paard doet mond niet open voor bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:58

+:)+

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:14

Brigitte70 schreef:
Vandaag ging het heel goed met het bit indoen, ik deed een vinger in haar mondhoek en tikte zachtjes op haar tong en hup: mond open! Hopelijk blijft het zo goed gaan! Superbedankt voor die tip.

super en daarna uitgebreid beloond???

das t volgende truckje he postief gedrag belonen gaat t steeds makkelijker naamlijk!

pepperrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:21

Pfffff, denk dat ie van mij gewoon weer een teken geeft niet aan het werk te willen. Liever lui dan moe.....
Belonen als ze het bit aanneemt doe ik al een tijdje. Helaas nog steeds zonder resultaat zodat ze haar mond zelf opendoet voor het bit. Appelstroop kan ik eens proberen. Just give it a change :-)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:21

Als er niks met haar gebit is en het bit past ook goed, waarom zou je dan je paard dwingen om het bit in te doen?
Ze geeft gewoon aan dat ze een bit dus niet zo fijn vind, lijkt mij toch wel een goede reden om er wat mee te doen ipv. je paard te pesten.
Is geen probleem uit de weg gaan, maar je paard een plezier doen. Als het paard een bit gewoon niet fijn vindt is er maar 1 probleem en dat is het bit.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:23

pepperrrr schreef:
Pfffff, denk dat ie van mij gewoon weer een teken geeft niet aan het werk te willen. Liever lui dan moe.....
Belonen als ze het bit aanneemt doe ik al een tijdje. Helaas nog steeds zonder resultaat zodat ze haar mond zelf opendoet voor het bit. Appelstroop kan ik eens proberen. Just give it a change :-)

Als paarden niet voor ons zouden willen werken zouden ze wel stil blijven staan en geen stap verzetten..

Verder kijken dan het paard de schuld geven kan geen kwaad.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:38

als alles goed is bit gebit en toch geen bit willen...

wat zou jij dan doen x_marr??
dan maar bitloos rijden??

misschien heeft dit paard wel een vervelende ervaring met het bit in doen en als je dat met geduld en postieve benaderen wel zover kan krijgen om het makkelijk te accepteren is dat toch prima??

t zou wat zijn als t paard denkt o vandaag heb ik geen zin in om m'n hoefjes te geven en dat je ze daarna niet meer uitkrabt.....

zolang ts weet dat er niets mis is met t gebit en bit goed zit zou ik zeker doorgaan met de postieve beloning na t in doen van t bit t gaat dan van zelf makkelijker en als dat niet t geval is dan moet ts verder kijken waardoor t niet wil.

horze_lover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:06

hoi,

in de mond hoeken van een paard zitten geen tanden... dus als je daar je vingers insteekt doet ie zijn mond open en dan kan je gewoon het bit erindoen!

;)