Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:daar heb ik een nare ervaring mee gehad. Paard van vriendin van me stormde ook geregeld achteruit. Dan had ik net 1 kant er in (die met 2 pinnen) vliegt dat paard achteruit dus die stang zat aan 1 kant al vast en gaat recht naar achterstaan. Paard draait zn kont preccies die kant op, kon hem niet weggeduwd krijgt en loopt zo keihard tegen die stang aan.
Met aan 1 kant zo;n rond oog kun je hem gewoon naar beneden hangen dan lopen ze er nooit tegen aan.
.
) en vervolgens de ketting. Of juist andersom, die stang houdt volgens mij meer tegen dan die ketting...
. Moet wel zeggen dat mijn merrie heel wat keer er flink tegenop gestuiterd is maar hij houdt het prima. De oplossing met stang die aan 1 kant vast blijft zitten en naar beneden valt is ook heel mooi. Enkel zou hij bij mij wel heel snel los moeten kunnen en echt niet moeten klemmen. Ik moet hem eens opsnorren en kijken of hij verstelbaar is, misschien heb ik dat altijd over het hoofd gezien... Maar ik dacht niet dat dat kon.
moi22 schreef:Ik heb een weijer trailer en die is standaard met zo'n stang uitgerust. Ik vind hem alleen niet altijd even fijn. Mijn paard komt al snel naar achteren met als gevolg dat ik de stang al meerdere keren in mijn ribben heb gehad omdat hij sneller was dan ik de stang liet zakken.
. Dat werkte dus echt niet. Ik had het haar natuurlijk af kunnen leren, maar het is door mijn 'oplossing' nooit een probleem geweest verder. geerke schreef:maar zorgt zo een stang die je gewoon aan iedere kant in een gaatje doet ook niet een beetje voor het verband/stevigheid in de trailer?