In welke hand hou jij je zweepje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:58

Petite schreef:
Eigenlijk altijd links, omdat je in de proef moet groeten met je rechterhand en ik vind het in de proef slordig staan om steeds je zweep te wisselen van kant.

Zelfde hier, ik kan ook niet al rijdende wisselen, vind het lastig en in een proef slordig. Als ik merk dat ik tijdelijk beter rechts neem, dan wissel ik wel even om. Maar over het algemeen: links!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:59

aan de kant waar ik hem op dat moment nodig heb.
op straat altijd aan de weg kant :)

maar eigenlijk kan ik de tijd niet meer heugen dat ik met zweep reed,, en hem ook daadwerkelijk gebruikte ipv een dingetje om bij de hand te hebben :P

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:03

tijdens trainen binnenhand tenzei ik hem aan de buitenkant nodig heb. op wedtrijd tijdens de proef linkerhand. je mag hem niet in je rechterhand hebben met groeten.
tijdens buitenrit kant van de auto's enz. dan steek ik hem een stuk uit zodat ze daar iniedergeval omheen moeten. telt ook voor fietsers en scooters zo heb je wat meer ruimte en niet zoveel last van die gekken die te dicht langsrijden

MarZZJaa

Re: In welke hand hou jij je zweepje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:04

ja idd ik wissel ook met de binnenhand. met wedstrijd hou ik hem links.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:07

Zweepjes hoef ik gelukkig niet meer te gebruiken. Maar ik hield ze altijd rechts.

TipPost19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:10

Altijd aan de bolle kant van het paard.
Het hangt dus van het paard af waar ik op zit.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:12

binnenhand..
Wissel m dus mee met handveranderen..
Echter in mn wedstrijden niet.
Dan probeer ik m in mn linkerhaand te houden ivm gallop.. Mr soms heb ik m rechts met wedstrijden :P hihi..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:10

Altijd rechts, soms 'als het écht móet' dan wel links maar daar kan ik ook niet echt mee bij tikken :n.
Alleen een beetje lastig met proefjes rijden.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:12

Beide kanten eigenlijk.. Het fijnst vind ik links maar rechts wijken vind hij moeilijk waardoor ik nu vaker mijn zweep rechts houd om hem bij te tikken op zijn achterste.

nikkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:14

niet want ik er niet met zweep, maar voegaah in mn binnenste hand

eejvaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:18

rechterhand, enkel op wedstrijd linkerhand, voor te groeten :P

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:21

In principe aan de binnenhand omdat ik anders ruzie met de bakrand krijg. Maar soms is het nog dat ie een keer aan de buitenkant zit en dan pak ik zweepje in buitenhand.

Als ik ga buitenrijden heb ik zweep inprincipe altijd in de rechterhand vast omdat ik dit prettiger vind.

Toen ik met longeren nog een zweep gebruikte had ik die wel altijd in me rechterhand(ja zowel links- als rechtsom) omdat me linkerpols dat niet trok. Maar inmiddels gebruik ik daar geen zweep meer bij en is dat dus een stuk makkelijker geworden.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:21

Oakland1990 schreef:
Petite schreef:
Eigenlijk altijd links, omdat je in de proef moet groeten met je rechterhand en ik vind het in de proef slordig staan om steeds je zweep te wisselen van kant.

Zelfde hier, ik kan ook niet al rijdende wisselen, vind het lastig en in een proef slordig. Als ik merk dat ik tijdelijk beter rechts neem, dan wissel ik wel even om. Maar over het algemeen: links!

:j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:29

De rechter :Y) En dat terwijl ik linkshandig ben. Mijn paard heeft een afwijking naar rechts, wanneer hij er genoeg van heeft probeert hij naar rechts af te slaan en weg te lopen. Wanneer ik dan het zweepje langs zijn hoofd houd is hij dom genoeg om daar een hekje in te zien, en te besluiten om dan toch maar rechtdoor te lopen }:0 Ik stijg ook meestal rechts op dus dan is het handig dat ik meteen de zweep in de juiste hand heb.

Van hand veranderen zie ik het nut niet van in, ik gebruik onder normale omstandigheden mijn zweepje om mijn paard óp zijn derriere, dus bóvenop zijn bolle achterkant, te kietelen in het kader van verzameling. Zijn linkerachterbeen is wat zwakker, maar rechts heeft hij meer steun nodig. Het maakt dus eigenlijk niet uit. Soms rijd ik met twee zwepen. Op buitenrit is het ook handig om je zweepje rechts te hebben, de knopjes van het verkeerslicht zitten immers ook rechts }:0

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:42

Links, tenzij ik hem rechts nodig heb om bij te tikken. Maar links houd veel makkelijker vast, en het is haar moeilijkere kant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:43

Ene paard altijd links, andere paard altijd rechts, weer ander paard binnen hand, en andere weer buiten hand, soms verschilt het nog per oefening, oftewel geen vaste plaats :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:46

Ligt eraan waar nodig.

Standaard in mn binnenhand, linkerhand op wedstrijd(is al jaren geleden :P).

Houd het in allebei de handen even makkelijk vast.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:48

meestal in mn binnenhand tenzij ik m in mn buitenhand nodig heb..
ik merk zelf heel veel verschil tussen de hulpen die ik met mn linkerbeen/hand geef of met mn rechter been/hand.
links ben ik veel minder sterk. mn linkerbeen is ook veel minder sterk omdat mn bekken scheef staat. (de fysio kan ook erg magisch binnen 5 minuten mn linkerbeen een stuk sterker maken omdat ie dan mn bekken recht zet/los maakt).
dus ik heb mn zweep zelf meer links nodig. alleen ben ik in mn rechterhand handiger, sneller en nauwkeuriger met de zweep.

als ik wel een zweep mee heb en k heb hem helemaal niet nodig dan hou ik m altijd rechts, dan kan ik m makkelijker vasthouden zodat ik niet perongeluk t paard aan tik

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:48

links;)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:22

Vaak links.
maar wissel de zweep ook wel van hand mee, moet wel toe geven dat ik de laatste tijd weining met zweep rijd.
kan me handen totaal niet in bedwang houden met een zweep er bij,
ik weet ben gewoon een kluns :+
maar links omdat ik dat gewent bent maar wissel in een dressuurtraining wel veel mee als het moet.

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:24

Ik heb mijn zweepje tijdens het trainen altijd in mijn binnenhand.
Tijdens buitenritten & wedstrijden heb ik mijn zweepje in mijn linkerhand vast.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:30

binnenhand en wissel niet altijd er mee hoor. vergeet het wel is.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:34

Altijd rechts, met groeten in m´n proef pak ik m dan even met links omdat je niet met zweep in je hand mag groeten, maar ik wissel m niet naar de andere kant.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:36

als ik met zweepje rijd dan houd ik hem in de binnehand.
ik wissel dus altijd, tenzei hij echt aan de buitenkant nodig is door kleven aan de bakrand zo zoiets dergelijks.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:38

Had hem altijd links.
In manege lessen wisselde ik altijd