Paard na 2 jaar NOG bang voor de bakdeur!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 10:25

Hai Lovely,

Het is ook zeker een beetje een onderlinge spanning ( weet dat dit heeeeeeeel verkeerd is maar dat is er nu eenmaal ingeslopen bij ons 2 ) Ik ga ermee aan het werk om haar stil te zetten en te laten kijken! En met de andere tips hoop dat het goed komt!

Overigens moet ik niet echt zeuren hoor. De eerste 6 maanden dat ik haar had kon ik geeneens normaal door de hele bak rijden zonder dat ik met 300 kilometer per uur door de bak heen ging! En nu het enige puntje is nog de bakdeur! Dus heb goeie hoop dat dit ook goed komt, maar moet eerlijk zeggen dat ik er soms wel een beetje moedeloos van wordt hoor hihi ondanks dat ik helemaal gek op haar ben!

Ik ga mn best doen met haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:27

Bittermoon, daarom raad ik dus ook niet aan om hem er juist naartoe te sturen, maar voor het punt dat hij wegspringt hem te laten stilstaan en net zolang te laten staan totdat hij ontspant, dan weer ervan weg sturen en herhalen. Gewoon stil staan, met een lang teugeltje en zelf ook ontspannen zijn.

Anoniem

Re: Paard na 2 jaar NOG bang voor de bakdeur!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:28

Chantal, iedereen heeft wel wat met zijn paard wat komt door een stukje spanning of twijfelmomenten, maar niet iedereen herkent het ;).

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:31

een comfort zone is de comfortabele zone voor je paard, de zone is de afstand tot het monster waar hij het niet eng vindt en zich wat kan ontspannen. Als je deze zone kunt opschuiven tot het monster, is er geen monster meer.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 10:34

ok thnx dorienn

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:36

@lovely sorry ik heb je verkeerd begrepen, jouw oplossing is inderdaad ook een goede..
Ik spiegelde alleen ts haar probleem aan het mijne (wat inmiddels is opgelost gelukkig).. en in mijn geval had dat denk ik niet gewerkt, aangezien hij al enorm terugkwam voor de enge hoek en er dan langs vloog..

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:41

@bittermoon ik bedoelde het ook meer in de zin van lovely, dus niet geforceerd er naar toe sturen, maar laten kijken en desnoods als ze er zelf naar toe wil dan laten snuffelen en kijken. Maar dat had ik ook al in mijn andere bericht gezet niks gaan forceren. Gewoon uit het paard zelf laten komen. Bij die van mij werkt het in ieder geval goed. Ik krijg haar uiteindelijk overal langs, als ze maar de kans krijgt om het rustig te observeren. En een volgende keer is het dan geen probleem meer.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 13:41

Hai Allemaal,
Nou gister en vandaag jullie tips in gebruik genomen met mn kleine doerak! Gister begonnen we op de linkerhand en zodra ze begon te kijken naar de bakdeur ( dat doet ze al zodra ik de hoek bij a uitrij, de deur zit op de helft van de lange zijde ) een kleine volte gemaakt. Net zo lang tot we bijna bij de bakdeur waren. Bij de deur heb ik haar stil gezet met als resultaat HET INTERESSEERDE HAAR NIKS!!!!!!!!!! Dus is het volgens mij geen monster voor haar maar gewoon aanstelleritisch. Dus hup gaan met die banaan en naar voren gereden.

Heb haar wan gedrag nu compleet genegeerd en zodra ze wilde wegspringen liet ik haar 'los' hier schrok ze best van-> waar is de lekkere hang teugel nou??? hihi. Dit heb ik een paar keer gedaan waarna ik gister niet meer op de ac lijn belande. Vanochtend ook weer gereden. Haar hoofd gooit ze nog steeds met volle vaart omhoog maarrrrrrrrrrrr heb dankzij jullie al 1 ding gewonnen: geen mega giga sprong meer naar de ac-lijn hihi

THNXXXXXXXXXXXXXX allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:55

Goed zo Chantal! Het klinkt alsof je de gewoonte goed doorbroken hebt en hopelijk ben je straks op het punt dat jullie er allebei niet meer om hoeven te denken :). Blijf zelf ook goed eraan denken dat je ontspannen blijft, dus niet stiekem je adem inhouden ofzo ;).

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 14:56

ga me best doen hihi THNX

Kellywyf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:35

Leuk diertje overgens. Maar gewoon inderdaad negeren, en als dat niet werkt, word maar een keertje boos?? Bij ons op stal is een paard altijd als de dood voor de trailer, hij loopt er snuivend en blazend langs. Terwijl hij er zonder gemak op loopt, gewoon aanstellend gedrag. :P