Pony verkocht, nooit geld ontvangen. What to do?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dinges11

Re: Pony verkocht, nooit geld ontvangen. What to do?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:55

na 2 jaar ben je te laat om nog echte stappen te ondernemen. Misschien dat je hier nog wat aan hebt. Ga het gesprek aan en vraag waarom (zorg dat er wat volwassenen bij zijn) misschien dat je nog een betalingsregeling kan forceren en dan zorgen dat het op papier staat, met uiterlijke betalingstermijn!. Gaat dit dan mis heb je iets achter handen om het via de rechter te spelen.

Ik weet alleen niet of dit het wel echt waard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:07

Ik heb de Rijdende Rechter om hulp gevraagd en ik maak een goede kans :)

Een familieruzie of niet, ik vind het gewoon schandalig. Ik zie deze mensen niet meer als familie door hoe ze met mij en anderen omgaan. Ik zie ze sowieso nooit dus niemand zal last hebben van een eventuele ruzie tussen ons.

Ik ga het sowieso eerst eens met mijn vader bespreken en dan ga ik mailen :) Ik weet nu hoe ik te werk moet gaan dankzij de Rijdende Rechter :o

Bedankt voor alle tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:14

Bovendien zegt het meer over hen dan over mij als ze hier ruzie om gaan maken :+

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:28

"laten rusten" wat een onzin. Ook familie moet zijn afspraken nakomen, ondanks dat het 2 jaar geleden is. Dat zou mooi zijn, onder de noemer van het is toch maar familie, ff je jonge nichtje geld afhandig maken!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:34

Ik zou er ook gewoon mee aan de slag gaan aan de hand van de tips van de rijdende rechter dan. Sowieso, 'maar' 270 euro vind ik best veel om te laten rusten hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:44

Ik verwijt mijn nichtje niks, het kind was 11 toen ze hem kreeg. De afspraak is gemaakt met haar ouders dus daar wil ik gewoon het geld van hebben. Dus verwacht geen geld van een meisje van 13 :)

Ik zal nog laten weten hoe het af gaat lopen :)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:48

ben benieuwd hoe het gaat aflopen.
igg veel succes / sterkte er mee.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:49

Ik geef nooit een paspoort oid mee als er nog niet betaald is..
daarnaast is 2 jaar wachten ook erg lang.
Mocht het gesprek met je oom en tante niet helpen deed ik aangifte bij de politie..
maar goed blijft wel een vervelende situatie waarin je denk ik weinig kans gaat maken.. helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:51

Ik zou het nu ook totaal anders doen, maar ja... 2 jaar geleden, nog een stuk minder volwassen, vol van vertrouwen... Blijkt maar weer dat dat niet meer kan :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:51

Al is het familie zeker niet laten zitten hoor. Vind het belachelijk dat ze zo met jou omgaan. En al had het beestje luizen en een castratie nodig dan nog liggen die kosten lager dan 270 euro. Misschien kun je ze tegemoed komen in de prijs dat jij bijvoorbeeld 200 krijgt..

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:52

er zijn helaas maar weinig mensen die te vertrouwen zijn als het om dit soort dingen gaat..

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:53

_Chanel_ schreef:
Al is het familie zeker niet laten zitten hoor. Vind het belachelijk dat ze zo met jou omgaan. En al had het beestje luizen en een castratie nodig dan nog liggen die kosten lager dan 270 euro. Misschien kun je ze tegemoed komen in de prijs dat jij bijvoorbeeld 200 krijgt..

ik had er echt niet op toegegeven..
ze hebben toendertijd toch duidelijk geweten waar ze aan begonnen..
als je wat in de winkel koopt kun je ook niet minder gaan betalen
familie of geen familie.. afspraken zijn afspraken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:01

Toevallig hebben ze een winkel... Kan natuurlijk ook voor 300 euro om 'dierenkleertjes :') ' komen en dan zeggen dat ik betaal als mijn loon binnen is... :P

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:07

Kayleigh_ schreef:
Bovendien zegt het meer over hen dan over mij als ze hier ruzie om gaan maken :+

True, maar het feit dat ze dat bedrag in de eerste plaats niet betaald hebben, vertelt sowieso al meer dan genoeg.
Komop zeg, dat ze zich daarover niet schamen... maargoed

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:39

Kayleigh_ schreef:
Ik verwijt mijn nichtje niks, het kind was 11 toen ze hem kreeg. De afspraak is gemaakt met haar ouders dus daar wil ik gewoon het geld van hebben. Dus verwacht geen geld van een meisje van 13 :)

Ik zal nog laten weten hoe het af gaat lopen :)

Ik bedoelde jou, met het jonge nichtje. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:56

Oh hahaha dat was dan verkeerd begrepen :D

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:51

Hee!

Een zaak is pas verjaard na 5 jaar, nog zat kans dus! Alleen 1 probleem.. Je hebt inderdaad bewijs nodig.. Vraag de bokker Amandake om misschien ook te komen? Mails uitprinten en voorleggen aan een advocaat?

Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:27

Mails met de fokster heb ik nog allemaal. Alles wordt geprint en dan gaan we even kijken hoe of wat.

Ik hoorde vandaag inderdaad ook dat een zaak pas na 5 jaar verjaard is! :)

Bianca71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 00:13

Hallo allemaal,

Voor iedereen die een mening over ons heeft wil ik graag even mijn kant van het verhaal kwijt.
Kayleigh heeft in oktober 2008 aan mijn dochter gevraagd of ze de pony wilde hebben, want het was toch
niet wat ze zocht. Ze wilde er heel graag vanaf en was allang blij dat hij in zijn eigen stal kon blijven.
Hierop hebben wij aangegeven dat ze hem niet weg hoefde te geven, maar dat ze er
wel iets voor zou krijgen. Echt iets afgesproken is er nooit en zeker niet dat wij 270 euro zouden betalen!
Als dit wel zo zou zijn geweest hadden wij dit echt wel betaald. Want de onzin dat we "krap bij kas" zaten gaat
helemaal nergens over, net als de rest van het uit de duim gezogen verhaal.

Toen we echter op stal kwamen werd ons dringend gevraagd om de pony in te enten, want
dit was nog steeds niet gebeurd (ondanks herhaaldelijk verzoek van de medestalmensen). Ook niet ontwormd.
De hoefjes moesten ook gedaan worden, omdat deze al helemaal
gespleten waren. Hooi en stro wordt altijd gezamenlijk ingekocht en ook hier was
nog niks aan betaald volgens degene die dit ingekocht had. Het beestje stond in zijn
eigen stront omdat de stal al weken niet was uitgemest. Het paardje naast Billy zou ze ook verzorgen maar ook die was
al weken niet gemest.
Hier hebben wij Kayleigh nooit op aangesproken en het maar gelaten zoals het was en alle achterstallige
kosten betaald.
De luizen waar Kayleigh het over heeft en het castreren is pas maanden later gebeurd en daar heeft zij
niks mee te maken of schuld aan gehad. Hoe ze er bij komt dat wij dit vinden.....geen idee?

We hebben de pony nu 2 jaar (en staat op mijn naam!) en het is een superfijn beest waar we veel mee bezig zijn.

Waar het verhaal vandaan komt weet ik niet, want vorige week kwam ik Kayleigh tegen en zwaaide ze nog vrolijk naar me.
Ook met mijn dochter is ze 2 weken geleden nog naar een paar Friezen geweest, dus waar we dit aan te danken hebben?????

Ik kan nog veel meer kwijt, maar wil het hier bij laten. Ik zal ook niet reageren op verdere reacties en hoop dat jullie
je eigen conclusie kunnen trekken.

Ik zal ook een mail sturen naar Bokt.nl om deze discussie te verwijderen, want dit is pure laster. Als dit door blijft gaan doe ik
aangifte bij de politie.

Met vriendelijke groet,
XX
Laatst bijgewerkt door Revanches op 08-09-10 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam en toenaam verwijderd. Dit is niet toegestaan, alleen opvraagbaar via PB aan TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 00:21

Zo dat is wel even een heel ander verhaal zeg maar om bokt.nl aan te klagen slaat natuurlijk ook als een tang op een varken..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 00:24

@ Chanel, ik denk dat ze doelt aangifte te doen tegen de topic starter.

Verder, beide kanten hebben nu hun zegje kunnen doen, ik/wij waren er niet bij.
Ik weet ook niet wie ik geloven moet, dat laatst geplaatste reactie volwassener overkomt is niet alleszeggend.

Veel succes in deze vête. Ik heb maar vast geTEMt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 00:27

Klinkt idd als een familie vete en in plaats van dit op bokt uit te vechten kunnen jullie beter bij elkaar op de koffie gaan.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 00:39

Wat ontzettend volwassen van bianca71 om zo te komen reageren, pure laster mn reet... kom op het is een kind die zien dingen ook anders dan het wellicht is en daar ga je BOKT voor aanklagen, weet jij niet hoe internet in elkaar steekt? ( ook heel verstandig om je naam en achternaam zo te plaatsen dit zou ik echt verwijderen want je wilt niet dat iemand je gaat googlen en in een topic als dit uitkomt)
Ik vind het zowel van ts als Bianca71 zeer maar dan ook zeer onder de maat om een familieruzie op internet uit te vechten.. ( bianca kayleigh kan ook zeggen dat wat jij roept laster is dus leuke discusie dit)

Daarbij vind ik TS, waarom kom je na 2 jaar nog met zoiets? Heb je nu ineens die 270 euro zo hard nodig en je bedacht je dat je daar nog wel een slaatje uit kon slaan?

Nee alles aan dit zaakje stinkt

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:00

ik ben het helemaal met doerakje eens.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:14

Kayleigh_ en Bianca71

kunnen jullie samen niet met elkaar overleggen
en dat iedereen wat water bij de wijn doet

voor Kayleigh_ neem je ouders wel bij mee

voor Bianca71, je schrijft zelf dat je fijne pony aan heb
dat je anders nog vergoeding aan je nichtje geeft