Gini schreef:Het ambetante aan dit topic is dat we maar 1 kant van het verhaal kennen, dat van de stalhouder. De huurder wordt hier afgeschilderd als slecht, nooit tevreden, zeurderig, altijd klagen,...maar is dat wel zo?
Als ik mijn wei uitmest (2 paarden) kom ik uit op 1 kruiwagen, doe daar nog de ene kruiwagen bij die ik uit hun stal haal en ik heb twee kruiwagens mest per dag. Samen met de wei controleren op giftige planten, konijnenholen, plastic,... + de omheining eens aflopen om te zien of alles in orde is, water bijvullen,... doe ik daar toch een dik uur over .
Dus ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat als je maar 1 paard hebt (dus normaal gezien 1 kruiwagen mest) en er toch twee dagen per week vier kruiwagens uit moet halen en je daar dus dik anderhalf uur mee bezig bent en als werkende mens kan je pas na 7 uur op stal zijn en je houdt dus weinig tijd over om daadwerkelijk met je eigen paard bezig te zijn, dan kan ik begrijpen dat je even aan de alarmbel trekt bij de staleigenaresse.
Nu, jij kent haar het beste, jij weet hoe ze in elkaar steekt en wat de achterliggende reden van haar geklaag is (als er een reden voor is), dus jij zal de situatie het beste kunnen inschatten. Maar ik wil enkel zeggen dat een verhaal altijd 2 kanten heeft en het is misschien ook eens handig haar kant te bekijken en in overleg tot een oplossing te komen (ook al is die oplossing haar vertrek).
Je hebt wel gelijk, aan de andere kant, als je zelf niet veel tijd hebt moet je niet op een zelfverzorgingsstal gaan staan toch? Ik sta ook behoorlijk goedkoop, maar er wordt zoveel voor mij gedaan omdat ik er zo weinig ben dat ik gerust meer zou willen betalen...
met zo min mogelijk kosten
).

)