Verzekering betaald niet,dus nota maar op mijn naam zetten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:03

da_re schreef:
Hè wat een vervelende situatie!
Is je pony er wel boven op gekomen??

De pony is weer helemaal goed gekomen op een litteken na dan op het been.
Het had veel erger kunnen aflopen,de achterbenen zaten ook vast tussen de spijlen van het hek,ze had beide benen wel kunnen breken.Ik neem X verder nix kwalijk,het was een beetje dom wat ze deed,maar verder heeft ze goed gehandeld door de pony gerust te stellen en het hek uit haar achterbenen te krijgen.Ze was ook in paniek en heel bezorgd om het paard.Het is gewoon jammer dat ze niet luisterd naar mij,ze springt ook op mijn pony's en rijd dan met alleen een halster in de wei rond.Straks gebeurt er iets en dan ben ik de verantwoordelijke?Ik heb al zo vaak gezegd NIET op de pony's springen en ermee rijden,maar het helpt niet.Ze is een aardige en goede meid verder,alleen dat luisteren [zucht] dat doet ze niet. X zelf doet ook niet moeilijk over het betalen v.d. rekening,maar haar moeder heeft dat geld niet en wil het niet betalen.Gaat een lastige zaak worden denk ik.

vwmissy

Re: Verzekering betaald niet,dus nota maar op mijn naam zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:25

hoe oud is x ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:26

Toen het gebeurde [okt.2009] 17 jaar, nu 18 jaar ondertussen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:50

Even offtopic:
Zou je X niet ook eens heeeel duidelijk maken dat ze voortaan met haar tengels van jouw paard(en) afblijft??

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 12:03

ashley1 schreef:
Even offtopic:
Zou je X niet ook eens heeeel duidelijk maken dat ze voortaan met haar tengels van jouw paard(en) afblijft??

Dat heb ik al vaker duidelijk gemaakt en ook de reden erbij verteld.
Die reden is dus: als er wat gebeurt ben ik aansprakelijk en kan ik betalen.
Nee zei ze,als er iets gebeurt betaal ik alles.
Nu het zover is word het opeens allemaal anders.
Ik zal nu extra duidelijk nogmaals zeggen:kom niet aan of op mijn pony's.
Als een schade heel groot is,gaan de centen toch mee tellen,ongeacht de mondelinge afspraken.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:26

Ik zou haar de volledig toegang ontzeggen tot je paarden. Komt ze toch bij ze in het land, pakt ze ze of poetst ze ze dan zou ik direct actie ondernemen in plaats van het blijven te zeggen. Het is geen klein kind meer.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:34

LADPR schreef:
Ik zou haar de volledig toegang ontzeggen tot je paarden. Komt ze toch bij ze in het land, pakt ze ze of poetst ze ze dan zou ik direct actie ondernemen in plaats van het blijven te zeggen. Het is geen klein kind meer.

Helemaal mee eens!Ik vind het eerlijk gezegd vreemd dat ze na het eerste ongeluk exact hetzelfde doet alleen is het ongeluk nu erger. En dat jij haar nog bij de paarden laat begrijp ik ook niet helemaal :o

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 09:35

@chocobroodje
Er staan 2 pony's van haar in mijn weiland,dus haar weg sturen kan niet.Maar ik heb gister tegen haar en haar moeder gezegd dat ik niet wil dat ze nog op mijn pony's springt en eraan zit.
Ik zei: straks valt ze eraf en breekt ze haar nek en dan kan ik me leven lang betalen.Ach nee zegt de moeder,dat zou ik nooit doen.Nee ze zeiden ook dat ze alle rek. zouden betalen v.d. D.A. en das nu ook opeens veranderd.Nee ik trap er niet meer in en ga voorzichtiger doen met zulke dingen.Als het om heel veel geld gaat maakt een mens rare sprongen. en tellen belofte's niet meer.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:40

Ok ze is dus in pension? Stel dan een contract op dat zij moet tekenen wil ze dat niet dan zoekt ze maar een andere wei/stal. Kijk alles leuk en aardig maar als die moeder al niet over de dingen nadenkt dan zal zei dat ook niet geleerd hebben.
Echt maak een contractje met waar ze zich aan moet houden (incl boete als ze overtreed!) wie niet horen wilt moet voelen .....

Paula92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:46

chocobroodje heeft idd gelijk als je een contract opstelt dan dek je jezelf goed in. Ze moet er dan mee akkoord gaan dat alles op eigen risico is, als er nog wat gebeurt sta je dan veel sterker!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:03

Bij wie staat die pony gestald, m.a.w. van wie is het hek waarmee dit is gebeurd? Kun je daar niet iets mee?

Want aangezien dit al een keer eerder is voorgevallen met dat hek vrees ik dat de verzekering van X dit sowieso niet gaat vergoeden. Een groene pony vastbinden aan zo'n hek is vragen om problemen en zo zal de verzekering het ook zien. Bovendien is een hek niet gemaakt om een pony aan vast te binden. Zo zal die verzekering het ook bekijken.

En als X haar moeder het geld zelf niet heeft dan heb jij dus een probleem vrees ik, banketstaaf maar waar.
Waarom die rekening niet gelijk betaald is, dat is me een raadsel trouwens. Waar het geld achteraf verhaald kan worden is van later zorg lijkt me, maar die rekening zal hoe dan ook voldaan moeten worden. Dan was er in ieder geval geen probleem geweest nu met incassokosten. En die dierenarts schakelt ook niet voor niets een incassoburo in lijkt me. Daaruit blijkt dat dit geintje toch wel al heel lang speelt. Vaak zijn DA meer dan bereid om een betalingsregeling te treffen oid. Ik heb ooit een jaar lang betaald aan een rekening toen mijn paard nog niet in de verzekering zat. En heb daar zelfs geen administratiekosten voor in rekening gebracht gekregen. Wel heb ik vantevoren aangegeven dat het voor mij onmogelijk was dat bedrag in 1 keer op te moeten hoesten en dat was geen enkel probleem.

Ik moet ook eerst mijn rekening bij de DA betalen en dan de rekening inleveren bij de (paarden) verzekering die vervolgens 75% van het betaalde bedrag uitkeren aan mij.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat je heel sterk staat, helaas voor jou want dit is echt een heel vervelende situatie.
Nu ben ik geen jurist dus ik zou als ik jou was toch eens juridisch advies in gaan winnen.

Sterkte met deze zeer vervelende situatie....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:16

rekening is niet naar TS, die staatop naam van Xk, op haar eigen verzoek( van X dus)

Heb jij het topic wel gelezen?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:31

Frantic schreef:
rekening is niet naar TS, die staatop naam van Xk, op haar eigen verzoek( van X dus)

Heb jij het topic wel gelezen?

Dat vroeg ik me dus ook al af :o

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:39

Verzekeringen doen bijna standaard moeilijk in dit soort gevallen. Bovendien wil het niet meteen zeggen dat als hun verzekering niet wil betalen zij zelf ook niet hoeven te betalen.

Win alsjeblieft advies in bij een deskundige, bureau voor rechtshulp, juridisch loket of een advocatenkantoor, zij kunnen je vertellen hoe je ervoor staat. Ik heb in dit topic advies voorbij zien komen wat volkomen onzin is. Beter vooraf informeren wat jouw rechten en plichten zijn dan achteraf tot de conclusie komen dat je zelf verkeerde stappen genomen hebt.

Ik werk bij een advocatenkantoor en weet dat een eerste oriënterend gesprek niet zo duur of soms zelfs gratis is. Heb je weinig inkomen dan kun je zelfs in aanmerking komen voor een (lichte advies) toevoeging en dan betaal je een eigen bijdrage afhankelijk van je inkomen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 18:02

@maikeltje.
Als de nota's allemaal naar X toe gaan en ik ze zelf niet zie,hoe en waarom moet ik ze dan betalen? als mij gezegd word dat X het betaald?Ik hoor pas wat van ze over de rekening toen ze de brief v.d. deurwaarder kregen.Toen raakten ze pas in paniek,al die tijd hebben ze er nix tegen gedaan,geen regeling met D.A. [die dit zeker wel doet],geen beroep gedaan op de afwijzing v.d verzekering,terwijl ze dat wél zouden doen.
Pas nu de deurwaarder er aan te pas komt,komt er beweging in.X de moeder wil haar auto niet kwijt raken,dus of ik effe de helft wil mee betalen? Sorry,ik denk er niet aan.Als X had geluisterd en mijn pony niet had vast gezet [wat ik tig keer had gezegt] moet ik dan boete voor X der fout?
Ook de D.A. zegt zelf dat hun aansprakelijk zijn voor de rekening en dat ik er zoveel mogelijk buiten moet blijven.
Desnoods schakel ik een advocaat in [een van onvermogen] kost me iets van 140,- euro eigen bijdrage.
Ik ben heus niet te beroerd om mee te betalen,maar niet zoals het nu is gegaan.Ik hoor het ze nog zeggen:Nee hoor zo zijn wij niet,is het onze schuld dan betalen wij.
Niet dus.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:19

Dus goyja, contract opstellen! Wil ze niet tekenen dan is daar de deur.....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:45

gohya schreef:
@maikeltje.
Als de nota's allemaal naar X toe gaan en ik ze zelf niet zie,hoe en waarom moet ik ze dan betalen? als mij gezegd word dat X het betaald?Ik hoor pas wat van ze over de rekening toen ze de brief v.d. deurwaarder kregen.Toen raakten ze pas in paniek,al die tijd hebben ze er nix tegen gedaan,geen regeling met D.A. [die dit zeker wel doet],geen beroep gedaan op de afwijzing v.d verzekering,terwijl ze dat wél zouden doen.
Pas nu de deurwaarder er aan te pas komt,komt er beweging in.X de moeder wil haar auto niet kwijt raken,dus of ik effe de helft wil mee betalen? Sorry,ik denk er niet aan.Als X had geluisterd en mijn pony niet had vast gezet [wat ik tig keer had gezegt] moet ik dan boete voor X der fout?
Ook de D.A. zegt zelf dat hun aansprakelijk zijn voor de rekening en dat ik er zoveel mogelijk buiten moet blijven.
Desnoods schakel ik een advocaat in [een van onvermogen] kost me iets van 140,- euro eigen bijdrage.
Ik ben heus niet te beroerd om mee te betalen,maar niet zoals het nu is gegaan.Ik hoor het ze nog zeggen:Nee hoor zo zijn wij niet,is het onze schuld dan betalen wij.
Niet dus.

Ik heb het gelezen en ik begrijp dat de rekening naar X is gegaan maar wat ik probeer aan te geven is dat dat voor hun verzekering geen enkel verschil maakt in het nemen van een beslissing.
Mijn DA doet dat overigens niet, de rekening gaat hoe dan ook naar de eigenaar van het paard en wat er dan ondeling geregeld wordt maakt hem niet uit. Juist om dit soort dingen te voorkomen maar goed daar heb jij niks aan.

Maar ga je nu juridisch advies inwinnen? Want je zegt "desnoods schakel ik een advocaat in" en dat zou ik dus ook zeker doen en wel zo snel mogelijk. Want ik denk dat je anders geen poot hebt om op te staan aangezien X al vaker jouw pony's zomaar gepakt heeft en jij dus weet dat zij daar in theorie toe in staat is maar je haar niet de toegang hebt ontzegd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 23:05

@maikeltje
Ik wacht dit nog af voor ik juridische stappen neem.
De D.A. zei zelf dat ik er zoveel mogelijk buiten moet blijven.
Je zegt dat ik anders geen poot heb om op te staan,maar het kan toch niet zo zijn dat iemand je pony ongevraagt pakt en de pony gewond raakt door toedoen van een ander?
Je wil daarmee dus zeggen,als iemand jou paard zomaar uit stal pakt en je paard raakt gewond,dan draai jij voor alle kosten op?Dat kan toch niet,dan zou iedereen zijn of haar stal op slot moeten zetten zodat er niemand bij kan.
Haar pony's staan bij mij gestalt,dan kan ik haar de toegang toch niet ontzeggen?Wel kan ik zeggen dat ze nooit meer aan me pony's mag komen [heb ik trouwens ook gedaan].

@chocobroodje

Een contract ga ik zeker maken.Helaas is een zelf gemaakt contract niet rechts geldig,ondanks dat het ondertekend is.
Maar is dan wel weer een bewijs van een mondeling contract.

Weet je;ik word er zo moe van.Ik help haar al zo lang en ik mag haar ook graag en toch komen er problemen van.
Ik weet het,het is me eigen schuld,maar ik ben nu eenmaal zo.Ik help altijd mensen,ik kan het niet laten om iemand niet te helpen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:57

Gohya ik begrijp dat het lastig is, ik heb ook altijd weidegenootjes gehad (pension was bij mij niet het goede woord) eVoorzover ik weet is een getekend contract wel degelijk rechtsgeldig! Zolang het getekend wordt met plaats en datum.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 01:38

gohya schreef:
@maikeltje
Ik wacht dit nog af voor ik juridische stappen neem.
De D.A. zei zelf dat ik er zoveel mogelijk buiten moet blijven.
Je zegt dat ik anders geen poot heb om op te staan,maar het kan toch niet zo zijn dat iemand je pony ongevraagt pakt en de pony gewond raakt door toedoen van een ander?
Je wil daarmee dus zeggen,als iemand jou paard zomaar uit stal pakt en je paard raakt gewond,dan draai jij voor alle kosten op?Dat kan toch niet,dan zou iedereen zijn of haar stal op slot moeten zetten zodat er niemand bij kan.
Haar pony's staan bij mij gestalt,dan kan ik haar de toegang toch niet ontzeggen?Wel kan ik zeggen dat ze nooit meer aan me pony's mag komen [heb ik trouwens ook gedaan].

.

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen maar dat ik denk dat een verzekering er zo tegenaan kijkt. Verzekeringsmaatschappijen kijken alleen maar naar feiten. Feit is dat jij wist dat ze zulk soort dingen wel vaker deed. Feit is ook dat jij geen echte stappen daartegen hebt ondernomen (ook al ligt dat gevoelsmatig natuurlijk heel anders). Ondanks dat jij wist dat ze jouw pony ongevraagd weleens pakte, heb je haar niet de toegang tot het terrein ontzegd omdat je dat vervelend voor haar zou vinden omdat haar pony's in jouw weide lopen. Met andere woorden: in de ogen van een verzekeringsmaatschappij heb jij willens en wetens het risico gelopen dat er door haar toedoen een keer iets fout zou kunnen gaan met een van jouw pony's.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 02:17

Eventjes tussendoor!

Aan een contract heb je niks!

Als zij met toestemming op jou paard zit (en met een contract geef je eigenlijk daar ook toestemming voor) en er gebeurt wat.
Ben jij hoe dan ook voor de wet aansprakelijk.
Jij bent de bezitter van het dier.
En de bezitter van het dier is dan ten alle tijden aansprakelijk!
Een contract gaat niet boven de wet!

Dus stel zij breekt haar nek!
Dan zal jouw verzekering mogen uitkeren.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 02:33

daantjuhhh schreef:
Eventjes tussendoor!

Als zij met toestemming op jou paard zit (en met een contract geef je eigenlijk daar ook toestemming voor) en er gebeurt wat.

Maar het contract is juist zodat ze NIET op de pony's klimt of ze gaat vast zetten, niet andersom snap je wat ik bedoel? Dus volgens mij kan dat wel degelijk :j als ze dan toch op de pony klimt en haar nek breekt..... Dan wordt het wel een ander verhaal, ze is immers accoord gegaan dat ze er nooit op zal rijden......

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 02:49

chocobroodje schreef:
daantjuhhh schreef:
Eventjes tussendoor!

Maar het contract is juist zodat ze NIET op de pony's klimt of ze gaat vast zetten, niet andersom snap je wat ik bedoel? Dus volgens mij kan dat wel degelijk :j als ze dan toch op de pony klimt en haar nek breekt..... Dan wordt het wel een ander verhaal, ze is immers accoord gegaan dat ze er nooit op zal rijden......

Ja, dat weet ik niet.
Zou een optie kunnen zijn, maar of het rechtsgeldig is??
Ik zou daarover even bellen met je AVP.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 03:02

Nouja ik vermoed van wel. Ze gaat schriftelijk accoord dat ze niet aan de pony's komt, doet ze dat wel dan volgt er een boete en/of verwijdering. In het contract kun je meteen alles vast leggen omtrent de pensionplaats, of heb je daar wel een contract voor? Zoals wanner ben jij bevoegd een DA voor haar dieren in te roepen en wat zij kan verwachten van jou als pensionhouder.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 03:34

@Chocobroodje
Helaas ligt dat niet zo simpel (voor de wet).
Zij kan bv wel een boete krijgen voor bv inbraak oid.

Maar als eigenaar blijf je in principe verantwoordelijk voor je dier.
Ik kan 100x een bordje plaatsen: pas op mijn hond bijt... maar ook als iemand dan alsnog onbevoegd mijn terrein betreedt, blijf ik nog wel aansprakelijk als mijn hond degene bijt.

Wettelijk kan TS niet meer met het contract dan wat bij wet geregeld is.
a:
Ze kan bv X van het terrein laten verwijderen (maar helaas staan de pony's van X er ook, dus dat wordt niet makkelijk).

B:
De politie bellen/aangifte doen als X op/aan haar paarden zit.