Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Qimm schreef:franka75 schreef:je kan ook gaan zitten in de wei dan kunnen ze hun nieuwschierigheid niet bedwingen, wat lekkers mee maar pas geven als je hem hebt. succes
ik kan je uit ervaring vertellen dat dat lang niet bij alle paarden werkt, kan wel een boek uitlezen als ik zo op de mijne moet wachten
Soms moet ik hem wel 20 keer opjagen, sommige keren nooit. Geduld hebben maar deze truc werkt altijd! DiamondHorse schreef:Oefenen, oefenen, oefenen........Ik zou hem eerst een pak touwtje aan zijn halster doen van ongeveer 30 cm, zodat je hem zoiezo wat makkelijk kan pakken en hem dan niet elke keer als je hem dan in handen hebt, uit de wei halen! Geef hem gewoon eens een aai of een koekje als je hem vast heb en ga dan gewoon weer uit het land! Komt vast goed
Fleur1984 schreef:Mijn paard komt meestal, naar me toe, al kan die ook van die kuren hebben en dan zie ik hem kijken: oh nee ik moet werken![]()
Ik heb eigenlijk geleerd dat ik moet tonen dat ik de leider ben. Als ik naar hem toega, en hij stilletjes weg, dan jaag ik hem op. Staat hij stil, dan blijf ik ook stil staan en leg ik het touw op de grond. Komt hij naar me toe, ok, komt hij en loopt hij weer weg, dan jaag ik hem weer op!
Hij denkt dan gewoon: ok als ik niet kom, dan moet ik steeds rennen en daar word ik moe van, dus ik kan beter komenSoms moet ik hem wel 20 keer opjagen, sommige keren nooit. Geduld hebben maar deze truc werkt altijd!