paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:17

ook met chaps en rijlaarzen zijn we aan het kijken of we deze standaard of op maat kunnen laten maken,
met laarzen op maat zijn we al in ver gevorderd stadium
hou de site maar in de gaten,

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:29

Lisetje schreef:
Waar halen jullie je rijlaarzen/chaps? Daar ben ik nog even naar op zoek :=
Had die bij amazoneXL indd gezien, maar wil graag meer zien

Zelf heb ik DeNiro laarzen op maat, maar er zijn meerdere merken die laarzen op maat maken.
Je bent dan wel erg veel duurder uit dan bij amazoneXL. Toen ik de laarzen liet maken, wist ik nog niet van het bestaan van deze site.

Lisetje

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:58

Ja ik moet wel zeggen dat ik nu meer neig naar chaps. Dit omdat ik nog geen wedstrijdambities heb. Dus dan vind ik laarzen nog net even te duur :=

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:25

Ik kan ook moeilijk goedkopere laarzen vinden met mijn kuitmaat, dus rij ik nu met chaps ook de wedstrijden.
Zitten lekker en vind ze wat luchtiger.
Ach ja en mijn gewicht, ben er meestal tevreden over(heb al een vriend zeg ik dan) Zit wel veel beter in het zadel dan toen ik 30 kilo was afgevallen, De kilo's zitten er ook weer op hoor.

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:58

Leuk toppic! Je mag het zo niet zeggen, maar ben blij te lezen dat er nog meer stevige mensen te paard zijn. En vooral ook dat ook wij mogen genieten van onze paardjes!!!! Ik heb een bont paardje van 1.50 met de stevige bouw van een haflinger/fjord en laat zijn rug en lijf regelmatig nakijken. Maar geen probleem. En hij werkt graag met en voor me. Ik rij 3 x in de week waarvan ik ook een keer relaxt maar buiten ga. En daarbij rijd ik niet wedstrijdgericht maar gewoon voor de fun. Maargoed dit terzijde.
Ik heb broekmaat 48. Heb hele stevige benen doordat ik lipoedeem (een chronische aandoening van het vetweefsel in je benen) heb.
Bovenkleding was een hele tijd maatje 40. Maar door het ouder worden is dat ook iets steviger geworden helaas.
Ik draag gewoon t-shirts van de V&D, C&A of oudere van Miss Etam. En van de broeken passen de mondoni van divoza goed. Tenminste aan mijn benen zitten ze dan goed en de taille is te wijd.....Verder rij ik met jodphurs. En dan kousen met die ruitjes, als ze tenminste passen. Daar overheen als ik zin heb ze aan te wurmen chaps van neoprene. Maar die zijn erg zweterig, dus dat doe ik niet altijd.
Ik zit eraan te denken om laarzen op maat te gaan laten maken door lipica. Heb dat 20 jaar geleden een x gedaan toen ik nog wedstrijden reed en die waren me erg goed bevallen. Ik was 1 van de eerste hier in de omgeving die laarzen met ritsen had!
Ook de laarzen van Fuller Fillies lijken me wel wat. Maar daar wil ik eerst wat meer ervaringen van horen.
Maar het zou idd heel erg fijn zijn als er eens wat meer grotere maten in de ruitersportwinkels komen te hangen en dan ook in die leuke mooie kleuren!!!!!!
Jassen zijn trouwens ook een crime bij mij omdat ik ze vaak niet dicht krijg op mijn heupen! Dus of een korte jas, wat niet handig is in de winter of iets wat je open kan ritsen of drukkertjes heeft aan de zij of achterkant wil dan nog weleens passen. Hmmmm..misschien toch ook maar eens bij Amazonexl gaan kijken en huppa in de gaten houden?!
Laatst bijgewerkt door Blackbinky op 20-08-10 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:11

Ik heb Petrie laarzen aan laten meten... Bij de heimolen... en ik draag meestal Mannen Polo's in allerlei kleuren te verkrijgen!! vandaag nog bij de bristol 2 gehaald :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:15

_babbel_ schreef:
hallo
ik heb een rare vraag
ik heb een vlinke kleding maat ( 46 ) en voel me soms zo ongemakkelijk in mijn rij kleding
en als ik op me paardje zit voel ik me soms zo bekeken
ik vraag me af of er meer bokkers last van hebben of juist niet
en hoe jullie dit oplossen ,, want de meeste rij kleding vooral zomer kleding is allemaal kort en strak
en ik wil altijd alles zo lang mogenlijk zodat het mijn kont laat verdwijnen en zo ruim mogenlijk dat niemand mijn dikke buik ziet

afvallen ben ik overigens mee bezig maar ben sinds mijn hernia en medicatie daarbij zo veel aangekomen de laatste drie jaar
daarvoor altijd maatje 38 gehad , goh wat een feest was het toen ,, maar nu ,, pffff voel me soms echt een dikke rolmops op mijn paard , en soms vind ik het nog zielig voor haar ook ,,

Als jij je toch niet lekker voelt in je lijf en je het zielig vindt voor je paard is dat toch een prima motivatie om er wat aan te doen?

Ik heb maat 42 en dan kan je prima in rijkleding. Ik ben na een hernia ( 3 x zelfs) ook zwaarder geworden maar ben nu weer prima in vorm. Punt 1 omdat ik me dan zelf beter voel, punt 2 omdat het beter voor je rug is en punt 3 omdat het beter voor de rug van je paard is!

Ik zeg helemaal niet dat je weer maat 38 moet hebben maar waarschijnlijk voel je je met één of twee maatjes minder een stuk fijner!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:26

Lieve dames, we zien er geweldig uit! We hebben mooie welvingen, we zijn lekker zacht, we zijn wie we zijn. Ook met een maatje meer. Maar één ding: Let op je gewicht, voor jezelf, je gezondheid en je paard. Ach, je weet het zelf ook wel. Ik heb maat 42 terwijl vroeger een broek in maat 36 van mijn kont afzakte.....Ik geniet van lekker eten, maar mag toch niet zwaarder worden. En als je je kleed in dingen die jij lekker vindt zitten, die je mooi staan, dan straal je dat uit. Koop een goed passende rijbroek, een lekker shirt erop en ga ervoor. Kom op, dames!

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 23:55

[***] schreef:
_babbel_ schreef:
hallo
ik heb een rare vraag
ik heb een vlinke kleding maat ( 46 ) en voel me soms zo ongemakkelijk in mijn rij kleding
en als ik op me paardje zit voel ik me soms zo bekeken
ik vraag me af of er meer bokkers last van hebben of juist niet
en hoe jullie dit oplossen ,, want de meeste rij kleding vooral zomer kleding is allemaal kort en strak
en ik wil altijd alles zo lang mogenlijk zodat het mijn kont laat verdwijnen en zo ruim mogenlijk dat niemand mijn dikke buik ziet

afvallen ben ik overigens mee bezig maar ben sinds mijn hernia en medicatie daarbij zo veel aangekomen de laatste drie jaar
daarvoor altijd maatje 38 gehad , goh wat een feest was het toen ,, maar nu ,, pffff voel me soms echt een dikke rolmops op mijn paard , en soms vind ik het nog zielig voor haar ook ,,

Als jij je toch niet lekker voelt in je lijf en je het zielig vindt voor je paard is dat toch een prima motivatie om er wat aan te doen?

Ik heb maat 42 en dan kan je prima in rijkleding. Ik ben na een hernia ( 3 x zelfs) ook zwaarder geworden maar ben nu weer prima in vorm. Punt 1 omdat ik me dan zelf beter voel, punt 2 omdat het beter voor je rug is en punt 3 omdat het beter voor de rug van je paard is!

Ik zeg helemaal niet dat je weer maat 38 moet hebben maar waarschijnlijk voel je je met één of twee maatjes minder een stuk fijner!

nou ik wou dat ik kon afvallen ,, dat hebben we al geprobeerd via alle denkbare wegen , ook ivm hart problemen ,
dieetistes en ziekenhuis alles maar helaas , ik slik te veel medicatie die toch zorgen voor gewichtstoename helaas ,
en ja ik voel me opzich wel lekker in me vel tot ik fotos zie of mezelf terug zie dan schrik ik er wel van ja hahaha ,
maar vind het zo moeilijk om wat te vinden , ben gister weer op stap geweest voor een nieuwe rijbroek , wat een elende !!!!!!
heb er veel gepast en niks zat goed , de ene waren de benen te wijd en bij de andere de taile te strak , of ik kreeg m niet over me kont heen , en ja ik wil ook een leuk kleurtje of een leuk printje maar ja helaas die vlieger ging niet op , dus nog steeds geen rijbroek ..
en ja shirts heb ik ook naar gezocht maar ja das niet te vinden helaas , dit blijven oude shirts die er dus niet echt leuk uit zien . zou inderdaad een goeie wezen om wat meer kledingkeuze te vinden op ruitersport gebied .

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 01:18

Inderdaad babbel. We zijn meestal wel hard bezig om te proberen af te vallen, maar soms gaat dat niet zo makkelijk.
Door lipoedeem en medicatie werken hier de dieten en alles wat je maar kan verzinnen op dat gebied ook nauwelijks.

Zie vaak hele leuke rijbroeken hangen maar helaas niet in grotere maten, evenals shirts. Je hebt tegenwoordig zoveel leuke dingen en kleurtjes dat had je 15 jaar geleden nog niet. Jammer want toen pastte ik het allemaal nog wel. Nu ben ik weer veroordeeld tot de saaiere kleuren.

Mariska1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:28

Waat maakt het uit dat iemand een wat grotere maat heeft? De een is de ander toch niet? Iedereen is eigelijk uniek. Dus mij maakt het niet uit.

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:26

Graag ontvangen we jullie maten we hebben dit al eerder in dit topic aangegeven dat we bezig zijn met het ontwerpen van Trendy rijbroeken en kleding voor een maatje meer,
omdat de bouw van ons plus size dames anders is moeten we goede patronen maken,
stuur je bovenarm, schouderbreedte, borstomvang, taille, heupmaat, bovenbeen, knieomvang, kuitmaat en enkelbreedte door dan gaan we voor alle plus size dames mooie kleding maken!

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 15:45

nou hier de fotos

Afbeelding

Afbeelding

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:00

@ Babbel: Ziet er toch goed uit! Je hebt zelfs paardrijlaazen! Ik rij nog met jodphurs en chaps :-). En die rijbroek is leuk zeg!

@ Mariska1998: Wat een wijze woorden! Echt toppie en dat al op jonge leeftijd. Ik zou willen dat iedereen er zo over dacht dan was het allemaal een stuk makkelijk in de wereld!

@ huppaJenH: Zal vanavond eens gaan meten. Help je graag (en daarbij mezelf en mede de andere stevige ruiters met saaie kleurtjes kleding hihi)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:28

hahaha vandaag een fotoshoot gehad.
Ik wilde zelf eigenlijk niet echt op de foto maar dacht, als ik het nu niet doe........
Dus paardje opgetut en voor de gelegenheid even de fohn door mijn bosje hooi :+
Het resultaat is verbluffend.
Ben zooo trots, kijk eens wat een mooi meissie ik heb?
Afbeelding

Afbeelding

Foto`s zijn gemaakt door Mighty Fotografie, jaren geleden heeft zij ook foto`s voor me gemaakt.
We kenden elkaar dus al en het was alweer zo vreselijk gezellig!!!
Ik heb er zo een vreselijk hekel aan om mezelf op een foto terug te zien.
Daarom vind ik het ook zo knap dat ze deze heeft kunnen maken zonder dat ik het erg vind om ze terug te zien :+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:54

Dat zijn ook hele knappe foto's, daar mag je best trots op zijn.

Mijn probleem met rijfoto's is dat deze vaak spontaan gemaakt zijn, dus fout shirt, verkeerd kapsel, rode kop en een ongeduldige "fotograaf"
Die maakt dan foto's van het losrijden en dat duurt bij mijn dieseltje zeker een half uur en dan is de batterij leef of heeft de fotograaf weer aandacht voor andere zaken.`

Ze zeggen weleens kleren maken de man en ik denk dat dat zeker klopt als je een maatje meer hebt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:57

dank je, maar dat was echt aan anke te danken hoor.
Er is verder niemand in de wereld die van mij een "normale"foto gemaakt krijgt :+

Mocht je ooit een shoot willen laten maken kan k haar echt met volle overtuiging aanraden.
Zo een gezellige dag gehad :D :D

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:58

Dat zijn zeker mooie foto's!

Ik heb vandaag een buitenritje gemaakt. Dan zie ik ons in de ramen van woningen en auto's. Meestal let ik dan alleen op Iris, maar nu ook eens op mezelf... Ik had een zwarte rijbroek en een getailleerde bodywarmer aan van Horka (beide bij amazoneXL vandaan), ik moet zeggen, dat staat toch heel wat beter dan een veel te grote polo, wat ik meestal aan heb... Iets wat veel te groot is, kleed ook niet af. Het moet gewoon precies goed zitten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:57

Hier ook een maatje 44-46.
Ik heb donkere rijbroeken (grijs, zwart en bruin) en rij met een gewoon wijdvallend shirt. Zodra het kouder wordt heb ik een shirt met lange mouwen en een bodywarmer aan. Broeken heb ik van Nedhorse en HKM. Global past meestal ook goed.

Ik heb 2 jodhpurrijbroeken (geen gedoe met laarzen) en voor wedstrijden en mijn andere rijbroek heb ik chaps van Ariat.
Ik wil wel laarzen gaan laten aanmeten, van Lipica. Fuller Fillies heb ik ook geprobeerd. Qua kuitmaat zaten ze super, maar qua hoogtemaat zat ik helaas tussen 2 maten in.
Is zeker het proberen waard :j

Een wedstrijdjasje heb ik van Harry's Horse. Niet de simpelste, maar een wat luxere met een zwart verweven streepje. Heel sjiek. Mijn wedstrijdbroek is van Pikeur.

Wedstrijdset: http://img151.imageshack.us/img151/4843/img0790a.jpg

Bruine rijbroek met chaps
http://img8.imageshack.us/img8/1448/img0002sao.jpg

In winterkleding met zwarte jodphurrijbroek
http://i50.tinypic.com/i23dz9.jpg

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:53

alison_belle schreef:
Ik wilde zelf eigenlijk niet echt op de foto maar dacht, als ik het nu niet doe........

Foto`s zijn gemaakt door Mighty Fotografie, jaren geleden heeft zij ook foto`s voor me gemaakt.
Daarom vind ik het ook zo knap dat ze deze heeft kunnen maken zonder dat ik het erg vind om ze terug te zien :+

Prachtige foto's hoor jullie zien er top uit!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:56

huppaJenH schreef:
alison_belle schreef:

Prachtige foto's hoor jullie zien er top uit!

:o :o lief dank je.
ben er ook echt heel erg blij mee :j *\o/*

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:56

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:59

Lisetje schreef:
Dit ben ik trouwens op mijn Draver.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PFOOTMZO.jpg

Wat leuk zeg!!!!
Je kan zien datje er lol in hebt....heerlijk

Eigenlijk wil ik nu meer foto`s zien....van iedereen??? :j

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:03

Ik heb ook een maatje meer, zit zo schommelend tussen kleding maat 44/46/48.. Ligt geheel aan het merk ook hoor..
Bovenkleding heb ik een gewone maat L/XL, maar ik heb het meer op mijn benen zitten waardoor ik dus met broeken in de knoei kom, en dan vooral vanwege mijn kuiten.

Ik heb (johdpur)broeken van HorZe, Harry's Horse en Pikeur (herenmodel).
Bovenkleding heb ik gewoon leuke niet paarden shirtjes, maar ik pas ook de kleding van Horka, Mountain Horse, PK en HH.. :j

Laarzen heb ik pas laten aanmeten van Lipica, ze zijn over 6 weken klaar. En verder heb ik leren chaps, op maat laten maken.

Mijn kuitmaat is nog wel het meeste waar ik me voor schaam, voor de rest eigenlijk niet. Ik kom van maatje 56 af, dus ben blij met wat ik nu heb.. :)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:09

Nou dat kwam voornamelijk omdat dit de 1e keer na lange tijd was. Hij heeft (nog steeds een beetje) probleempje gehad met zijn knie/knieschijf.
Maar ondanks dat ben ik ontzettend blij hoor haha.