nikita73 schreef:Dat zei ik net! Sommige! spijkerbroeken hebben van die spijkertjes.
Het gaat om de naden.
Of er aan de binnenkant een dubbele of enkele naad zit en of het een zachte of scherpe naad is.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ik heb ook een paar rijbroeken. Ik merk eigenlijk totaal geen verschil met wat ik rijd. Er is bij ons op stal ook niemand die er wat van zegt. Hooguit: Waar heb je die rijbroek gekocht? Moontje1991 schreef:Een echte rede is er niet de dressuur miepjes vinden gewoon dat het hoort want anders hoor je er niet bij enz.

suusiejj schreef:Rij met een rijbroek omdat ik niet anders weet, vroeger wel eens gereden met spijkerbroek toen ik klein was op een buitenrit op haflingers in Texel.
Kwam met blaren aan de binnenkant van me been terug , vooral op de knieën.
Maar toch vraag ik me nog steeds wel af waarom western ruiters daar geen last van hebben, misschien omdat hun paarden vaak een vlakkere draf hebben? of zijn die broeken speciaal? dat laatste denk ik dan niet omdat ik in je OP dus lees dat je ook met gewoon skinny jeans rijd

een rijbroek van spijkerstof. Wel de spijkerstof, dus niet het lelijke ribbeltje (alhoewel er ook wel andere te krijgen zijn tegewoordig natuurlijk), maar wel de kwaliteit van een rijbroek en een minieme kans dat hij kapot gaat als ik er op klim
Heb een aantal favorieten gehad en diegene die ik nu heb ik ga ik zeker niet extra slijten door er mee op een zadel te gaan zitten.
)Miepie1980 schreef:Goh Moontje, wat heb jij een rot leven gehad dan tijdens je dressuur 'carriëre', prijs jezelf maar gelukkig dat je nu het westernrijden hebt ontdekt!
Ik rijdt al 20 jaar en kom echt overal en nergens. Heb nog nooit geen scheef woord of gezicht gehad als ik in een simpel shirtje van 5 euro en een zwarte rijbroek zonder poespas kom rijden.
Je kan niet alle dressuurruiters over 1 kam scheren. Ik heb echt een hekel aan hokjes wat dat betreft!
Ik vind dat iedereen aan moet doen wat het lekkerst zit en het fijnst rijdt. En of je dan western, engels of wat dan ook rijdt maakt niets uit.
vordur schreef:Ik rij altijd in een jodphurbroek ook om dat ik een gewone rijbroek niet lekker vind zitten.
een spijkerbroek daar heb ik altijd mee dat ze dus omhoog kruipen dat vind ik dus nix vandaar de jodphurbroeken die hebben een band aan de onderkant.
goldynf schreef:@bzoem ik denk dat wat jij hebt met t vinden van de juiste spijkerbroek ik heb met rijbroeken!
ben bij divosa geweest en bij andere (kleinere) ruiterwinkels en dr was niet een broek die lekker zit en dan ook nog eens goed zat kwa pasvorm.
die klittebandjes gingen bij mij dubbel zitten en omdat ik dunne enkels heb en dan je schoenen en chaps dr over kreeg ik daar druk plekken zitten.
en ach de paardengeur zijn ze bij de super hier wel gewent alleen voel ik me niet op mn gemak in een gewone rijbroek.

Maar daar heb ik me na veel jaren al bijna overheen gezet.. pff trauma overgehouden aan de eerste klas, toen 'strings' ineens in waren. Vind het nog steeds ondingen dus kan het me tegenwoordig niet zo veel meer schelen als men ziet wat voor ondergoed ik draag