Hotra Tramper 6jr bodem rot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:01

Wat is normaal gebruik dan ?

Goed ik schrik van deze berichten en ik vraag me af een gietvloer is dat hetzelfde als een Al-vloer

En een houten bodem vervangen hoeveel kost dat ong?

Mootje

Re: Hotra Tramper 6jr bodem rot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:05

Normaal gebruik is i.m.o. dat je de stront opruimt voor het wegzetten, er geen regen in de trailer kan komen wanneer je hem terugzet, je niet de trailer uitspuit met een hogedrukreiniger, de kitranden controleert en elk jaar je trailer wegbrengt voor een beurt!

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:10

Mootje schreef:
Normaal gebruik is i.m.o. dat je de stront opruimt voor het wegzetten, er geen regen in de trailer kan komen wanneer je hem terugzet, je niet de trailer uitspuit met een hogedrukreiniger, de kitranden controleert en elk jaar je trailer wegbrengt voor een beurt!

En zodanig parkeren dat de voorkant ietsje hoger staat dan de achterkant, zodat eventueel water dat in de trailer komt, naar achteren weg kan lopen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:12

Hebben jullie je trailer allemaal overdekt staan dan?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:15

Nee, die van mij staat wel soort van beschut achter 6 hoog gestapelde kuilbalen van 400kg en tussen twee trailers in. Hier in de regio is overdekt niet te vinden of betalen. Ik betaal nu al €20 p.m. voor de stalling!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:16

Nee, mijne staat gewoon buiten.

Mijn vorige trailer heeft heel wat jaartjes buiten gestaan, en is nog steeds goed.
De trailer daarvoor, daar is een jaar of 12 geleden zelf een nieuwe vloer en wanden in gezet. Deze vertonen nu wel wat slijtage, maar de bodem is nog steeds goed.

Het is denk ik toch een kwestie van geluk of pech hebben.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:16

Helemaal herkenbaar!!! Onze Hotra Jumper ook na 6 jaar compleet verrot. Hotra gaf niet thuis. Hele toestanden geweest.
Gelukkig heb ik een heeeeele handige man. We hebben de boel zelf eerst rustig gesloopt om te kijken waar de fout zat. En dat bleek in het chassis te zijn. De bodem was scheef. Het metaal dus, de hoeklijnen waar de bodemplaat in ligt. De bodemplaat was wel recht waardoor de plaat aan de ene kant tegen de zijkant aan lag, en aan de andere kant maar voor een milimieter op de hoeklijn. (beetje moelijk uit te leggen). Ook lag de plaat er niet gekit in, daardoor heeft het opspattende water z'n kans gegrepen.
Na 6 jaar ontdekte wij het op wedstrijd.......... en dan moet je nog naar huis......

Onze Hotra hebben we zelf weer helemaal opgeknapt, dus wanden en bodem vernieuwd, en nu zo gemaakt dat dit allemaal niet meer kan gebeuren. Bodem laten polyesteren inclusief 15 cm doorlopend op de wand en op de zijwanden weer afgekitte trapbescherming.

Maar als we een andere trailer kopen wordt dat echt geen Hotra meer, als is het de laatste trailer op aarde!

Onze trailer heeft de eerste jaren hoofdzakelijk binnen gestaan. Volgens Hotra was het probleem het niet schoon houden van de trailer (lekker makkelijk gesproken) en was de bodem gaan rotten door de urine. Voor het rotten van de wanden achter de zadelkamer, tja, daar had hij ook geen verklaring voor, maar hij bleef volhouden dat we de boel niet goed schoon gehouden hadden......

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:18

tita schreef:
Hebben jullie je trailer allemaal overdekt staan dan?

Nee, vandaar ook de "voorzorgsmaatregelen".
Je moet op een boel dingen letten, als je je trailer parkeert na gebruik.
- Poep eruit halen, dus met een "schone" bodem weg zetten,
- Disselslot eraan, wielklem eraan,
- Niet op de rem zetten, liever een steen vóór en achter het wiel,
- Voorkant ietsje hoger zetten dan de achterkant,

Daarnaast moet je regelmatig de banden controleren (juiste spanning, scheurtjes, ook het reservewiel), en ook de verlichting, en de algehele staat van je trailer.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:20

bij ons staat de trailer altijd met de punt hoger. Want hij staat op een bultje. Desondanks is de punt rot. Uitspuiten met hogedruk doen we nooit. We vegen. Netjes alles schoon, direct na terugkomst. Overdekt staat hij niet, maar wel zeer beschut.

@Michel: allemaal gedaan. Met regelmaat weggebracht voor onderhoud en controle (trailerboer aan de overkant van stal). Desondanks is hij rot.

Inmiddels begrepen dat de bodemplaat ook maar 18 mm dik is, ipv de 24 die gebruikelijk is. De trailerboer die de trailer nu bekijkt vindt het een meer dan slecht product. En volgens hem hoort een bodem tenminste 10 jaar mee te gaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:28

weten jullie of er iets bestaat van trailertest volgens mij had ie ooit in bokt gestaan.

Welke trailers behoren tot de betere service en onderdeel.
Wat is de top3-5 van de goede probleemloze trailers?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:29

tita schreef:
weten jullie of er iets bestaat van trailertest volgens mij had ie ooit in bokt gestaan.

Ben ik ook wel eens benieuwd naar.
Maar bedoelde je niet de bit?

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:31

Anya schreef:
@Michel: allemaal gedaan. Met regelmaat weggebracht voor onderhoud en controle (trailerboer aan de overkant van stal). Desondanks is hij rot.

Inmiddels begrepen dat de bodemplaat ook maar 18 mm dik is, ipv de 24 die gebruikelijk is. De trailerboer die de trailer nu bekijkt vindt het een meer dan slecht product. En volgens hem hoort een bodem tenminste 10 jaar mee te gaan.

Dan is het dus gewoon een waardeloze trailer, en de trailerboer heeft dan ook geen goed werk geleverd.
Ik weet het, het klinkt hard, maar zo is het volgens mij wel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:58

annastasia schreef:
tita schreef:

Ben ik ook wel eens benieuwd naar.
Maar bedoelde je niet de bit?

oeps ja het bit maar dat is echt lang geleden hoor ik denk toch wel een jaartje of 6 iig stond de atec er in de olypialine en nog 2

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:18

In de Bit heeft wel eens een test gestaan inderdaad. Maar de info die daar gegeven wordt is bij mij meteen rijp voor de oudpapierbak! Zo'n test zegt helemaal 0,0! Het is een momentopname, en wat kan er bij nieuwe trailers getest worden? Oke, de wegligging, maar waar het om gaat: levensduur!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:19

Michel123 schreef:
Anya schreef:

Dan is het dus gewoon een waardeloze trailer, en de trailerboer heeft dan ook geen goed werk geleverd.
Ik weet het, het klinkt hard, maar zo is het volgens mij wel.

Dat het een waardeloze trailer is zijn we het over eens. Dat de trailerboer geen goed werk heeft geleverd ben ik het niet mee eens. De onderkant is hard. De trailerbodem is rot ONDER de gietvoer. Dat kun je alleen zien als je de gietvloer eraf pukt.... En daarnaar is hij gaan kijken op het moment dat hem het eerste minime rotte stukken in de punt opviel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:22

ikke20 schreef:
ik heb dit al veel vaker gehoord bij het merk hotra. ook de wanden schijnen erg snel te rotten. is geloof ik ook een paar jaar een soort van fabrieksfoutje geweest. weet ook niet precies wat voor bodem je erin hebt liggen. ik heb een speciale kunstof bodem met 15 jaar garantie op rotten enz heb dan wel een henra trailer

Ik heb ook een henra, volgens mij zijn die onverslijtbaar.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:24

russel schreef:
ikke20 schreef:
ik heb dit al veel vaker gehoord bij het merk hotra. ook de wanden schijnen erg snel te rotten. is geloof ik ook een paar jaar een soort van fabrieksfoutje geweest. weet ook niet precies wat voor bodem je erin hebt liggen. ik heb een speciale kunstof bodem met 15 jaar garantie op rotten enz heb dan wel een henra trailer

Ik heb ook een henra, volgens mij zijn die onverslijtbaar.

[TAO] Problemen met een aluminium Henra 2 paards trailer

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:27

ik snap niet dat het zo moeilijk is een materiaal te ontwikkelen van ijzersterke kunststof wat gewoon niet rot en waar een paard ook niet door heen kan zakken.

Of is het gewoon een commercieel probleem,ze kunnen wel niet rottende trailers maken ,maar of ze het willen?

In mijn trailer gaat een plaat van 2 cm dik van geperst papier met hars,onder een hele hoge temp. en druk gemaakt.
De plaat heeft gediend in de fabriek als persplaat voor laminaat.
Dat gaat nooit meer rotten.

(ik heb natuurlijk wel navraag gedaan naar de puntbelasting)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:39

In Polyester kan osmose optreden en i.m.o. ben je dan verder van huis dan bij een houten bodem! Voor elke bodem zijn wel voor- en nadelen te noemen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:40

Iemand een idee wat een aluminium bodem kost?
Mijn trailer is nu 8 jaar oud, maar be bang dat deze bodem over een paar jaar ook niet meer goed is.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:41

Geerke heeft niets te maken met het wel of niet kunnen maken. Maar meer met het financiele plaatje ;) Trailers met een kunststof of aluminium bodem zijn duurder, en dat vinden de meeste te weinig meerwaarde hebben om ervoor te willen betalen. Totdat de bodem dan verrot is ;)

Daarnaast hebben de verschillende materialen ook hun voor en nadelen. Alu is zwaar (zwaarder dan hout ;) ) Hout rot en poly versplintert. Als je de perfecte trailer wilt bouwen zal dat ding een godsvermogen kosten :D Ik heb er errruuug leuke trailers gezien een paar maand geleden toen ik zelf op zoek was naar 1. Maar de prijskaartjes van sommige was een ietsje meer dan ik in gedachte had :+ Lees een trailer van 25.000 euro is een beetje over the top voor hoeveel ik hem gebruik.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:43

Mijn vorige Brenderup Trailer was 10 jaar oud, en de bodem was helemaal in orde.
Nu heb ik weer een Brenderup gekocht in 2008, en volgens mij gaat die ook weer makkelijk 10 jaar mee.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:08

Wij hebben indertijd de Hotra gekozen omdat ik een paard van 1.80 heb. En veel trailers zijn aan de kleine kant als het om de voorkant gaat. Dan kon hij zijn hoofd/hals niet kwijt. De Hotra had die ruimte wel. De hotra heeft nu ook ruimte in de bodem :\

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:19

Anya schreef:
Wij hebben indertijd de Hotra gekozen omdat ik een paard van 1.80 heb. En veel trailers zijn aan de kleine kant als het om de voorkant gaat. Dan kon hij zijn hoofd/hals niet kwijt. De Hotra had die ruimte wel. De hotra heeft nu ook ruimte in de bodem :\

zo creëer je ook ruimte voor lange benen............. :D , maar het is goed waardeloos als blijkt dat je goed onderhouden trailer zo snel helemaal verrot is, en de fabrikant je een korting wil geven van 50 euro op een nieuwe bodem, maar dan moet je wel even van texel naar de achterhoek komen (bootkosten alleen al € 31,10)....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:50

Hoe lang verwacht men dat bodems van trailers meegaan? Ik hoor wel eens 5 jaar, maar 8 jaar is toch ook al een hele tijd.

Als je handig bent, kun je zelf een bodem vervangen, wel veel werk, met wat hulp..