wei uitmesten met me pony er in ramp !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 14:00

ik denk ook dat je het beste kan negeren (:

Charlie_P

Re: wei uitmesten met me pony er in ramp !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 14:03

Negeren lijkt me niet erg handig bij een erg opdringerige pony. Bij mij krijgen ze gewoon een knal als ze niet op een normale manier uit de buurt kunnen blijven. Toevallig heb ik bij het wei-uitmesten een mestvork bij me....Werkt prima. Een beetje respect graag.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 14:05

myn shet doet het ook en gooit het om enzoo...
Ik ga gewoon door en ja als ik dan ''per ongeluk'' tegen hem aanrijd ( doe ik natuurlijk wel zachtjes) heeft die pech en verder nergeer ik hem gewoon...stopt die dan niet dan doe ik wat charlie doet ;)
Ts, sorry een shet ( elk paard ) kan echt niet alleen staan, kijk dan of je je weitje kan verhuren ofzoo?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:37

Onze Daisy en d'r vriendje deden het ook. Daisy omdat ze dan ff lekker kon schuren tegen de kruiwagen. Dit mocht van ons ook niet omdat ze gewoon simpel weg in de weg liep.

Nu komt ze vaak ff gluren, erin snuffelen en gaat ze weer verder met gras eten.

En wanneer ik bij d'r wei komt en ze loopt ahterin en ik gelijk met de kruiwagen de wei in kom dan komt ze eerst een kroel halen ff snuffelen en gaat d'r eigen ding doen.

Alleen wilt ze een heel enkele keer als we klaar zijn en vanuit achteren naar voren lopen wel eens gaan klieren. ze gaat dan op een bepaalde manier voor de kuiwagen lopen....
Maar dat doet ze nu nog een heel enkele keer (hebben een keertje zachtjes tegen haar billen aangereden)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:54

ik heb mijn mannen HUT aangeleerd, hut betekent wegwezen! en dat weten ze heel goed. Je kan ook met je armen zwaaien en op haar afkomen he.

En al hangt ze zo lief tegen je aan gewoon doorlopen, knuffelen gebeurt wanneer jij dat wilt ;)

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:07

Ik heb ook 2 van die klevers! :D
Mn mini ruintje gaat lekker staan schuren tegen de kruiwagen(gevolg kruiwagen om,en ik kan weer opnieuw beginnen) en mn jaarling merrietje trekt hem voor de lol gewoon omver,of gaat als ik ermee loop...ernaast lopen bokken.
Werd het op een gegeven moment zat,en geef mn ruintje een por met de mestvork(enige wat werkt,want grote mond en grootmaken,werkt niet echt bij hem).
Bij het merrietje,maak ik me groot,zet een grote mond op,en jaag haar weg.(Die is daar wel van onder de indruk).
Rij ik tegen ze aan met de kruiwagen,dan is het hun eigen schuld....moeten ze maar niet zo in de weg staan.
Vooral het merrietje blijft het wel telkens proberen,maar begint het nu een beetje door te krijgen...dat ze toch beter even opzij kan gaan als ik het vraag.
Het lijkt in het begin heel schattig dat ze komen neuzen in de kruiwagen,gezellig met je meelopen etc....maar ze worden steeds brutaler dan,en dat is minder leuk.