overeenkomst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:37

Of je komt er achter dat de pony verkocht is voor een bedrag dat jij niet hebt.... recht van eerste koop is niet gelijk dat je dan kunt kopen onder je eigen voorwaardes.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 19:38

nu wordt ik door meerdere mensen veroordeeld en bekritiseerd terwijl ik alleen een "juridische" vraag steldde.
vind het nogal vervelend.
de mensen die wel serieus geantwoord hebben, bedankt voor jullie hulp!

lovelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:00

Graag gedaan, laat je me nog ff weten hoe het afloopt?

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 22:47

Doe ik zeker!

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 21:22

ik heb vandaag contact gehad met mijn rechtsbijstand en deze zal samen met mij stappen ondernemen.
volgens de juridisch medewerker sta ik volledig in mijn recht, vooral met alle bewijsstukken die ik heb verzameld.
de insteek is natuurlijk de pony terug te krijgen en lukt dit niet, dan een schadevergoeding eisen.

lovelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:41

Sorry, lees je bericht nu pas! Goed nieuws dus!
Hopen dat je je pony terug krijgt :D
Succes.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:51

Jeetje, dat is slecht van je rechtsbijstandverlener. Als de derde namelijk niet wist van jullie clausule in de overeenkomst, wordt die gewoon beschermd en krijg je de pony daar nooit meer van terug. Die koop is dan rechtsgeldig. Waar jij nog recht op hebt, is schadevergoeding van jouw wederpartij (jouw koper). En dan moet je aantonen wat je schade is. Je hebt alleen schade als je al wist dat je de pony voor veel meer kon verkopen (en dat kan niet, want je weet niet waar hij nu voor verkocht is), of als je er je brood mee ging verdienen (hetgeen me ook niet waarschijnlijk lijkt). Affectiewaarde is geen in geld waardeerbaar iets, dus je hebt wel de balen, maar geen schade. Dus ben je straks lekker brieven aan het schrijven en als het tegenzit procederen en aan het eind van de straat is je box nog altijd leeg. Enige hoop is dat je koper ervan schrikt, de pony zelf terug gaat halen en m teruglevert.

In ieder geval succes ermee.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 20:12

er is een brief vanuit de rechtsbijstand naar de beste man met daarin de "aanklacht naar hem" en de bijbehorende sanctie die we daarbij eisen.
het is door meerdere uitgezocht en allen komen tot dezelfde conclusie. pony is ondertussen gevonden en de mensen willen m niet verkopen, helaas, maar de beste man die de overeenkomst niet nakomt is de pineut.