__Nicky schreef:yvonnedv schreef:Naar mijn idee is paardentransport helemaal niet zo kostbaar,
bij BSS http://www.paardentransporten.eu/index.htm
ITALY34 23/09/2010 RomeItaly € 4550 -per transport
24/09/2010 MiddenNetherlands € 550 per paard (per horse)
Ik huur dan liever een trailer voor 100/150 euro of probeer er eentje te lenen. Ik heb het geld niet op m'n rug groeien als 16-jarige
Niet om het een of ander, maar 550 euro is hooguit drie maanden stalling. als je dat al niet kunt betalen. Bovendien, de brandstofkosten zullen ongeveer gelijk zijn aan dit bedrag dus of je nu transport of benzine betaald..........
Als je dan toch zelf rijdt, rij dan DOOR. volle tank, rechterpoot onderin en gaaaaaaaaan. Wissel van chauffeur en biedt desnoods op dat moment wat voer en vooral water aan, al zal ze grote kans niks drinken of eten. Paard onderweg van de trailer halen is voor randdebielen en noodgevallen. Reis in twee stukken hakken is zeker aan te bevelen; je hebt blijkbaar die mogelijkheid, gebruik 'm!
Veel belangrijker nog is dat de chauffeur(s) weet hoe je moet rijden met een paard aan de haak. Dat vergt toch enig inzicht in het rijgedrag van de combi en het overige verkeer, het is GVD geen caravan!