Trailerprobleem.. iemand een idee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:56

aan de voorkant de stang eruit halen. zo kan het paard net iets verder doorlopen waardoor je net iets meer tijd hebt om de stang erachter te doen. tenminste, dat werkte bij mij wel ;)

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:57

Sommige paarden durven niet op de trailer omdat ze tijdens het rijden bang zijn. Dit KAN komen door een verkeerde rijstijl, bv een bocht te scherp nemen, verkeersdrempels, abrubt afremmen etc. Zodra ze dan op de tailer staan en de stang komt erachter dan weten ze dat ze weer gaan rijden en dan schieten ze in de stress en willen er weer uit.

humanoidR

Re: Trailerprobleem.. iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:07

ik had een paard in training die ook een trailerprobleem had. heb er wat tijd voor uitgetrokken en het probleem omgekeerd.
zodra het paard erop stond wilde ik er zelf weer af. dit steeds langer. iemand met een stang erachter gehad en even meer niet. toen de stang aan een kant en hup, weer eraf jij. stang tegen zijn kont gehouden en hup, eraf jij. en zo stond hij in een middag. moet erbij zeggen dat ik het deed toen het hard regende. dus was binnen leuker voor hem dan buiten.
dus zodra ik dacht dat hij eraf wilde was ik hem voor en duwde hem er zelf af.
maar het werkte voor dit paard, elk paard is anders

duckiedaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:14

ik heb t zelfde probleem gehad met mijn pony heb nu een aantal keer geoefend met een 2 paardstrailer en dan haar weidemaatje er eerst in en die van mij er naast dit vergt ook oefening maar mijn pony loopt er nu binnen 10 min in en blijft ook staan want anders eet de andere pony zijn brokken op .maak dus misbruik van voernijd van mijn pony en aanwezigheid van bekende andere pony geeft een gevoel van veiligheid.het draait allemaal om positieve ervaringen opdoen volgens mij .

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:20

Skessa_ schreef:
ccathalijne schreef:

Dat is erg gevaarlijk, ze kunnen erg in paniek raken! En van het trekken kan het touw iets losser geraken en wanneer het paard dan een klein stukje uit de trailer komt kan hij langs de klep glijden. Volgens mij is het allerbelangrijkste dat je moet weten bij trailer-laden toch wel dat je je paard niet vastzet totdat de stang dichtzit......... Tenminste dit is mij altijd verteld.

Hoe doe je dat dan als je alleen bent? Je paard er op zetten, m los laten staan en dan op je gemakje naar achter lopen om de stang vast te doen en dan pas vast zetten?
Dan is je paard er volgens mij al 10 x uitgelopen.[/quote]

ik deed dit ook hoor :+ liep niet eens mee :P gewoon naar de trailer toe met touwtje over de hals, zelf naast ipv op de klep lopen en dan stang erachter en vastzetten wala! :D