Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
setteke schreef:En als je tijdens een proef eraf valt? Is mij ooit gebeurd![]()
En thysvisscher, ik heb ook wel eens gehoord, dat een amazone de proef bijna geheel uitrijdt, inclusief het oprijden van de AC lijn, maar dan halthoudt bij D en afgroet (ipv X of G).

Sky_As schreef:Er wordt hier gezegd dat je een verliespunt rijdt als je afgroet of uitgesloten wordt, maar dit is toch niet het geval?
dit systeem hadden ze toch afgeschaft omdat er mensen waren die tegen de 20/ 30 punten zaten en dan gauw nog wat wedstrijden reden en dan afgroette zodat ze verliespunten kregen en nog een seizoen voor de kampioenschappen konden rijden in een bepaalde klasse.
volgens mij krijg je alleen verlies als je gewoon te weinig punten rijdt, maar je dus wel je hele proef uitgereden hebt.
en nee, ze had de coupon nooit verder vol mogen schrijven. Zou het gewoon even aangeven bij het secretariaat van de betreffende vereniging. Ook de KNHS zal dit graag van je horen.
_10_ schreef:setteke schreef:En als je tijdens een proef eraf valt? Is mij ooit gebeurd![]()
En thysvisscher, ik heb ook wel eens gehoord, dat een amazone de proef bijna geheel uitrijdt, inclusief het oprijden van de AC lijn, maar dan halthoudt bij D en afgroet (ipv X of G).
Voorheen 'mocht' je na 1x vallen nog opstijgen, de 2e keer werd je uitgesloten.
Tegenwoordig wordt je direct uitgesloten
En over het oprijden van de AC-lijn bij voortijdig afgroeten, als je bij X of G moet halthouten en je doet het bij de D kan het gezien worden als een programmafout of 'niet op de letter gereden' en zullen je punten dus gewoon tellen.
). Beter een 7 of 8 -2 dan een 2 of een 3.
. Citaat:Ja, begrijpelijk, maar bij een programmafout of niet op de letter gereden, belt de jury, dus kan je je onderdeel opnieuw uitvoeren (trouwens ook bij velen een handigheidje, onderdeel verknald, gewoon bij de verkeerde letter een overgang, mag je van de jury opnieuw
). setteke schreef:Maar bij D afgroeten en gewoon de ring verlaten, krijg je dus geen punten voor, kom je niet voor op de uitslagenlijst met 52% ofzo, dus imago gered.