Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Oreo schreef:In een woord: LE-VENS-GE-VAAR-LIJK.
Er hoeft maar iets te gebeuren en je voet schiet erdoor. Kun je je voorstellen hoe je eruit ziet en erger nog hoe je je (hopelijk dan nog) voelt als je meters word meegesleept door een -tegen alle verwachtingen in- geschrokken pony?
Niet doen dus.............

Asyaa schreef:Oreo schreef:In een woord: LE-VENS-GE-VAAR-LIJK.
Er hoeft maar iets te gebeuren en je voet schiet erdoor. Kun je je voorstellen hoe je eruit ziet en erger nog hoe je je (hopelijk dan nog) voelt als je meters word meegesleept door een -tegen alle verwachtingen in- geschrokken pony?
Niet doen dus.............
Nou nou, overdrijven is ook een kunst
Het is een feit dat het minder veilig is, net zoals met een cap en een bp, je moet echter voor jezelf de afweging.
Oreo schreef:Asyaa schreef:
Nou nou, overdrijven is ook een kunst
Het is een feit dat het minder veilig is, net zoals met een cap en een bp, je moet echter voor jezelf de afweging.
Jij hebt waarschijnlijk nog nooit zo iemand naar het ziekenhuis gebracht?
Asyaa schreef:Nee, ik heb echter genoeg ambulances voorbij zien komen voor mensen die met hak reden, zonder hak, met cap, zonder cap, ect.
Het is een groter risico, net zoals dat het een groter risico is om op het paard te klimmen dan om thuis te blijven. Persoonlijk doe ik vrijwel altijd schoenen met een hak aan, met oog op veiligheid, maar legt iemand anders meer de nadruk op handigheid en comfort (al heeft ariat hele lekkere jodphurs) dan is dat een persoonlijke keuze.
Daarbij hoeft het niet óf veilig óf handig en comfortabel te zijn
. Geen gympen om mijn paard! Altijd schoenen met hak, of anders zonder zadel.
. Elke pony kan struikelen en dan kan je nog zo goed rijden, maar hoe je dan terecht komt, kan niemand vantevoren plannen. Dan maar liever zo veilig mogelijk toch?!
Biertabje schreef:ik reed vroeger ook wel eens met sportschoenen met chaps erover heen, totdat ik een keer met gewone rijdschoenen mijn enkel brak...
nu ben ik 3 weken geleden met een goede rijdschoen wederom van het paard gevallen (gewoon op mijn voeten)
resultaat..... geopereerd, alles wat kapot kan zijn is kapot in mijn enkel. kuit en scheenbeen aan de onderkant kapot... 3 maanden gips... enzenz
dus ik durf het niet eens meer om een sportschoen aan te doen
.