soms word ik dit zo zat...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:10

[/quote

Maar vandaag nog geoefend ook met snoepjes(daar doet ze alles voor :P !!) en het ging echt super!

Maar je zeurt volgens mij niet... Want je weet het nooit }>[/quote]

Kijk..... :o met snoepjes gaat het dus wel....
ben bang dat je onbewust je paard een beetje te veel de vrije hand hebt gegeven en verwend hebt.
Helaas... dat kost een heleboel tijd en geduld om 't zonder snoepjes voor elkaar te krijgen.
Mijn stelregel: ongewenst gedrag negeren, goed gedrag belonen ;)
Ik heb 40 jaar paarden en dit werkt nog altijd het allerbeste..
Succes!

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:11

cissy schreef:
Misschien oefen je wel niet op de juiste manier waardoor ze nu nog steeds geen voetjes kan geven? Misschien oefen je het bit ook wel op de verkeerde manier, paarden kunnen niet liegen en ook niet mensje pesten.
Dus vraag je eens af wat je nou zelf niet goed duidelijk maakt aan je paard zodat ze het wél voor je gaat doen.... Misschien is er wel een medische reden maar misschien is het ook wel gewoon miscommunicatie.

Jij bent verantwoordelijk voor hetgeen je je paard leert, als je paard het dus niet goed doet dan heb je het niet duidelijk gecommuniceerd of begrijpt je paard je niet en moet je het op een andere manier proberen.
Paarden verstaan namelijk geen Nederlands dus je moet het toch op de een of andere manier aan ze duidelijk kunnen maken wát je nou van ze wilt.
Boos worden heeft dus geen enkele zin want ook dat begrijpen ze niet.

Als ik jou in het Russisch vraag of je op 1 been wilt gaan staan en jij doet dat niet omdat je me niet begrijpt dan word ik toch ook niet boos op jou? Dan zal ik iets moeten verzinnen zodat je me wel begrijpt.

Pas als je paard weet wat je wilt en het begrijpt en hij doet het dan vervolgens niet dan mag je wat strenger optreden..... maar bij een jong paardje nog niet!

Ben het hier grotendeels mee eens, het is wel eens lastig maar je praat inderdaad met 2 verschillende talen en geduld is heel belangerijk.
Jij kan je paard ook wel eens verkeerd lezen en andersom...
Dus probeer je frustraties niet de overhand te laten nemen, we hebben het allemaal weleens hoor maar probeer het van je af te zetten, schiet je veel meer mee op!
Haha leuk verwoord trouwens... "mensje pesten"
Denk ook niet dat paarden bewust een mens willen pesten/dwarsliggen, hoewel ik wel denk dat ze slim genoeg zijn om te weten hoe ze onder bepaalde dingen uit komen.
Ook denk ik dat ze wel bewust kunnen klieren of vervelen, wat er al eerder gezegd is, een paard heeft ook weleens een mindere dag, chagerijnig of gewoon geen zin!

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:18

Als ik jou was zou ik iniedergeval even kijken of zij echt nergens last van heeft.
en als je dat zeker weet, kan je naar jezelf gaan kijken. ben je ge-iriteerd dan merkt zij dat en kan daar op ingaan spelen. en kan lastig gaan doen. wees relaxt alles komt goed met geduld.

Janine1990

Re: soms word ik dit zo zat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:21

Ken het probleem... En dat probleem is er alleen als ik mezelf opfok... :Y)
Dus denk eerder het werken aan jezelf is, dan werken aan het paard...

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:05

aerdenhout1 schreef:
Ach..ik sta ook wel eens op s' morgens en denk...moet het nu echt weer? Weer naar stal, weer uitmesten? Weer eten geven, weer honden uitlaten, weer stofzuigen of bedden verschonen enz. enz.
Ook ik heb mijn dag wel eens niet en waarom zou een paard dat ook niet hebben?
Die is ook wel eens de baas zat en denkt...nu even niet hoor, ik ga even dwars liggen vandaag!!

Welnee, zo denkt een paard niet.
Een paard misschien zijn dag niet hebben omdat bv de vliegen erg irritant zijn, hij niet helemaal goed in het vel zit, beetje last heeft van hormonen etc... maar een paard denkt echt niet: ik zal vandaag eens de baas dwars zitten.

Veel vaker is het zogenaamde dwars zijn van een paard echter te wijten aan de gemoedstoestand van de eigenaar/ruiter.
En wel om drie redenen:

1.Eigenaar zit niet goed in zijn vel/baalt/heeft zijn dag niet en gedraagt zich daardoor anders naar het paard. Vaak onbewust; iets minder geduld, beetje overgevoeltig etc.
Dier verandering pikt het dier onmiddellijk op en daar reageert het op.
Paard is uiteindelijk een prooidier en dankt overleven aan gevoeligheid voor iedere (minimale) verandering in zijn omgeving/wezens in zijn omgeving.

Ooit gezien hoe prooidieren gewoon staan te grazen terwijl leeuwen in het gras liggen en hoe het gedrag accuut verandert als de leeuwen zelfs maar denken dat het tijd wordt voor de jacht?

2. Eigenaar/ruiter reflecteert zijn eigen gevoelens op het paard. Ja... wij mensen hebben de neiging om dat te doen, zowel bij een medemens als bij een dier.
Het bekende 'Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten' komt daarvan daan.
In de psychologie een zeer bekend gegeven. Maar we passen het dus ook op onze dieren toe. Onbewust.

3. We verwachten (onbewust) dat het paard een probleem gaat geven. En we gedragen ons (onbewust) daarnaar.
Het bekende selffullfilling prospecy. Maw. Je wilt dat het paard die rechterachtervoet geeft, maar je verwacht dat het dat niet doet, want gisteren was het ook al een probleem. Natuurlijk ga je er toch aan werken, maar je verwacht problemen en handelt daarna.
En daarmee werk je het probleem verder in de hand.
Selffulfilling prospecy is ook een zeer bekend en bewezen gegeven in de psychologie en speelt ook een grote rol in de omgang met dieren. (ja, alle dieren.)
Daar komt ook het hele verhaal vandaan over namen bij een paard. Het veranderen van naam als hulp bij problemen bij een dier wordt door sommigen aangegeven als zijnde beter voor het dier. En het werkt vaak. Maar dat heeft geen bal met het dier zelf te maken. Al noem je hem Theekannetje... het zal het dier worst zijn. Waar het om gaat is dat wij mensen de neiging hebben om naar die naam te handelen. Heb je een paard met de naar Devil en dan ook nog eens gehoord dat hij die naam met recht draagt, dan zul je daar (weerom onbewust) naar handelen en zal het paard zich idd daarna gedragen. Bij iemand die datzelfde paard met de naam Angel in handen krijgt en dan ook nog geen voorgeschiedenis kent, zou hetzelfde paard zich weleens heel anders kunnen gedragen

Het idee wat vele mensen hebben dat paarden met opzet dwars zijn/eigenaar of ruiter willen pesten, is regelrechte onzin. Een paard is gewoon eerlijk en laat weten hoe het ergens over denkt. Dat wij dat niet altijd leuk vinden, is een ander verhaal.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:13

Ik sluit me volledig aan bij liljebo. Lees die post eens goed door en haar er je leerpunten uit.
Buiten dat, denk ik nog steeds dat de verhoudingen tussen jou en je pony niet helemaal in orde zijn, dit is namelijk niet het eerste keer dat je problemen hebt in de omgang.

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:52

met bit in doen vinger in z'n mondhoek, dan doet hij 'm open. en bij voetje niet geven, wat tegen hem aanduwen dat hij met zijn gewicht op zijn andere benen moet steunen, dan kun je 'm snel pakken :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:59

khalid schreef:
met bit in doen vinger in z'n mondhoek, dan doet hij 'm open. en bij voetje niet geven, wat tegen hem aanduwen dat hij met zijn gewicht op zijn andere benen moet steunen, dan kun je 'm snel pakken :P

Kneepje in het onderbeen werkt bij mij vaak veel beter... Gewoon even: "Hé opletten."
Het is zo simpel met paarden, je moet het gewoon netjes vragen. Goed, je kan niet eeuwig blijven vragen/smeken. Maar gewoon vriendelijk zijn werkt bij de meeste paarden het beste.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:50

Janine1990 schreef:
khalid schreef:

Kneepje in het onderbeen werkt bij mij vaak veel beter... Gewoon even: "Hé opletten."
Het is zo simpel met paarden, je moet het gewoon netjes vragen. Goed, je kan niet eeuwig blijven vragen/smeken. Maar gewoon vriendelijk zijn werkt bij de meeste paarden het beste.

Wat ook werkt is met je vingertoppen/nagels even naar boven toe over de pees heen strijken.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:57

Nee een paard denkt niet als een mens, maar kan zich als levend wezen ook wel eens rot voelen!
En natuurlijk denkt hij dan niet....ik ga vandaag maar eens baasje pesten, maar om een voorbeeld te noemen....hengstige merrie die als ze hengstig is soms een heel ander paard word?
Het weer kan ook een heel belangrijke rol spelen.
Het ene paard voelt zich heerlijk bij het warme weer van de laatste tijd, maar er zijn er ook die er niet tegen kunnen en hun gedrag kan dan veranderen.
Wil natuurlijk niet zeggen dat ze moeten mee blijven werken in wat wij als mens vragen, maar stemmingswisselingen komen bij paarden ( en ik denk elk levend wezen) wel degelijk voor,

Beauragardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:36

Ik denk ook consequent zijn en af en toe eens belonen als ze iets goed doet met een snoepje ofzo, toen ik mijn paard kocht kon hij geen voetjes geven en het is een BWP van 1m75 dus ik heb men werk gehad en nu kan hij zijn voeten geven maar vanachter vind hij het nog moeilijk en af en toe (1 x per week ofzo) geef ik hem 1s een snoepje als hij het goed doet en nu geeft hij zijn voeten toch goed. En voor het bit happen, dat hangt een beetje af van paard tot paard, de ene neemt he heel gemakkelijk de andere niet. Ik hoop dat ik je wat geholpen heb.

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:58

mijn merrie net zo.
Normaal kan ik het tuig er zo opleggen en longeren of rijden.
Maar vorige week had ik de deken af en wou ik haar longeren aan het hoofdstel.
Deed haar halster af en tjoef!! weg was ze.
heeft me 2 uur gekost om haar weer te vangen.
Maar goed denk inderdaad dat ze het allemaal even zat was.
Hebben wij ook wel is;)

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:48

kynshiri schreef:
is een levend wezen he... het is hun goed recht om iets niet te willen en het is an jouw als baas om daar respectvol mee om te gaan en toch te zorgen dat je uiteindelijk krijgt wat je wilt...

Nou, inderdaad... Een paard is nu meestal geen hondje dat opzit en pootjes geeft...

Als lichamelijke dingen zijn uitgesloten, heb je verder gewoon alleen nog een portie geduld nodig ;)

Dierlover123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:50

Gewoon niet boos worden en 't gewoon goed denken
En als dat is gelukt dan opnieuw proberen ;)

Grts DierLover123 :D

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:56

Mijn pony is ook nogal moeilijk met zijn achterbenen. Als je de achterbenen namelijk te hoog optilt en ze hebben een klein beetje last van hun rug, kan dit voor aardige pijnscheuten zorgen, en verkramping later. Hierdoor gaan ze wel een 2e x na denken voor ze een hoefje geven;). Bij mijn pony doe ik hem vastzetten tussen 2touwen, en dan voorzichtig heel laag optillen. En dan belonen met wat eten, snoepje of iets dergelijks. Mijn pony blijft na 6jaar nogsteeds wat angstig maar af en toe kan hij hem 5sec ophouden. Is genoeg om even snel uit te krabben.

Succes ;)

Saraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:18

Snoepje in je hand en tergelijkertijd met het bit in haar mond schuiven. Werkt dat niet?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:12

roxxxiejjj schreef:
Mijn pony is ook nogal moeilijk met zijn achterbenen. Als je de achterbenen namelijk te hoog optilt en ze hebben een klein beetje last van hun rug, kan dit voor aardige pijnscheuten zorgen, en verkramping later. Hierdoor gaan ze wel een 2e x na denken voor ze een hoefje geven;). Bij mijn pony doe ik hem vastzetten tussen 2touwen, en dan voorzichtig heel laag optillen. En dan belonen met wat eten, snoepje of iets dergelijks. Mijn pony blijft na 6jaar nogsteeds wat angstig maar af en toe kan hij hem 5sec ophouden. Is genoeg om even snel uit te krabben.

Succes ;)

Ik denk dat je het beste zelf je paard kan laten aangeven hoe hoog het achterbeen kan. Mijn paard geeft altijd heel makkelijk voetjes, maar sinds een rugblessure van haar gaan achterbenen lastiger. Als ik een achtervoet vraag, dan tilt ze die zelf vaak hoog op, maar laat hem dan ook weer zakken en als die dan op een punt is waar ze het vast kan houden kan ik de voeten uitkrabben.

Edit: ik ben wel benieuwd hoe het ts inmiddels afgaat.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:34

ijssnuiver schreef:
roxxxiejjj schreef:

Succes ;)

Ik denk dat je het beste zelf je paard kan laten aangeven hoe hoog het achterbeen kan. Mijn paard geeft altijd heel makkelijk voetjes, maar sinds een rugblessure van haar gaan achterbenen lastiger. Als ik een achtervoet vraag, dan tilt ze die zelf vaak hoog op, maar laat hem dan ook weer zakken en als die dan op een punt is waar ze het vast kan houden kan ik de voeten uitkrabben.

Ik laat mijn paard ook zelf aangeven hoe hoog hij kan, en dat is amper 10cm van de grond, als het te lang duurt raakt hij in paniek en gaat ie lopen springen met zijn achterbenen. Maarja ik weet dit dus houd er rekening mee. Ik krab of zijn hoeven niet uit, en doe het op de spuit goed weken, of ik doe het even snel. ;) Als ik ga lopen dwingen flipt ie hem helemaal, en draait ie overal doorheen, gaat ie met zijn kont draaien, dus hij regelt zelf gelukkig hoe ver ik kan gaan:) !

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:59

Rustig blijven en niet erop reageren totdat ze doet wat je wil dan belonen. Dit lijk mij het makkelijkste en idd goed op je paard blijven letten qua gedrag wat hij/zij zelf fijn/ niet fijn vind.

Tineeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:07

ALTIJD!! eerst denken wat je zelf kan slecht gedaan hebben .. 10 sec. rustig worden en dan nog is proberen . Anders consequent zijn.
Ik heb ook soms dat ik iets verkeerd aanpak of te boos word en dan ben ik zooo kwaad op mezelf!!

Tineeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:08

p.s. veel succces (:

HorseDreamx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:08

Sommige pony's doen inderdaad hun mond gewoon niet open. Je kan ook gewoon doortrekken
doe ik altijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:13

het is en blijft een paard. wat voor ons zo logisch is hoeft voor een paard helemaal niet logisch te zijn...

probeer nooit je gedult te verliezen of boos te worden. wees duidelijk en consequent!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:10

HorseDreamx schreef:
Sommige pony's doen inderdaad hun mond gewoon niet open. Je kan ook gewoon doortrekken
doe ik altijd

Nee dat lijkt me verstandig :n . Ga dan eens bedenken waarom een pony zijn mond niet open wil doen en ga een oplossing zoeken. Op deze manier vererger je de dingen alleen maar.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 13:38

Vesceron schreef:
cissy schreef:
Misschien oefen je wel niet op de juiste manier waardoor ze nu nog steeds geen voetjes kan geven? Misschien oefen je het bit ook wel op de verkeerde manier, paarden kunnen niet liegen en ook niet mensje pesten.
Dus vraag je eens af wat je nou zelf niet goed duidelijk maakt aan je paard zodat ze het wél voor je gaat doen.... Misschien is er wel een medische reden maar misschien is het ook wel gewoon miscommunicatie.

Jij bent verantwoordelijk voor hetgeen je je paard leert, als je paard het dus niet goed doet dan heb je het niet duidelijk gecommuniceerd of begrijpt je paard je niet en moet je het op een andere manier proberen.
Paarden verstaan namelijk geen Nederlands dus je moet het toch op de een of andere manier aan ze duidelijk kunnen maken wát je nou van ze wilt.
Boos worden heeft dus geen enkele zin want ook dat begrijpen ze niet.

Als ik jou in het Russisch vraag of je op 1 been wilt gaan staan en jij doet dat niet omdat je me niet begrijpt dan word ik toch ook niet boos op jou? Dan zal ik iets moeten verzinnen zodat je me wel begrijpt.

Pas als je paard weet wat je wilt en het begrijpt en hij doet het dan vervolgens niet dan mag je wat strenger optreden..... maar bij een jong paardje nog niet!

Ben het hier grotendeels mee eens, het is wel eens lastig maar je praat inderdaad met 2 verschillende talen en geduld is heel belangerijk.
Jij kan je paard ook wel eens verkeerd lezen en andersom...
Dus probeer je frustraties niet de overhand te laten nemen, we hebben het allemaal weleens hoor maar probeer het van je af te zetten, schiet je veel meer mee op!
Haha leuk verwoord trouwens... "mensje pesten"
Denk ook niet dat paarden bewust een mens willen pesten/dwarsliggen, hoewel ik wel denk dat ze slim genoeg zijn om te weten hoe ze onder bepaalde dingen uit komen.
Ook denk ik dat ze wel bewust kunnen klieren of vervelen, wat er al eerder gezegd is, een paard heeft ook weleens een mindere dag, chagerijnig of gewoon geen zin!

Mijn idee was ook we gaan het eerst oefenen met snoepjes(al doet ze het hier niet voor is er dus echt wel iets aan de hand)
En daarna gewoon een dikke knuffel als beloning!

En elke keer het zelfde woor gebruiken zodat ze snapt wat ze moet doen...

Misschien een vreemde training/oefening om het zo te leren maar bij MIJ gaat dit altijd heel goed.
en dat vind ik het belangrijkste dat we het samen begrijpen!

Janine1990 schreef:
Ken het probleem... En dat probleem is er alleen als ik mezelf opfok... :Y)
Dus denk eerder het werken aan jezelf is, dan werken aan het paard...

Ben hier ook altijd mee bezig, maar ja na zo'n hele tijd kan ik dan toch een beetje kribbig worden :P

ijssnuiver schreef:
Ik sluit me volledig aan bij liljebo. Lees die post eens goed door en haar er je leerpunten uit.
Buiten dat, denk ik nog steeds dat de verhoudingen tussen jou en je pony niet helemaal in orde zijn, dit is namelijk niet het eerste keer dat je problemen hebt in de omgang.

Tussen de verhouding tussen het paard en mij is geen verhoudingsprobleem, het zijn alleen deze punten die niet goed gaan, verder zijn we prima op elkaar ingespeeld na een intensieve training, ook door het grondwerkboek en wat dingen van mounty ..... (weet niet hoe je dat typ)

Maar het zijn alleen deze punten!
Wat al stukken beter gaat nu inmiddels :)

liljebo schreef:
aerdenhout1 schreef:
Ach..ik sta ook wel eens op s' morgens en denk...moet het nu echt weer? Weer naar stal, weer uitmesten? Weer eten geven, weer honden uitlaten, weer stofzuigen of bedden verschonen enz. enz.
Ook ik heb mijn dag wel eens niet en waarom zou een paard dat ook niet hebben?
Die is ook wel eens de baas zat en denkt...nu even niet hoor, ik ga even dwars liggen vandaag!!

Welnee, zo denkt een paard niet.
Een paard misschien zijn dag niet hebben omdat bv de vliegen erg irritant zijn, hij niet helemaal goed in het vel zit, beetje last heeft van hormonen etc... maar een paard denkt echt niet: ik zal vandaag eens de baas dwars zitten.

Veel vaker is het zogenaamde dwars zijn van een paard echter te wijten aan de gemoedstoestand van de eigenaar/ruiter.
En wel om drie redenen:

1.Eigenaar zit niet goed in zijn vel/baalt/heeft zijn dag niet en gedraagt zich daardoor anders naar het paard. Vaak onbewust; iets minder geduld, beetje overgevoeltig etc.
Dier verandering pikt het dier onmiddellijk op en daar reageert het op.
Paard is uiteindelijk een prooidier en dankt overleven aan gevoeligheid voor iedere (minimale) verandering in zijn omgeving/wezens in zijn omgeving.

Ooit gezien hoe prooidieren gewoon staan te grazen terwijl leeuwen in het gras liggen en hoe het gedrag accuut verandert als de leeuwen zelfs maar denken dat het tijd wordt voor de jacht?

2. Eigenaar/ruiter reflecteert zijn eigen gevoelens op het paard. Ja... wij mensen hebben de neiging om dat te doen, zowel bij een medemens als bij een dier.
Het bekende 'Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten' komt daarvan daan.
In de psychologie een zeer bekend gegeven. Maar we passen het dus ook op onze dieren toe. Onbewust.

3. We verwachten (onbewust) dat het paard een probleem gaat geven. En we gedragen ons (onbewust) daarnaar.
Het bekende selffullfilling prospecy. Maw. Je wilt dat het paard die rechterachtervoet geeft, maar je verwacht dat het dat niet doet, want gisteren was het ook al een probleem. Natuurlijk ga je er toch aan werken, maar je verwacht problemen en handelt daarna.
En daarmee werk je het probleem verder in de hand.
Selffulfilling prospecy is ook een zeer bekend en bewezen gegeven in de psychologie en speelt ook een grote rol in de omgang met dieren. (ja, alle dieren.)
Daar komt ook het hele verhaal vandaan over namen bij een paard. Het veranderen van naam als hulp bij problemen bij een dier wordt door sommigen aangegeven als zijnde beter voor het dier. En het werkt vaak. Maar dat heeft geen bal met het dier zelf te maken. Al noem je hem Theekannetje... het zal het dier worst zijn. Waar het om gaat is dat wij mensen de neiging hebben om naar die naam te handelen. Heb je een paard met de naar Devil en dan ook nog eens gehoord dat hij die naam met recht draagt, dan zul je daar (weerom onbewust) naar handelen en zal het paard zich idd daarna gedragen. Bij iemand die datzelfde paard met de naam Angel in handen krijgt en dan ook nog geen voorgeschiedenis kent, zou hetzelfde paard zich weleens heel anders kunnen gedragen

Het idee wat vele mensen hebben dat paarden met opzet dwars zijn/eigenaar of ruiter willen pesten, is regelrechte onzin. Een paard is gewoon eerlijk en laat weten hoe het ergens over denkt. Dat wij dat niet altijd leuk vinden, is een ander verhaal.

Ik ben dit wel met je eens, maar soms heb ik zo'n idee als ze door iedereen is onderzocht en er is niets aan de hand weet ik het niet...
Voor zover ik kan achterhalen zijn er ook geen vervelende problemen gebeurd met deze dingen.... Maar ik kan natuurlijk niet alles weten(was het maar zo'n feest)

Maar het kan natuurlijk regelmatig zo zijn dat er iets niet lekker zit, maar dat lijkt mij niet elke dag.
Maar verder ben ik het wel met je eens ;)
En we gaan ook hard verder oefenen

ijssnuiver schreef:
roxxxiejjj schreef:

Succes ;)

als ik ook merk dat ze last van dr rug heeft, laat ik haar gewoon ontspannen staan en krab dan haar achterhoeven, dus dat zal niet het probleem zijn...

Ben nog ergens achter: als ze op een schuine ondergrond staat(klein beetje poetsplek) heeft ze meer last van haar voorhoeven geven
Laatst bijgewerkt door Revanches op 06-08-10 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 5 Berichten (!!) samengevoegd tot 1. Het is niet de bedoeling alles achterelkaar te posten. Graag in 1 reactie reageren!