proef afgegroet, coupon verder ingevuld?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BrittOllie

Re: proef afgegroet, coupon verder ingevuld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:48

ja idd.
vind dat je dat als schrijver ook mag opmerken..

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:10

setteke schreef:
En als je tijdens een proef eraf valt? Is mij ooit gebeurd :o

En thysvisscher, ik heb ook wel eens gehoord, dat een amazone de proef bijna geheel uitrijdt, inclusief het oprijden van de AC lijn, maar dan halthoudt bij D en afgroet (ipv X of G).

Voorheen 'mocht' je na 1x vallen nog opstijgen, de 2e keer werd je uitgesloten.
Tegenwoordig wordt je direct uitgesloten ;)

En over het oprijden van de AC-lijn bij voortijdig afgroeten, als je bij X of G moet halthouten en je doet het bij de D kan het gezien worden als een programmafout of 'niet op de letter gereden' en zullen je punten dus gewoon tellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:13

Een 5 is wel een voldoende, maar je moet gemiddeld meer dan voldoende, namelijk bevredigend (dus een 6), rijden voor een winstpunt. Vaak wordt een 5 wel gezien als onvoldoende, omdat je wel punten aftrek krijgt, maar volgens het puntensysteem is het dus niet zo.

Ik denk eigenlijk dat je coupon misschien verwisseld is met een ruiter voor of na je, ik kan me niet voorstellen dat een jury op goed geluk vieren en vijven gaat invullen terwijl je de onderdelen niet gereden hebt.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:22

Er wordt hier gezegd dat je een verliespunt rijdt als je afgroet of uitgesloten wordt, maar dit is toch niet het geval?
dit systeem hadden ze toch afgeschaft omdat er mensen waren die tegen de 20/ 30 punten zaten en dan gauw nog wat wedstrijden reden en dan afgroette zodat ze verliespunten kregen en nog een seizoen voor de kampioenschappen konden rijden in een bepaalde klasse.
volgens mij krijg je alleen verlies als je gewoon te weinig punten rijdt, maar je dus wel je hele proef uitgereden hebt.

en nee, ze had de coupon nooit verder vol mogen schrijven. Zou het gewoon even aangeven bij het secretariaat van de betreffende vereniging. Ook de KNHS zal dit graag van je horen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:25

Sky_As schreef:
Er wordt hier gezegd dat je een verliespunt rijdt als je afgroet of uitgesloten wordt, maar dit is toch niet het geval?
dit systeem hadden ze toch afgeschaft omdat er mensen waren die tegen de 20/ 30 punten zaten en dan gauw nog wat wedstrijden reden en dan afgroette zodat ze verliespunten kregen en nog een seizoen voor de kampioenschappen konden rijden in een bepaalde klasse.
volgens mij krijg je alleen verlies als je gewoon te weinig punten rijdt, maar je dus wel je hele proef uitgereden hebt.

en nee, ze had de coupon nooit verder vol mogen schrijven. Zou het gewoon even aangeven bij het secretariaat van de betreffende vereniging. Ook de KNHS zal dit graag van je horen.

Ik denk dat je verkeerd gelezen hebt sky. Je krijgt verliespunten als je gedikwalificeerd wordt of als je inderdaad minder dan 150 punten rijdt. Wat jij zegt klopt helemaal, alleen in andere bewoordingen als ik eerder gedaan heb.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:27

ja best wel raardat je espres gaat afgroeten om niet boven de 30 wp te komen ;p

maar ik zei dat dat meisje toen een verliespunt kreeg, omndat die jury niks had opgeschrevenbv. afgegroet,maar gewoon 3en had gegeven. dus het secretariaat was van plan die coupon echt op te sturen, en dat konden ze gelukkig voorkomen. volgensmij begrepen jullie me verkeerd ;p

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:29

Hoe kan je nou punten invullen voor iets wat je niet gereden hebt??
Dat gaat toch nergens over?

Als een combinatie afgroet zet je op het protocol Vrijwillig beeindigd of Afgegroet.
En dan ga je geen punten verzinnen natuurlijk.....

Belachelijk. Ik zou daar melding van maken.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:57

_10_ schreef:
setteke schreef:
En als je tijdens een proef eraf valt? Is mij ooit gebeurd :o

En thysvisscher, ik heb ook wel eens gehoord, dat een amazone de proef bijna geheel uitrijdt, inclusief het oprijden van de AC lijn, maar dan halthoudt bij D en afgroet (ipv X of G).

Voorheen 'mocht' je na 1x vallen nog opstijgen, de 2e keer werd je uitgesloten.
Tegenwoordig wordt je direct uitgesloten ;)

En over het oprijden van de AC-lijn bij voortijdig afgroeten, als je bij X of G moet halthouten en je doet het bij de D kan het gezien worden als een programmafout of 'niet op de letter gereden' en zullen je punten dus gewoon tellen.

Ja, begrijpelijk, maar bij een programmafout of niet op de letter gereden, belt de jury, dus kan je je onderdeel opnieuw uitvoeren (trouwens ook bij velen een handigheidje, onderdeel verknald, gewoon bij de verkeerde letter een overgang, mag je van de jury opnieuw ;) ). Beter een 7 of 8 -2 dan een 2 of een 3.
Maar bij D afgroeten en gewoon de ring verlaten, krijg je dus geen punten voor (en volgens mij geen verlies, of heb ik dat fout?), kom je niet voor op de uitslagenlijst met 52% ofzo, dus imago gered :D .

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:00

Citaat:
Ja, begrijpelijk, maar bij een programmafout of niet op de letter gereden, belt de jury, dus kan je je onderdeel opnieuw uitvoeren (trouwens ook bij velen een handigheidje, onderdeel verknald, gewoon bij de verkeerde letter een overgang, mag je van de jury opnieuw

De dikgedrukte stukken zijn absoluut niet waar, als iemand bij de verkeerde letter de overgang maakt, krijgt ie meteen -2, en ga ik niet bellen. Bellen is alleen bij een programmafout die niet hersteld wordt, zoals een slangevolte met 3 ipv 4 bogen.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:12

Da's mooi en dat begrijp ik, maar ik rij nationaal en daar wordt er gewoon gebeld en mag de ruiter het onderdeel gewoon opnieuw uitvoeren. Vliegende galopwissel bij D, maar de meeste paarden maken hem helaas eerder (net na X), ruiter rijdt gewoon door, jury belt en de ruiter mag het lijntje gewoon opnieuw rijden :D ).

En ik praat geen onzin, ik heb het over bekende ruiters. Haha, bij mij werd er niet gebeld en gewoon een dikke onvoldoende gegeven. Zou dat het zijn?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:14

@Setteke, in de basissport (en daar hebben we het hier volgens mij ook over) is het precies zoals kleinvosje al zegt, er wordt in principe niet gebeld voor het niet op de letter rijden (helemaal in bovengenoemd voorbeeld), maar hiervoor wordt gewoon direct een -2 of een laag cijfer gegeven!

setteke schreef:
Maar bij D afgroeten en gewoon de ring verlaten, krijg je dus geen punten voor, kom je niet voor op de uitslagenlijst met 52% ofzo, dus imago gered :D .

Wel dus ;)
(even voor de duidelijk: als dat D afgroeten dus als laatste onderdeel van je proef is!)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:34

Ik heb de openingspost nogmaals gelezen, het gaat niet specifiek over de basissport, maar over het invullen van een puntenlijst, terwijl de TS al afgegroet heeft. Dat kan natuurlijk niet.

En er wordt wel degelijk gebeld of getoeterd in de basissport. Als ik mijn proef bijvoorbeeld begin op de verkeerde hand (ipv verzamelde draf bij C rechtsom, ga ik per ongeluk linksom). Meegemaakt, daarna verslapt het. Dus wat zegt dit over de basissport? Iedereen doet maar wat. En punt in het wilde westen. Goh, een keertwending 2 keer op dezelfde hand, joh een zesje. Of misschien min 2, maar dat is beter dan mijn 1 linksom.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:05

Lezen is moeilijk :roll:
Ik zeg niet dat er helemaal niet gebeld wordt in de basissport, ik zeg dat er in principe niet gebeld wordt voor het uitvoeren van een oefening voor of na de letter!
Voor het rijden de verkeerde kant op hoort uiteraard gebeld te worden en ook voor het rijden op de verkeerde letter kán gebeld worden maar het hoeft dus niet.

Terug naar het voorbeeld: afgroeten tijdens het laatste onderdeel van de proef, A afwenden en dan niet bij de X maar bij de D afgroeten...
In 99% van de gevallen wordt dit niet als vrijwillig afgroeten gezien maar als het afgroeten (afsluiten van de proef) op de verkeerde letter ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:23

Voor een overgang bij de verkeerde letter, of de volte bijvoorbeeld veelste laat in zetten, of een gebroken lijn, e afwenden, B rechterhand en dan 5 meter ernaast afwenden is bij mij nog nooit voor gebelt.

Een programmafout zoals niet van hand veranderen of de verkeerde kant opgaan bij B wel.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:30

Dit is dus gewoon een fout van de jury. Ik heb ook wel eens afgegroet omdat mijn pony bijvoorbeeld allemaal spoken zag in de winter. Maakt niets uit waar je afgroet, en dan stopt de jury ook met punten. Gelukkig heb je geen verliespunt, maar vind het toch wat raar dat die jury het doet!