Paard blijft maar lopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dodo1971

Re: Paard blijft maar lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 18:52

Eerlijk gezegd ben ik blij dat het niet om mijn paard gaat :) En er wordt gelukkig wel goed op hem gelet dus het komt vast goed!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:39

tja, dat is inderdaad het nadeel met een kleine stal.
Hier staan de paarden ook niet graag alleen en als je met een groepje gaat rijden, en er blijft 1 alleen achter is dat niet altijd een succes.

Als we gingen rijden en ze stonden in de wei, dan namen we alle 4 paarden mee naar de paddock.
dan blijven ze veel rustiger, en lopen in elk geval niet de wei stuk en gaan ook niet door de draden. Zeker als ze een flink eind naar achteren staan scheelt dat veel onrust.

firalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:10

Probleem is opgelost, dit paard waar het topic over ging (mijn paard) heeft bij mij altijd in een kudde gestaan met inloopstallen.
Op deze nieuwe plek moest hij wennen aan een nieuwe omgeving, alleen in een weiland staan en raakte hij in paniek als zijn buurtjes uit de stal werden gehaald en hij alleen over bleef.

Paard staat nu samen met die van DoDo op de wei = perfekt!!!
Paard is inmiddels gewend aan zijn nieuwe omgeving = nog fijner!!!
Paard staat nu naast een hengst op stal, die meestal wel op stal blijft, dus permanent een maatje naast hem = paard en mens helemaal gelukkig!!!

p.s. Paard heeft geen trauma of stalondeugd, hij neigt naar zijn natuurlijke instinct: de kudde...

dodo1971

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 11:19

en ze zijn dikke vrienden..... :-)