Lomp... of iets anders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:27

Kijk ook eens hoe hij met andere paarden is.
Ik heb namelijk een soortgelijke ervaring zoals in de beginpost.
Bij andere paarden nooit geen last gehad en zij was gewoon lomp. Zag ook naar andere paarden dat ze anders (laat/lomp) reageerde.
Naar mijn idee dus gewoon lomp en is na consequent optreden en na wat jaartjes (ze is volwassen geworden) heel erg verbeterd.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:02

Is net mijn paard :+
Hij is vaak zó bezig met zijn omgeving dat hij totaal niet let op hoe of waar hij stapt. Het is dus zaak om ervoor te zorgen dat de aandacht bij joù blijft - niet altijd even makkelijk hoor ;) . Het is wel heel belangrijk dat je inziet dat dit gedrag geen pesterij oid is, maar gewoon onoplettendheid, het heeft dus geen zin om dat gedrag af te straffen! Om de aandacht bij jou te houden, kan het helpen een paar keer een cirkeltje te maken, of door je paard in achteruit te zetten. Verder moet je ook niet overdreven veel verwachten denk ik, ook ik heb me erbij neergelegd dat mijn paard graag rondkijkt :Y) - maar dat neemt niet weg dat je niet over je heen mag laten lopen, zowel letterlijk als figuurlijk!

brandneweyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:32

myn vriendin heeft dit probleem ook
ze loopt met touw by der paard en ze loopt ervoor en draait met uiteinde van touw zodat paard niet dichter komt ,
helpt echt !
succes!
stuur me pb als je niet snapt

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:35

Ja hoor, kwestie van respect erin slaan :+
Respect hebben is er in meerdere vormen.
Van hele foute manieren (angst e.d.) tot de juiste manieren (dat ie het graag voor je doet)

Tuurlijk moet ie leren dat HIJ op moet letten waar je staat.
Maar om het paard direct respectloos en onopgevoed te noemen slaat kant nog wal.

Hij is jong en moet leren (erop gewezen worden) dat hij moet opletten op jouw. Ook al gebeurt er vanalles om hem heen.
Bij die van mij leg ik ook een hand op d'r schouder ter herrinnering dat ik naast haar loop als ze gaat stuiteren door bijv. de hengst hier langs de weg. Als ik dat niet doe, "vergeet" ze soms dat ik er ook nog naast loop.
Paarden zijn geen robotten die je kunt programeren en dan ook altijd volgens dat programma loopt :+

Tuurlijk, als hij er lak aan heeft en moet je het op een duidelijkere manier duidelijk maken.
Maar adviezen als tik op de snuit enz. :+ Kun je doen, maar dan krijg je niet de juiste manier van respect van je paard.

kyaraxciara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:27

woow, ik denk niet dat je nog meer tips nodig hebt :P

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 19:05

kyaraxciara schreef:
woow, ik denk niet dat je nog meer tips nodig hebt :P

Kan inderdaad erg veel mee! Wij zijn er volop mee bezig en gaat steeds meer vooruit!

cunemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:05

hij is er gewoon niet mt zijn gedachten bij en denkt he kijk we kunnen eruit lopen!
Het licht hier echt niet aan jouw hij is gewoon met zijn hoofd ergens anders anders geef je hem een wortel bij de wei zodat hij jouw ziet