Dat heb ik weer.. Wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 20:30

PattyOosten schreef:
Ik vind het jammer voor je, maar als je een paard koopt voor een flink bedrag ga je er toch meer dan 1 keer op? En dat keuren, ik snap echt niet dat je een paard niet keurt...

het paard stond aan de andere kant van NE vandaar het gaf gewoon zo een fijn gevoel met dat paard.
Erg stom ook. Baal er enorm van! Goeie leer voor een volgende keer. Ik hoop dat het mee valt morgen..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:30

Sommige paarden zijn heel gevoelig op de rug,maar laten bij een fysio niets blijken.
Andere paarden zijn niet gevoelig op de borstel of vingerdruk en gaan bij de osteo bijna liggen.
Hoeft niets te betekenen en laat dus de DA kijken(neem aan dat hij goed gekeurd moet zijn voor een definitieve aankoop),is hij verder gezond dan een fysio in combi met een osteo laten kijken.
Hoeft namelijk niets ernstigs te zijn.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 20:31

PattyOosten schreef:
Neemt ze hem terug? Is het een handelaar of een particulier?

Particulier, ik heb tegen haar gezegt dat als die niet goed is ik hem terug kom brengen. ( aangezien ik best geiriteerd was) daar zij ze niet veel op... maar goed zij heeft hem verkocht als sportpaard afgekeurd is dus geen sportpaard.

Heb wel zijn benen gevoeld tanden bekeken gekeken of hij gelijke schouders bespiering en hoeven had. dit was allemaal in orden. STOMSTOMSTOM dat ik die rug vergeten ben. zelfs bij mijn toen net 2 jarige heb ik de rug na gekeken. |o

bamby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:33

Als de vorige eigenaar het paard niet met een roskam borstelde (of minder hard drukte) maar alleen een zachte borstel of een borstel met haren gebruikte kan idd zijn dat de vorige eigenaar het niet opgemerkt heeft.

Het ene paard is gevoeliger als het andere en het hoeft totaal geen probleem te zijn wat dit paard vertoont.
Zoals meer ook zeggen kan het idd door spanning zijn of iets kou op de spieren na training?
Ontbrekende speklaagje over de spieren heen?

Wacht eerst je DA af, in de meeste gevallen is dit niks om je zorgen over te maken.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 20:35

FPHoeven schreef:
Als de vorige eigenaar het paard niet met een roskam borstelde (of minder hard drukte) maar alleen een zachte borstel of een borstel met haren gebruikte kan idd zijn dat de vorige eigenaar het niet opgemerkt heeft.

Het ene paard is gevoeliger als het andere en het hoeft totaal geen probleem te zijn wat dit paard vertoont.
Zoals meer ook zeggen kan het idd door spanning zijn of iets kou op de spieren na training?
Ontbrekende speklaagje over de spieren heen?

Wacht eerst je DA af, in de meeste gevallen is dit niks om je zorgen over te maken.

Het is echt alleen al als je je vinger er zacht op drukt. durf er niet eens een zadel op te leggen.
Ik kan ook vragen of de DA een scan kan maken van de spieren. Dat kan ook toch? :D

bamby

Re: Dat heb ik weer.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:41

Ben benieuwd wat je DA zegt, ik denk toch echt dat het met de bespiering te maken heeft.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 20:44

FPHoeven schreef:
Ben benieuwd wat je DA zegt, ik denk toch echt dat het met de bespiering te maken heeft.

ik hou jullie op de hoogte de DA is er om half 10

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:08

Als je hem aan de andere kant van het land opgehaald heb kan het dan niet dat hij last heeft van spierpijn door het lang op de trailer staan ? Daarbij ook nog mogelijk idd wat stress door de verhuizing.
Hopelijk is het niets ernstigs, eerst maar eens de dierenarts afwachten voordat je je van alles in je hoofd haalt. ( al kan ik het wel begrijpen hoor, je schrikt toch he )
Sterkte er mee hoor !

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:15

Ik snap dat je geschrokken bent, maar kan het geen samenloop van omstandigheden zijn? Lange reis, kou/tocht op de spieren, misschien past jou zadel toch niet zo goed als het vorige. Misschien net een aanraking die niet lekker over kwam?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 21:41

gr_roos schreef:
Ik snap dat je geschrokken bent, maar kan het geen samenloop van omstandigheden zijn? Lange reis, kou/tocht op de spieren, misschien past jou zadel toch niet zo goed als het vorige. Misschien net een aanraking die niet lekker over kwam?

ik heb mijn eigen zadel er nog niet opgehad :D

ben benieuwd morgen hoop dat het niets ernstigs is :D

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:52

die van mij reageert ook zo gevoelig op zijn rug. Hij heeft flink last van KS.
Ken nog een paard dat ZZ licht heeft gelopen die ook last van KS had.
Ik hoop voor je dat het meevalt.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 21:54

Adin schreef:
die van mij reageert ook zo gevoelig op zijn rug. Hij heeft flink last van KS.
Ken nog een paard dat ZZ licht heeft gelopen die ook last van KS had.
Ik hoop voor je dat het meevalt.

Mijn oude paard heeft dat ook gehad, en dit is dus waar ik bang voor ben.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:58

kan ik me goed voorstellen. Ik heb bij mijn nieuwe paard dus ook rugfoto.s laten maken.
Het kan idd een blokkade zijn. Maar het klinkt een beetje eng. Hoop echt dat het meevalt.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 22:01

Adin schreef:
kan ik me goed voorstellen. Ik heb bij mijn nieuwe paard dus ook rugfoto.s laten maken.
Het kan idd een blokkade zijn. Maar het klinkt een beetje eng. Hoop echt dat het meevalt.

ja, als er niets gevonden word worden er ook meteen foto's gemaakt. ik wil zekerheid dat ik een goed paard heb gekocht,. dat voor de sport inzetbaar is.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:13

Laten we allemaal diep ademhalen en even afwachten wat er morgen uitkomt. Hopelijk is alle paniek voor niets en heb je gewoon een erg fijn paard met een gevoelig huidje gekocht.
Zo niet, dan kan je echt beter advies vragen aan mensen die wel weten waar ze over praten w.b. je rechten. Dus je dierenarts en juristen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:56

al wat bekend?

mijn merrie is ook gevoelig op dr rug met een borstel, maar de osteo had zelden zo'n sterke bespierde rug gezien....

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:23

Hopen op geen bericht is goed bericht !!!

Hoop voor je TS dat het mee gevallen is.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:29

En wat zei de DA? Hopelijk valt het mee en is het gewoon spanning van de verhuizing.

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:33

wat een rot verhaal. Ik hoop dat het allemaal meegevallen is!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 17:01

Bedankt voor alle reacties :D
Hij goed gekeurd door 2 dierenartsen.
Hij heeft 2 knopen in zijn rug spieren bij de lendenen. Ik moet rustig op gaan bouwen veel overgangen buigen enz. Om hem los te krijgen.
Ik heb hem even gereden in bijzijn van de DA tijdens het rijden lijkt hij geen pijn te hebben. ik ga nog wel contact op nemen met een ostheopaat.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:06

Zo dus jij kan een flesje wijn opentrekken vanavond om het te vieren!! (of een kratje lekkers, dan kan natuurlijk ook altijd :D )

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:15

Gefeliciteerd, fijn te horen.
En natuurlijk ook voor jou een grote geruststelling en kun je lekker met je nieuwe paardje aan de slag.

Verstandig en goed van je dat je er nog een ostheopaat naar laat kijken.
Succes!!!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 22:34

hyawatta schreef:
Gefeliciteerd, fijn te horen.
En natuurlijk ook voor jou een grote geruststelling en kun je lekker met je nieuwe paardje aan de slag.

Verstandig en goed van je dat je er nog een ostheopaat naar laat kijken.
Succes!!!

Dankje:D komt helemaal goed :D als hij over een tijdje lekker gaat lopen zal ik eens een topic van het rijden maken :D

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:36

Ja moet je zeker doen.
Ben nu ook wel benieuwd naar je nieuwe paardje :D

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 22:38

Oke :D weetje wat.. ik maak morgen een topic over mijn paarden ( alle 3) dan kunnen jullie e.v.t veranderingen zien ;)