spiegel in stal voor onrustig paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:25

Wat voor beterweterige reacties?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:26

Een geit er bij in de stal hielp bij mijn merrie heel goed.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:29

psychiater schreef:
Hoi bedankt voor de serieuse reacties,met mijn houding is niets mis maar soms wordt je echt gek van het beterweterige gedrag van mensen en lezen niet goed voor ze reageren...

En dat al na 25 posten? Waarom ben je dan naar Bokt gekomen? Hier zitten inderdaad mensen die het beter weten.... wen er maar aan.

Als ik lees dat een paard al 13 jaar dit gedrag vertoond dan moet je daar ook misschien mee leren leven! Of beest even buiten zetten of een plak hooi geven en als dat allemaal niet helpt... jammer dan, dekentje op van wol en lekker laten afkoelen.

Vjestagirl

Re: spiegel in stal voor onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:32

Ik heb er zelf over gedacht om een spiegel op te hangen in de stal bij mijn merrie. Er zijn onbreekbare spiegels van een soort plastic, nadeel is wel dat die slecht spiegelen.

Ik zou niet gaan klooien met rescue etc. voordat je andere dingen hebt uitgesloten, hoe minder troep in je paard hoe beter.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:34

Hoe deed je dat dan eerder?
En er staan meer paarden? Misschien in een andere stal waar ze meer paarden in kan zien?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:36

13 jaar aan het tobben? Ik zou haar lekker buiten (laten) zetten als buurpaard uit rijden gaat. En dat ze niet eet in die paar uurtjes is niet erg. Misschien dat een stal met een buitenluik al zou helpen. Heeft ze wat afleiding.

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:37

Bach Rescue. 2 spraytjes voor dat het vriendinnetje weg gaat. Eventueel verder bach uit laten testen door iemand met de testkit.

Ik zou geen spiegel op hangen, ook geen onbreekbare. Te vaak horrorverhalen gehoord van paarden die in paniek door de spiegel heen wilde springen.

psychiater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 20:45

ze kan niet 24/7 naar buiten het gaat om de winter als je op een pension stal staat kan helaas niet alles hoe je het zelf wil,ze heeft al een buitenstal en kijkt uit op een lege wei,haar laten staan en lekker laten zweten is ook geen optie in de winter heeft ze een dek op die is dan doorweekt en dan zou iemand anders haar die wolle deken om moeten doen en wie doet hem dan af dan moet ik 2 of 3 keer ernaar toe en daar heb ik de tijd niet voor helaas beste is paard aan huis maar ja. geld hangt niet op mn rug

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:52

Niemand heeft momenteel nog geld op de rug hangen (met dank aan de recessie)
Wat je nog kunt doen is tijden afstemmen met de eigenaar van het buurpaard, dat jij dan tegelijkertijd bijv, de jouwe longeert of er iets anders mee doet.
Of een bijrijder zoeken, die willen ook vaak nog betalen.
Maar om er elke keer weer druppels in te douwen gaat mij persoonlijk te ver.
Je zegt zelf dat je geen tijd hebt om er twee of drie keer naartoe. Bijrijder is dan een mooie en goeie oplossing.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:55

hmm wat een vage situatie dit en wat een vreemde TS :x

vind het vreemd dat je hier al 13 jaar mee bezig bent zonder resultaat, wat heb je er in die 13 jaar mee gedaan dan en met welk resultaat??

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:56

Wij hebben het zelfde en een spiegel werkte bij ons niet :n

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:00

ik zelf heb goede ervaringen met de rescue remedy druppels (maar je moet er wel genoeg van geven).
Ik heb bij mijn merrie eens een onbreekbare spiegel opgehangen aan de buitenkant van haar stal.
Het is gemaakt speciaal voor kinderen en te koop bij ikea.
Die heb ik aan de buitenkant van de tralies opgehangen, zo leek het net een andere stal met een ander paard er in.
Merrie keek er 3x in en daarna was het niet interessant meer :+

psychiater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:03

Heb het eigenlijk altijd laten gaan stond op een andere stal daar was het iets minder maar ben nu verhuist stal voer hooi stro noem maar op is er wel beter maar helaas staan ze nu samen en is het erger geworden ze is recent behandeld voor diverse maagzweren en een verdikking in dikke darm nu moet ik stress beperken en het enigst waar ze stress van krijgt is alleen blijven(ik kan moelijk mijn vriendin verplichten om tegelijk met mij wat met haar paard te doen en ik kan me niet aan haar aanpassen heb namelijk ook mijn werk en zoontje van 1,5 druk dus),ik heb een bijrijdster die komt 2 keer in de week ik ga de overige dagen dus krijgt iedere dag aandacht en wordt bereden maar kan gewoon niet de goede oplossing vinden ik wil voorkomen dat ze weer last van maagweren krijg dat kost veel geld ben wel verzekerd maar voor haar is het natuurlijk ook niet goed beter voorkomen als genezen

psychiater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:05

hmmm misschien geen goed idee dan spiegel was die bij ikea duur?maybe het proberen waard en dan inderdaad buiten haar stal hangen thanx

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:05

kan je misschien een lieve shet bij je paard in de buurt zetten?
Die is gelijk leuk voor je kindje straks ;)

psychiater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:07

Ik heb een shet superrrrrrr lief maar kan helaas niet in de buurt van haar lopen op een pension stal mag nou eenmaal niet alles hoe je het zelf wil ...helaas

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:09

Ik blijf het jammer vinden, dat je alleen maar open staat voor Bach Rescue druppels en een spiegel en de andere oplossingen totaal negeert. Jammer voor je paard, ook.
Plus, ik vind het vreemd, dat je dit eerst dertien jaar hebt laten gaan.
Ik denk, dat er in overleg met de pensionbaas echt wel mogelijkheden zijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:11

missRosanne schreef:
Kan je het paard niet 24/7 op de wei zetten in een groep? Dan heeft hij ook nooit het probleem dat hij alleen staat.

Als paard aan 1 specifiek paard kleeft maakt het niks uit hoeveel andere paarden er bij lopen. Vriendje is weg, dus in zijn optiek is hij alleen.

psychiater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:18

pension baas is niet echt meewerkend,en heb er wel wat aan gedaan en geprobeerd maar niks helpt helaas nu moet er wat veranderen ivm haar maag.het enige wat zij ziet is hem en hij is weg en raakt volkomen in paniek ze kleeft altijd aan 1 paard

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:20

Is je paard erg op voer? Als dat zo is misschien een optie om wat brokken wortel door de box te laten gooien, zodat je paard afleiding heeft met zoeken naar het lekkers.
Misschien een speelding waar je iets eetbaars in kan stoppen? Een plastic limonade fles ophangen aan een behoorlijk kort touwtje aan de hals, leer je paard wel dat de fles omgedraaid moet worden wil daar iets uitkomen.

Bach kan je ook voor langere tijd gebruiken alleen de rest van je paard zijn leven nee.

Ik ben bang dat je echt moet zoeken naar iets wat voldoende afleiding geeft, een pony bij is een niet goedkope optie, maar zeker goedkoper dan de kosten van een maagzweer. Misschien is er wel iemand die nog een niet al te duur plekje zoekt? En bij jou in de stal kan staan?

Een spiegel lijkt mij niet werken, ze zien wel wat maar het ruikt niet en er komt geen geluid vanaf dus zal er niet lang tijd aan besteed worden door je paard.

Mocht dit allemaal geen optie zijn of niet werken ben ik bang dat verhuizen naar een grote stal de oplossing zal zijn. Daar is altijd een ander paard in zichtsveld (mits de boxen zo zijn opgesteld)

even wat toegevoegd.
Zet een radio aan misschien is geluid erbij net voldoende om wat rustiger te blijven.
Laatst bijgewerkt door BlueStar op 28-08-10 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:22

mijn merrie is ook altijd onrustig op stal.
Daar doe je gewoon niets tegen, het zit nu eenmaal in het karakter.
Mijn merrie heeft er lange tijd opgesloten gezeten vanwege 2 achter elkaar volgende blessures.
Alleen onder verdoving was ze nog te houden in dat stomme hokje :(
Als ze er alleen staat is er paniek en als er een ander naast haar staat is ze nijdig :+
Maar de bach druppels werken maar eventjes, als je wat voor de lange termijn zoekt zou ik het in voer gaan zoeken.
Als je te vaak rescue geeft gaan ze er aan wennen en heb je er niks meer aan als het echt eens nodig is.
Het zou misschien beter voor je paard zijn als het zou snappen dat het fijner is om rustiger te zijn.
Maar ga dat maar eens uitleggen!!!!

ik zou het even aan de DA vragen die haar ook behandelt.
Hij kan je het beste vertellen wat haar maag kan hebben en hoe je dit op kan lossen.
Als hij zegt....gewoon laten gaan.....dan is er niet veel keus, hoe rot dat ook voor jou is.

psychiater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:24

ik begin met de rescue helpt dat niet ga ik voor de spiegel buiten mijn box en hopen op het beste maar we zullen zien thanx voor de reacties

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:25

succes, ik hoop dat je het opgelost krijgt

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:26

Succes, jammer dat je de andere mogelijkheden overboord gooit.

psychiater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:40

ik hoop het ook dank je radio ga ik ook proberen

groeten