Buitenrit Zeeland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:19

Een klein stukje rijde, wat versta jij daaronder, ik nml niet meer als 5 minuten, bij Grol is het tot aan de duinen een 25 minuten, dwars door een woonwijk als je pech hebt, niet mijn idee van een strandrit........
Ga je dwars door het dorp,dan is het nog een kwartier, korter kunnen ze het niet maken, en dan is het rijden in de duinen met al die losse stenen ook geen succes.
In Renesse mag je ook maar beperkt het strand op, overdag geen strandritten dus, hier in Burgh mag het hele jaar door gereden worden op het strand, als de keus nu nog moeilijk is, zou dat toch doorslaggevend moeten zijn......

Cheetahfan

Re: Buitenrit Zeeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 17:50

Ik ga voor Lisidina :j

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:16

Cheetahfan schreef:
Ik ga voor Lisidina :j

Leuk, zo zie je maar, even vragen aan de locals en je bent weer wat wijzer, veel plezier!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 18:49

Ik was al meer voor Lisidina, aangezien ik over Grol al veel negatieve verhalen gehoord had, en over Lisidina geen een.
Maar nu zie ik een topic over Grol, met veel klachten.
Dus Lisidina lijkt mij echt leuker!
Bedankt, zal zeker lukken :D

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:20

Er is overal wel wat hoor, ik kom op beide maneges, iedere week en zie overal dingen die minder zijn,het zijn nu eenmaal manege;s die het moeten verdienen nu, met de grote massa's mensen die er rijden, dan gebeurt er wel es wat wat niet prettig is.....

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:47

Ik ben afgelopen week bij Manege Lisidina geweest, en voor mij echt geen aanrader :n We hadden een groep waarbij zo'n 3 a 4 mensen hun paard niet konden houden en steeds in galop wegstoven. De begeleiding deed daar niks aan, probeerde niet eens te stoppen, zei er niks van en galopeerde zelf ook gewoon mee. Zo door het mulle zand, tussen allemaal mensen door :n Ik had mijn eigen paard bij me, dus ben er in een rustig galopje achteraan gegaan door het mulle zand en kreeg alle boze mensen over me heen. Begeleiding reed op een gegeven moment zo'n 300 meter voor de rest van de groep met 2 meiden, kijkt achterom en rijdt gewoon door zonder te wachten. Zo de hoek om, de duinen in terwijl wij dus een stuk achter stappen en nog op het strand zitten. Roepen reageerde ze niet op. De weg over steken, 4 waren er de weg over, en toen kwam er een auto aan die door reed. De rest van de groep stond nog aan de andere kant van de weg, en weer stopte ze niet. We hebben nog wel 5 auto's moeten wachten voordat we konden oversteken. Na een paar keer roepen stopte ze dan eindelijk.

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 00:25

Ik ga donderdag een strandrit maken bij lisidina, ik ben benieuwd. Heb vorige week een duinrit gereden bij grol en zou er niet snel terug gaan. Het komt waarschijnlijk omdat het hoogseizoen was, paarden vond ik behoorlijk schraal. Hoewel, toen ik terug kwam het paard wel ruim hooi in zijn stal had. Denk dat die paardjes aardig wat uurtjes lopen op een dag. Groep was erg groot, heb er vaker gereden en (aantal jaren geleden) en was toen positiever, paarden zagen er toen ook beter uit, vind het dus jammer dat het tegenviel, hopelijk zien ze er buiten het hoogseizoen er beter uit. Had eigenlijk zoiets van als het zo moet, dan geen strandritten meer voor mij. maar een vriendin logeert nu een weekje bij lisidina met haar paard en ze zegt dat de paarden er daar wel goed uit zien dus ga toch nog een poging wagen.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 00:32

kom nooit bij deze tijd bij manege grol vanwege de drukte en de paarden veel uurtjes lopen
ze krijgen wel veel te eten veel hooi en biks
s'nachts gaan ze de wei op
dat weet ik wel.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 15:57

Kiki @ Wat raar!

Ik heb er erg van genoten :j
We waren maar met zijn 3en.
Begeleidster op Kennedy, ik op Limith, en een ander meisje op Merel (Trekpaard)
Op het strand moesten we ook goed uitkijken voor de mensen, en niet in het mulle zand komen.
Dus daar werd toen wel erg op gelet.
1 keer stoven we iets te vroeg weg, omdat mijn paard de bolder in de kop kreeg.
Daardoor kwamen we met zijn 2en door de palen heen.
Ze heeft toen wel gewaarschuwt, en de keren daarna ging het weer gewoon goed.
Echt super dus :D
Ook een enorm mooie omgeving!

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:21

Ben ook afgelopen donderdag bij Lisidina geweest, heb ook op Limith gereden. Erg leuk paard. Paarden stonden er goed bij, komen ook veel buiten en toen we terug kwamen kwamen ze in een nette stal met veel schoon stro, kuil/ hooi en brok. Vond de paarden ook veel wakkerder uit hun ogen kijken dan bij Grol.
Bij ons in de groep was er ook eentje die zijn paard niet goed kon houden, daardoor ging heel de groep, heeft dan ook geen zin om ze tegen te houden. Maar het voordeel is dat ze bij de volgende rij paaltjes weer stoppen, dus steeds maar kleinere stukjes galop doen. Begeleiding was bij ons erg oplettend, ze ruilde zelfs met het meisje wat haar paard niet kon houden van paard. Omgeving vond ik ook echt top!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 13:24

Hexodrien @ Fijn dat jij het ook leuk gehad hebt :D
Limith vond ik ook echt leuk :j
Het is idd zo, dat als er 1 gaat, dat alles gaat :P

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:34

Mooi dat jullie wel een leuke ervaring hebben gehad. Bij ons ging er dus steeds 1, en welke het was wisselde. Maar dat bleef zo gaan, en er werd niks van gezegd. Dus denk dat het meer aan de leiding te danken is dan de manege dat ik mijn rit niet zo vond.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 07:32

En mischien aan de hoeveelheid paarden? Wij waren namelijk maar met zijn 3en.

xMarlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:50

Lisiduna is erg leuk! Daar heb ik ook een keer een buitenrit gemaakt. Ze stemmen goed af op wat je kunt enzo, dat is heel fijn :Y)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:18

_Kiki_ schreef:
Mooi dat jullie wel een leuke ervaring hebben gehad. Bij ons ging er dus steeds 1, en welke het was wisselde. Maar dat bleef zo gaan, en er werd niks van gezegd. Dus denk dat het meer aan de leiding te danken is dan de manege dat ik mijn rit niet zo vond.

Tip: ga de volgende keer met echte "locals", heb je zeer waarschijnlijk een relaxtere rit. Je mag ook bellen, maar of ik de weg daar nog zo goed weet als 10 jaar geleden ligt aan de veranderingen (met name in het bos).

Failleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 01:06

lovekoos schreef:
Manege Grol!
heb daar een super strandrit gemaakt en die maken ook een heerlijk rengalopje over het strand!
waren erg vriendelijk!
De manege zit in renesse ;)

Helemaal mee eens! Prachtig strand ook..

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:35

Ik ben groot fan van het Ponyhof in Aagtekerke. Ben vorig jaar met een groep meegeweest. De begeleiding was zeer goed en oplettend. Daarna ben ik nog alleen weg geweest met een paard. Ik vind dat de paarden er daar super bij staan. Toen ik dit jaar terug kwam stonden ze wel wat modderig (wat wil je met het weer van de laatste weken) maar keken goed uit hun ogen, en zagen er goed doorvoed uit. En dat aan het einde van het seizoen!