Zipporah schreef:Hinke het is niet goed om te denken; eigen schuld moet je maar niet zo dichtbij komen.
Het is verkeert gedrag wat gevaarlijk kan aflopen!
Jij moet zorgen dat jou paard dat soort gedrag niet vertoont, beter opletten en direct afstraffen.
Aan andere mensen is het weer te leren niet dichtbij te komen maar dat kan je hun ook duidelijk zeggen ipv makkelijk te denken dat het hun eigen schuld is als ze een klap krijgen.
Ook uit angst is het verkeert dat ze trappen, het mag gewoon niet.
Ze heeft het tot nu toe maar 3 keer gedaan, ze doet het dus niet zo vaak. Wat ik nu doe is ervoor zorgen dat er niemand vlak achter me langs rijdt, of tegen me aan rijdt. Ik ga niet afwachten tot ze nog een keer schopt, zodat ik het er dan 'uit kan meppen'. Voor hetzelfde geld raakt ze dan iemand die er op zit, nl.
@rapido: Wat raar! Wist de eigenaar niet dat haar paard schopte? Als een paard dat standaard doet, is de eigenaar imo wel degelijk verantwoordelijk; ze had zelf moeten opletten, of jou moeten waarschuwen of een rood lintje in de staart moeten hangen. Of zorgen dat ze altijd alleen in de bak rijdt.
@muc: maar heb je dat nog niet eerder geprobeerd, een tik geven? Succes iig!
Ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat een ander paard getrapt wordt dus daarom was ik tot nu toe misschien te voorzichtig met mijn reactie.