Ik ben zelf bezig aan een masterstudie (ga naar het vierde), dus ik wil wel even reageren op je vragen:
Ik heb een eigen paard, betaal het zelf van mijn spaarrekening want ik werk niet. Hooguit een weekje of 2 vakantiewerk.
Ik ga bijna elke dag na school naar mijn paard en ook in het weekend. Ik heb nu herexamen maar ga nog steeds dagelijks bij mijn paard, en die staat 17 km van mijn woonplaats vandaan.
Ik studeer in Gent, dat ligt dichter bij stal. Dan kan ik meteen na school. Ik had dezelfde vragen als jij, maar toch maar het risico genomen en een paard aangeschaft. Nog geen spijt van gehad

Het scheelt wel dat ik af en toe een lesje oversla en ik tijdens de examenperiode niet 24/7 binnenzit, maar dat ik na 16 uur toch niet meer studeer en daarbij geen 'kostbare' tijd verlies.
Ik denk dat je zelf een beetje moet kijken in hoeverre jij tijd kan vrijmaken.
Het scheelt ook als je paard op volpension staat. Dus geen extra werk aan voederen, mesten enz..
Persoonlijk vind ik een eigen paard zóveel fijner dan een verzorgpaard, wat ik ook eerst had. Leverde op het einde alleen maar problemen op en met een eigen paard ben je vrij om te gaan en staan waar je wil