Het belang van een sportbeha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 13:35

Het is inderdaad wennen hoor, had ik in het begin ook! En ze hoeven niet duur te zijn, zoals gezegd, ik heb Livera's, en die zijn niet al te duur! Gewoon doen!

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:36

Altijd met sportbh, ik heb ze liefst zo strak mogelijk ingesnoerd zitten, het pronken doe ik er overdag wel mee :D

Ik heb trouwens nu net 2 nieuwe, die van anita en die zitten heerlijk vast!

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:37

@ Jeaninee

Beter een goede sportbh dan dat de hele voorgevel pijn doet toch?
sommigen zijn wel duur maar je kunt ook kijken voor eigen merk sportbh's bij de verschillende sport/ondermode winkels.
qua draagcomfort is het verschillend, gewoon even kijken wat lekker zit.
Dat doe je met normale bh's ook de een zit nu eenmaal lekkerder dan de ander

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:37

Maar wat is er dan zo slecht aan? En is dit ooit bewezen?
Dan ben ik namelijk zeer benieuwd naar de bron!

Ik heb 70E, gebruik bij geen enkele sport een sport BH en heb echt nergens last van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:38

Ik heb ook geen sportbeha. Mijn 'gewone' beha's zijn allemaal van Marlies Dekkers en qua draagcomfort en pasvorm zit dat wel goed. Ik heb ook nooit last van afzakkende bandjes.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 13:39

Ik zou zo geen bron kunnen noemen, maar het schudden van de borsten is slecht voor o.a. de huid en de stevigheid van de borsten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:40

kabwan schreef:
Die van Shock Absorber zijn inderdaad heel fijn. Dan lijken je borsten echt van beton! Die gene die geen sportbh dragen krijgen er later waarschijnlijk spijt van. De een zal altijd stevige borsten houden en de ander niet en die zijn nu aan het uitrekken. Krijg je later ook nog 1 of 2 kinderen...

Mijn voorgevel is al niet stevig meer :') In die goeie oude tijd had ik een prachtige DD cup, die ik idd onderhield met een sportbh, maar toen begon ik last te krijgen van het jojo effect. Resultaat: 80B die niet stevig is -O- en zoals MissToseland al zegt, menig Sapph bh houdt de boel beter op z'n plek dan een sportbh :j

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:41

Ik ben een tijdje geleden deze site tegengekomen. Het is natuurlijk wel van een fabrikant van sportbh's, dus het zal flink 'bevooroordeeld' zijn. Maar de 'zonder' animaties geven wel een beeld van waarom sporten zonder goede bh pijnlijk kan zijn: http://www.shockabsorber.co.uk/bounceometer/shock.html let op, blote borsten alert, weet niet of alle werkgevers er blij mee zijn ;)

Wikipedia geeft wel een korte uitleg waarom het niet goed zou zijn om zonder stevige bh te rijden: het grootste deel van het borstweefsel kan zichzelf niet herstellen als het beschadigt, met uitrekking (drie keer raden welke kant op :+) tot gevolg.

Grapjasjes12

Re: Het belang van een sportbeha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:42

die ga ik even kijken :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 13:42

Hee, dankjewel Eline, ik had wel gezocht maar niet in de Wiki!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:43

Ik draag altijd een sportBH met rijden en ook met andere sporten :)
Ik heb zo'n shock absorber van het stevigste niveau
Krijg pijn wanneer ik zonder sportBH ga sporten (75D)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:44

Fleur_V schreef:
Maar wat is er dan zo slecht aan? En is dit ooit bewezen?
Dan ben ik namelijk zeer benieuwd naar de bron!

Ik heb 70E, gebruik bij geen enkele sport een sport BH en heb echt nergens last van!

Ik heb 70G en geen fijn zittende goed werkende sport bh te vinden.
En met of zonder sport bh, de zwaartekracht wint het toch wel :P

Nu word ik binnenkort geopereerd (bvk) en dan moet ik een sport bh aan de eerste 6 weken. En wil er dan ook echt 1 met rijden aan doen.. Maar in die maat zijn hopelijk fijnere sport bh's te vinden (iig meer keus).

kleinvosje

Re: Het belang van een sportbeha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 13:46

Kaatje, goed dat je die operatie uit laat voeren. Ik heb destijds een operatie gehad om mijn borsten weer op te vullen, na twee zwangerschappen en borstvoeding had ik het vel van een D cup met de inhoud van een AA. Ik werd wakker met een speciale BH om, die mocht ook gewoon mee naar huis. Is dat bij jou niet zo? Zou het even navragen!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:46

Ik ben nog steeds opzoek naar een goed passende sport BH, helaas tot op heden nog niet een kunnen vinden.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:49

kleinvosje schreef:
Kaatje, goed dat je die operatie uit laat voeren. Ik heb destijds een operatie gehad om mijn borsten weer op te vullen, na twee zwangerschappen en borstvoeding had ik het vel van een D cup met de inhoud van een AA. Ik werd wakker met een speciale BH om, die mocht ook gewoon mee naar huis. Is dat bij jou niet zo? Zou het even navragen!

Er word daar idd gewoon een bh aangemeten, die moet je dan non stop om houden (behalve met douchen). Dus ik ga iig even informeren of ik tegen betaling niet een extra mee kan krijgen :=

Maar lang over na gedacht, maar de pijn in m'n schouders (waar ik gek genoeg geen last bij heb tijdens het rijden) ben ik zat.. En het gestaar naar m'n voorgevel ook eigenlijk...

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:49

ja hoor genoeg onderzoeken.

bijvoorbeeld
http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 124901.htm met diverse voordelen en onderzoeken

en

http://www.utsouthwestern.edu/utsw/cda/ ... 11483.html : smalle bandjes kunnen hoofdpijn veroorzaken door eht afknellen van de. Bredere schouderbanden lossen dit probleem op

allebei vanaf http://en.wikipedia.org/wiki/Sports_bra

Ik ben ook lang op zoek geweest naar een behoorlijke sportBH .in het bijzonder eentje waar je geen 'punttieten' in krijgt want comfort is 1 maar punt tieten? no way dat ik daar mee ga lopen!

Nu eindelijk via kiesdejuistesportbh.nl een hele fijne gevonden! en inderdaag geen pijn meer. Zodra ik een gewone aandoe, ook als het zo'n goede t-shirt bh is, butst het toch echt teveel!!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:53

Nooit zonder sportbh. Ben ooit eens van mn paard in galop afgevallen en kreeg daarna nog eens een hoef in mn borstkas gedrukt. Gevolg was dat de hele beugel verdraaid was, voor hetzelfde geld had die nog eens fijn mijn borstkas doorboord. Nee, daar moet ik niet aan denken.

kimmetje26

Ik draag op het paard altijd een sport beha van Fila zit erg comfortabel.
Als ik lekker naar buiten ga dan draag ik nog wel eens een gewone bh maar anders altijd een sportbeha zo heb je veel meer steun.

Delaja

Ik heb wel een sport BH maar rijd ook vaak genoeg met een gewone stevige BH, is met mijn cup D nog prima te doen vind ik!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:54

Babel schreef:
Ik rijd zonder sportBH. Die van mij zijn zo klein dat ze toch niet bewegen :+

Hier exact hetzelfde. :+

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:57

Ik rijd ook altijd met sportBH! Ik heb nu 75 C maar voorheen ook cup G (bvk gehad). Toen ging het al helemaal niet zonder, maar ook nu is het prettiger met.

@Kaatje: gefeliciteerd! Echt, je gaat er geen spijt van krijgen! Ik ben een heel nieuw mens geworden erdoor en paardrijden wordt ineens NOG leuker.
Ik moest van te voren sportbh's kopen (bij de Livera in het ziekenhuis zelf, in de maten wat het ongeveer ging worden. Situatie uitgelegd, bonnetje bewaard en zo kon ik de verkeerde maat gewoon omruilen voor de goede na de operatie)

@ Silviabol: punttieten? Ik krijg juist van die platte pannekoeken in een sportbh. :+

Phoe, dat van die beugel had ik eigenlijk nog nooit bij stilgestaan.....

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:00

Uhmm ben ik de enige die op die site van die sportbh-fabrikant het filmpje met gewone bh lichtelijk raar vind?
Heb je gezien hoe die Harry's in die gewone bh hangen te hossen en te klossen? Nou wil ik niet bijdehand doen, maar ik rij ook wel eens met een gewone BH (75D) paard en ik weet zeker dat ze bij mij niet zo tekeer gaan hoor _O-
Al vind ik het met sportbh wel fijner in de dagen dat ik last heb van mijn borsten + natuurlijk het feit dat bij de gewone bh's de bandjes nog wel eens willen gaan afzakken.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:01

haha ik heb dus expres een "pannekoekenbh" gekocht want die anderen vind ik echt geen optie

Afbeelding deze dus

ik heb zelf eentje met voorsluiting zoals
Afbeelding

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:03

Ik rij ook met een sportbeha, maar trek deze wel over een gewone beha. Ik heb geen idee ofdat iemand dat van jullie ook doet, maar voor mij zit dat wel goed. Ik heb er een van fils en een shock absorber zoals hierboven eerder vermeld. Vooral van die laatste ben ik tevreden, je hebt zoveel mogelijkheden om de bandje te kruisen op je rug. Je krijgt er tevens dikke en dunne bandjes mee;)
Anderhalf jaar terug ben ik pas begonnen met sportbeha's te dragen en ik zou nu niet meer zonder kunnen. Ik vind het zo erg dat je van die mensen ziet voorbij hobbelen en alles omhoog ziet vliegen.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:07

Ik draag nagenoeg altijd een sport beha... Vind het echt vre-se-lijk als die dingen zo bewegen! :n

Ben ook groot fan van Shock-Absorber, maar mijn favoriete model hebben ze niet meer in de collectie en met die anderen krijg ik kramp met aandoen :o :? of de bandjes schuren over mijn schouderbladen.

Op dit moment probeer ik een sport beha van de Hema, maar kan nog niet goed oordelen omdat ze op het moment mega gevoelig zijn, er naar kijken doet al zeer ;(