Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lightielight schreef:
Quincy1974 schreef:Wat ga je doen met ouder en kind trainingen?

siskeh schreef:Je kan ook elke week les nemen hoor
Maar pas nadat je de basistraining hebt gehad.
Dit omdat je in een uurtje maar heel weinig kan doen, en voor de basis ben je gewoon heel veel uurtjes nodig.
Maar dingen zoals meenemen en gaan poetsen of uit het land halen vind ik eng en dan moet een ander dat voor me doen. Ik denk dat dat gewoon aan maneges ligt zoals al eerder gezegd is hier. Je leert er wel rijden, maar niet de omgang met paarden.Gucci_ schreef:Ik ben sinds ik ouder ben geworden ook angstig voor paarden. Ik heb zelf 2 pony's. Wat ik wel durf is gewoon rijden, galop durf ik niet, ik heb in die 8 jaar dat ik heb paardgereden maar ong 6 keer gegaloppeerdMaar dingen zoals meenemen en gaan poetsen of uit het land halen vind ik eng en dan moet een ander dat voor me doen. Ik denk dat dat gewoon aan maneges ligt zoals al eerder gezegd is hier. Je leert er wel rijden, maar niet de omgang met paarden.
Ik wil ook nog paardenhouderij gaan doen, maar dat is wel vervelend dat ik nog steeds wat angtig ben voor paarden.
).
Quincy1974 schreef:Ik vraag me af of jullie wel eens bang zijn voor je paard/pony. Ik rij zelf (nog niet, vroeger wel gedaan), maar mijn dochter van 8,5 wel. De pony (D) waar ze les op kreeg (manege), hebben we vooraf lekker geborsteld en opgezadeld. Heerlijk! Bleef lekker stilstaan en vond het zelf ook fijn, we konden heerlijk met hem knuffelen. In de les merkte de pony dat mijn dochter er niet helemaal de baas over was, dus hij begon (niet gemeen) wat te klieren met het hoofd naar beneden doen enzo. Na het rijden in de stal afzadelen. Hij was erg druk en stond als een bezetene op zijn bit te kauwen (wat betekent dit?). Op een gegeven moment wilde we de stal uit en toen zou hij wel even als een idioot met ons meelopen. Ik moet zeggen dat ik toen wel een beetje schrok en wat angstig was. Ik kreeg hem ook zelf niet de stal uit om hem naar het land te brengen. Hij stond enorm voor de deur te duwen. Ik heb degene geroepen die les gaf en die nam hem zo mee, geen centje pijn.
Daar word ik zelf wel een beetje onzeker van, wil zelf ook binnenkort weer op les, misschien in de toekomst een pony, maar als ik dit zo meemaak, dan begin ik hieraan wel te twijfelen.

Het mag natuurlijk niet gaan overheersen. In zo'n geval vertrouwen opbouwen, lukt dat niet alleen, dan via lessen grondwerk of met een erg betrouwbaar paard van iemand anders.

wildheart schreef:Jazeker , iedereen is volgens mij wel eens bang geweest voor paarden.
Ik zeker voor mijn hengst in het begin, als er een merrie langs kwam waggelen . Lekker steigeren en uitsloven , gigantisch eng vond ik dat als 12jarig meisje.
Inmiddels geef ik hem gewoon n knal voor zn reet en dan is het over, nu weet hij dat ie niet de baas moet gaan spelen :)
ElsB schreef:Een aardig boek voor mensen die meer willen weten over paardengedrag en het houden en verzorgen van paarden is 'Het tevreden paard' van Machtenld van Dierendonck, Erik Laarakker en Emiel Voest. Hier vind je een beschrijving: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... escription.