Aanschaf trailer, polywood, vol polyester of aluminium?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:26

Kruidenpotje schreef:
Je kan de Cheval Liberte gewoon in Belgie kopen en dus helmaal geen gedoe om aan de juiste papieren te geraken. Wij hebben onze gekocht bij een dealer in Borgloon (hrg4x4.be).

Klopt ja,maar voor mij is Mierlo korter bij dan Borgloon of Verviers.En ik zag dat TS ook van plan was om daar naartoe te rijden,dus wilde ik daar maar even op wijzen.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:02

Feelsoproud schreef:
Kruidenpotje schreef:
Je kan de Cheval Liberte gewoon in Belgie kopen en dus helmaal geen gedoe om aan de juiste papieren te geraken. Wij hebben onze gekocht bij een dealer in Borgloon (hrg4x4.be).

Klopt ja,maar voor mij is Mierlo korter bij dan Borgloon of Verviers.En ik zag dat TS ook van plan was om daar naartoe te rijden,dus wilde ik daar maar even op wijzen.

Antwerpen ==> Mierlo ==> 98 km en 1 uur en 3 minuten
Antwerpen ==> Borgloon ==> 100 km en 1 uur en 7 minuten

Tja, daar zou ik de rompslomp van het invoeren in België niet voor op mijn hals halen....... ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:16

Karreman schreef:
Als je voor duurzaam gaat moet je voor aluminium kiezen omdat alu eenvoudigweg nooit rot. Ook veel volpolytrailers krijgen op den duur last van zachte plekken in de zijwanden/klep en dit valt bijna niet te repareren
.

_O- _O- je gelooft zelf wat je schrijft?

iedereen schrijft het, maar niemand heeft het lef om te komen kijken............

HobbyRobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:36

ikke schreef:
[ _O- _O- je gelooft zelf wat je schrijft?

iedereen schrijft het, maar niemand heeft het lef om te komen kijken............

Next to nowhere is net te ver weg.... heb je foto's?
Aluminium kan natuurlijk ook oxideren... maar de bodem wordt wel itt houten bodems 15 jaar gegarandeerd...

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:57

Ik ben ook geïntereseerd in foto's van een volledig 'doorgerotte' alu bodem, lijkt mij dat het dan een constructiefout is en er contactcorrosie is opgetreden, want aluminium kan best tegen een aggresief milieu (eventueel behandeld).

Een volledig aluminium trailer heeft wel als 'nadeel' dat in de winter het in de trailer kouder voor het paard is dan in een houten trailer.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:07

Royallady schreef:
Ik ben ook geïntereseerd in foto's van een volledig 'doorgerotte' alu bodem, lijkt mij dat het dan een constructiefout is en er contactcorrosie is opgetreden, want aluminium kan best tegen een aggresief milieu (eventueel behandeld).

Het kan wel!!De dealer waar ik mijn nieuwe trailer gekocht heb,wees daar ook op.
Gewone aluminium kan ook niet tegen urine,en rot dus ook na een tijd(niet zo snel als een houten weliswaar).
De trailers die nu gemaakt worden,daarbij word speciaal behandeld aluminium gebruikt(hij heeft de naam genoemd,maar ben het vergeten :o? ),en dan kan je dat in principe niet meer voorhebben.

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:12

Bedoel je misschien geanodiseerd aluminium? Het aluminium van de trailer die ik gezien heb heeft deze behandeling gehad.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:26

Royallady schreef:
Bedoel je misschien geanodiseerd aluminium? Het aluminium van de trailer die ik gezien heb heeft deze behandeling gehad.

Inderdaad!!Moeilijk woord hé :o ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:32

Royallady schreef:

Een volledig aluminium trailer heeft wel als 'nadeel' dat in de winter het in de trailer kouder voor het paard is dan in een houten trailer.

maar ik ben nog geen trailer tegengekomen die isolatie tussen het aluminium en het staal hadden zitten. Dat contactcorosieprobleem is dus reeds standaard ingebouwd. Waarom anders denk je dat ze op een rioolwaterzuivering er zo scherp op zijn dat er nylon ringen tussen het aluminium en de RVS bouten en moeren zitten.........

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:31

Ik heb enkele maanden geleden een vertegenwoordiger van Konag gesproken. Volgens hem ligt er bij zijn merk trailers op het hoekprofiel waar de bodem op ligt een stuk neopreen oid. wat contactcorrosie voorkomt. Helaas had de demo trailer die daar stond geen aluminium bodem want ik had dat wel eens willen zien.

Verder was ik wel benieuwd naar enkele materiaaleigenschappen (sterkte e.d.) van de door hen toegepaste aluminium bodem, maar die kon hij mij niet geven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:50

Royallady schreef:
Ik heb enkele maanden geleden een vertegenwoordiger van Konag gesproken. Volgens hem ligt er bij zijn merk trailers op het hoekprofiel waar de bodem op ligt een stuk neopreen oid. wat contactcorrosie voorkomt. Helaas had de demo trailer die daar stond geen aluminium bodem want ik had dat wel eens willen zien.

Verder was ik wel benieuwd naar enkele materiaaleigenschappen (sterkte e.d.) van de door hen toegepaste aluminium bodem, maar die kon hij mij niet geven.

En de aluminium wanden dan?

Bitterbal

Re: Aanschaf trailer, polywood, vol polyester of aluminium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 23:55

Wow veel reakties, ik was het topic vergeten :D
Inmiddels heb ik gekozen voor een polywood trailer met alu bodem :) word zsm geleverd dus :D ik ben benieuwd ;) Heb m inderdaad in Borgloon bij HRG besteld :)
Mierlo is voor mij wel dichterbij haha en daar hadden ze ook wat meer op voorraad staan (ik woon namelijk niet in antwerpen dus de berekening die eerder is gemaakt is niet van toepassing :) )

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:11

@Ikke, wanden heb ik niet naar geïnformeerd omdat ik niet in een trailer geïntereseerd ben met aluminium wanden. Geef mij maar gewoon hout voor de wanden.

@Bitterbal, mooi dat je uit de keuze van je trailer bent! Mocht je de mogelijkheid hebben zou ik nog even informeren bij de leverancier of de aluminium bodem rechtstreeks op het hoekstaal ligt, of dat er neopreen oid. tussen zit (zie reacties hierboven waarom zoiets handig zou zijn).

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:45

ikke schreef:
Karreman schreef:
Als je voor duurzaam gaat moet je voor aluminium kiezen omdat alu eenvoudigweg nooit rot. Ook veel volpolytrailers krijgen op den duur last van zachte plekken in de zijwanden/klep en dit valt bijna niet te repareren
.

Waar moeten we komen kijken dan?Tuurlijk geloof ik wat ik schrijf. Na ruim 20 jaar trailerhandel EN reparatie heb ik ze onderhand wel gezien, maar nog nooit een alu zijwand die verrot is. En de vergelijking die je maakt met riolering... tsja dat is toch een andere situatie. In de ruimtevaart zouden ze het weer anders doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:32

Karreman schreef:
ikke schreef:

Waar moeten we komen kijken dan?Tuurlijk geloof ik wat ik schrijf. Na ruim 20 jaar trailerhandel EN reparatie heb ik ze onderhand wel gezien, maar nog nooit een alu zijwand die verrot is. En de vergelijking die je maakt met riolering... tsja dat is toch een andere situatie. In de ruimtevaart zouden ze het weer anders doen.

Wat is dan het verschil tussen mensenpoep en paardenpoep? Rioolgas (H2S) komt toch echt voor het belangrijkste deel uit de ontbinding van menselijke ontlasting. Paardenpoep is niet echt minder agressief als het op dampen aankomt, dus zo ver gezocht is die vergelijking met een rioolzuiveringsinstallatie niet......

Hoeveel aluminium trailers kun jij opnoemen die je nog kent uit je begintijd? Ik kan je de voorbeelden van 20 jaar oud tonen, in meervoud..........

HobbyRobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:43

Onder normale atmosferische omstandigheden hoort aluminium geen contacterosie met RVS te hebben. Bij de rioolzuivering gaat het om onderwater condities. Daar gelden inderdaad andere normen. Maar ik geef toe: het effect van paardenpoep en -pies ken ik niet....
Maar laat eens wat foto's zien, overtuig ons!

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:18

ik heb vele alu-trailers van zo rond de 20jaar oud gezien, of met alleen een alu traanplaatvloer over de oude vloer,maar echt nog nooit eentje gezien die verrot was.
En het verschil in de poep=Wat ze eten!