Kosten hout trailer rond om

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 14:01

happytime schreef:
ik was voor de 2 wanden van mijn waco 2 paards trailer 450,- per stuk kwijt,nu nog een nieuwe bodem,die is moeilijk te krijgen, want voor een standaard maat kom ik 4 cm te kort in de breedte :(

Dat is vervelend. ik wou eerst een aluminium bodem maar die zijn prijzig |(

Amalarab schreef:
Betonplex moet je dus NIET verven!

dat is balen wil de trailer mooi zwart.,

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:38

mijn trailer is 2jaar geleden gewoon geschilderd hoor, eerst grondverf en dan (naam vergeten??) verf.
zit er nog prima op hoor

Spetterrr

Re: Kosten hout trailer rond om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 10:34

okee. ook gewoon op betonplex?

Soesannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:25

Voor de zijwanden zal je waarschijnlijk echt naar een houthandel moeten waar ze grote platen betonplex verkopen, die van dhz zaken zijn meestal te klein.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:39

Jij hebt voor de 2 zijwanden + achterklep 2 volle en een halve plaat nodig van 152,5 x 305 cm en 18 mm dik
Op de foto te zien heb jij een wesco favoriet. Dan kun je 1 zijwand en de 1 schuine voorkant uit 1 plaat halen. Dan moet je niet naar de praxis oid gaan want daar zijn ze een stuk duurder. Gewoon wat bouwmaterialenhandels bellen voor prijzen. dan heb je voor 140-150 euro een mooie groene plaat in deze maat. Meestal zijn bruine platen ook nog wat goedkoper. Dus dan ben je incl slotouten etc veer rond de €500,= klaar

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:53

net ff gekeken op de pot verf wat ik gebruikt heb voor de betonplexplaten:wysenol heet het.

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 16:57

Hier kan ik echt heel ver mee komen bedankt:D
wat mij betreft kan hier een slotje op.
dankje wel

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:05

happytime schreef:
ik was voor de 2 wanden van mijn waco 2 paards trailer 450,- per stuk kwijt,nu nog een nieuwe bodem,die is moeilijk te krijgen, want voor een standaard maat kom ik 4 cm te kort in de breedte :(

Hoe groot is jou bodem dan? Wij zijn onze 2-paards Westfalia ook aan het opknappen. De bodem die eruit kwam bleek uit 2 stukken te bestaan. De nieuwe bodem wil ik graag uit 1 stuk en dat moet dan een plaat zijn van 3.10 x 1.70.
Die kon ik bestellen bij www.jackoosterwijk.nl
Kost 325,-- inclusief btw.
En dan is de onderkant van betonplex en de bovenkant heeft al een anti-sliplaag.
Misschien kan hij jou ook wel helpen?

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 17:06

onze bodem bestond ook uit 2 delen.
denk toch wel dat veel bodems dat hebben?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:26

manex bedankt voor de tip...mijn bodem is 196cm bij 156cm.
ik kwam met houthandelaren niet verder dan platen van 200cm x 153cm dus net 3cm te kort in de breedte.
ik vind het eng om 2 platen te leggen,ik had 2 platen over elkaar met rubber gegoten laag erop.
trailer was jaar voordat mijn paard erdoor zakte (gelukkig met inladen!) nagekeken en toen was de bodem nog top.
ik ben bang dat er toch urine enz tussen kan komen met 2 platen naast elkaar,of ik kan het mis hebben??
en ik heb nog 1 probleem: zijwanden staan OP mijn bodem,hoe krijg ik de plaat erin? (zit een metalen rand bij de laadklep)

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:12

Karreman schreef:
Jij hebt voor de 2 zijwanden + achterklep 2 volle en een halve plaat nodig van 152,5 x 305 cm en 18 mm dik
Op de foto te zien heb jij een wesco favoriet. Dan kun je 1 zijwand en de 1 schuine voorkant uit 1 plaat halen. Dan moet je niet naar de praxis oid gaan want daar zijn ze een stuk duurder. Gewoon wat bouwmaterialenhandels bellen voor prijzen. dan heb je voor 140-150 euro een mooie groene plaat in deze maat. Meestal zijn bruine platen ook nog wat goedkoper. Dus dan ben je incl slotouten etc veer rond de €500,= klaar

Wij hebben ook een Wesco Favoriet opgeknapt, maar die 500 euro is echt niet reeel.....Dat kost wel ff een stukkie meer. Nu hebben wij ook witte betonplex (ik vind bruin niet mooi), maar het heeft al met al wel wat meer geld gekost.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:14

Ik heb twee jaar geleden mijn trailer door een hobbyist laten opknappen. Wanden, boden en laadklep vervangen, nieuwe rubber gietvloer en in kleur geschilderd voor ongeveer 1200 euro. Deze man zit in Den Boch en adverteerde op Marktplaats.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:43

Viennanova schreef:
Karreman schreef:

Wij hebben ook een Wesco Favoriet opgeknapt, maar die 500 euro is echt niet reeel.....Dat kost wel ff een stukkie meer. Nu hebben wij ook witte betonplex (ik vind bruin niet mooi), maar het heeft al met al wel wat meer geld gekost.

Dat klopt. Als je witte(of grijse of zwarte) plaat neemt ga je meteen een stuk in prijs omhoog want die zijn veel duurder.De prijzen in mijn voorbeeld zijn actuele en reeele prijzen en je kunt dus voor €500 zeker nieuwe zijwanden voor de trailer kopen!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:06

ik heb inderdaad die witte als zijwanden, toen ik de prijs zag, schrok ik wel,maar toen zaten ze er al op :(
manex: heb je die plaat al? wat is het voor plat? betonplex?
ik kreeg een mail terug van die firma voor dezelfde plaat 310 exc btw.
hoe krijg je de plaat thuis? past niet in mijn trailer

bebino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:55

nee niet verven hoor maar dit kan echt wel goedkoper

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:05

mijn trailer is nu klaar,heb het toch maar uit handen geven.
kosten: bodem met rubber gegoten 750,- (bodem 24 mm betonplex)
nieuwe klep met rubbere mat: 150,-
alleen waren de zijwanden die de aannemer had geplaatst te lang(daarom sloot de klep slecht en lekte mijn dak) heel mijn trailer moest uit elkaar,dus extra kosten om die zijwanden op maat te zagen.
maar ben dik tevreden,trailer word ook netjes geschilderd door hun

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:15

happytime schreef:
ik heb inderdaad die witte als zijwanden, toen ik de prijs zag, schrok ik wel,maar toen zaten ze er al op :(
manex: heb je die plaat al? wat is het voor plat? betonplex?ik kreeg een mail terug van die firma voor dezelfde plaat 310 exc btw.
hoe krijg je de plaat thuis? past niet in mijn trailer

Ik zie nu pas dat er nog meer reacties zijn op dit topic.

Die plaat zit er ondertussen al in. Die zijn we zelf met een aanhanger gaan ophalen en ik denk dat ik daarom misschien
goedkoper uit was.
Het is een soort multiplex. De bovenkant heeft een dunne laag antislip (daar hebben we zelf een dikke rubberen
mat overheen gelijmd) en aan de onderkant is het betonplex. Heel stevig en voor megazwaar. Je moet echt even twee sterke
mannen hebben.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:48

wel weer een fijn gevoel,dat de trailer klaar is,heb ik 1,5 jaar tegen aan lopen hikken,maar reed vol trots vandaag met mijn opgeknapte trailer naar huis. :D
er is maar 1 maar.....de laadklep is heel wat kilootjes zwaarder geworden voor mij, moet er nu maar 2 extra busveren op laten maken.
weet iemand waar je die dingen kan halen?