jacket, of de goedkope versie (het slappe aftreksel van de air jacket) ? De air jacket is volgens mij het goedkoopst bij de (belgische) importeur. Er is een topic op SGW geweest, misschien dat het daarin staat! Bij Canter is €550. http://www.canter-equipment.nl/point_tw ... acket.html
En dat goedkope aftreksel? Als ik de 'WEG' eventing zo zie wil ik er eigenlijk ook wel graag een
Mootje
Geplaatst: 02-10-10 22:05
Haha, die goedkope is deze : http://www.hit-air.info/Feiten.html Prijs: €350 en dan nog 9.50 verzendkosten. Zelfs voor een patroon betaal je 9.50 verzendkosten
Ik heb em nu ook gekocht. Er zit al 1 patroon in en ik heb er gelijk 2 bijgekocht, dat scheelt later idd in de verzendkosten. Vond em iets zwaarder dan verwacht, maar hij draagt wel lekker. Ben er nog niet mee gevallen
_elisah_
Geplaatst: 03-10-10 09:40
een airbag voor op je paard? dat klinkt wel erg overdreven
ja daar dragen ze allemaal zo'n ding. Ik draag er geen bodyprotector onder dat vind ik echt niet lekker zitten, maar de air jacket op zich zit super fijn.
Wel gek mootje dat karin Donckers met een Hit Air rijd! Het Airjacket is een slap aftreksel voor veel te veel geld van het Hit Air airbagvest. Deze vesten betsaan van orgine al 25 jaar! Kijk en lees op www.hit-air.info voordat je wartaal uitkraamt. Ik rij zelf al 6 jaar met een Hit Air en het heeft mij al vaak geholpen.
Saaams
Geplaatst: 11-10-10 20:33
haha bestaat dat tegenwoordig ook?
Italydiva
Geplaatst: 11-10-10 21:55
whaha ik zie t al helemaal voor me ben gelijk melig xD
sunnies1
Geplaatst: 12-10-10 16:05
jolmer20 schreef:
Saaaash schreef:
Want volgens mij valt je lesgroep er ook af als die paarden ziet dat er opeens een ballon met een mens erin ziet staan..
valt best mee hoor denk dat de paarden het niet eens door hebben, gaat echt heel snel!
dan wordt het een rodeo les
Anoniem
Geplaatst: 12-10-10 16:51
Het Hit Air Jacket is een nieuwere variant van Hit. Het is in NL wel te bestellen via de importeur, de importeur raadt het echter af. Het jack is langer dan het vest, door de lengte ga je er sneller op zitten én kruipt het sneller bij je heupen omhoog waardoor het niet comfortabel zit. Bovendien heeft de voorzijde van het jack geen luchtsysteem, enkel de achterzijde en rond de nek wordt het bij vallen opgeblazen. Om deze redenen heeft de NLse importeur het al niet eens aangeboden bij TNO. Het Airvest is wel door TNO gekeurd en wordt ook door de importeur aanbevolen.