Wat doe ik als ze steigert?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:36

onbegrijpelijk dat er hier nog steeds mensen aangeven dat je ze "gewoon" en knal moet geven en dat het dan vanzelf wel ophoud, als jullie bijv. last van je rug hebben en je gaat zitten maar ik vind dat niet goed en je moet door lopen, geef ik je ook maar een knal en net zo lang totdat jij niet meer gaat zitten omdat je dan bang bent dat je weer geslagen wordt......denk toch eens na!!

Wel fijn om te lezen dat er meerdere het hier met me eens zijn!

Kimberly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:30

Ik heb wel eens gelezen dat er een paard (of pony, weet ik niet meer) die was heel bang voor de teugels als hij die zag, dus ging hij steigeren om te proberen om die niet meer te zien. Misschien heeft dat die van jou ook? Het is wel heel zeldzaam...

Dilan1993

Re: Wat doe ik als ze steigert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:49

er vanuit gaande dat er niks mis is met je paard wat gezondheid betrefd, heb ik een vraag. kun je aanvoelen wanneer ze gaat steigeren? Zo ja, dan kun je, zodra je voelt dat ze omhoog wil, haar op een volte of zoiets zetten.

mijn instructrice vertelde me laatst dat zolang een paard recht staat of loopt, hij veel makkelijker kan steigeren dan als ie buigt