Vliegenmasker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:40

veerust bij de boerenbond, super ! niet voor paarden maar werkt wel

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:41

of zo@n leuk masker met van die ogen erop hahaha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:41

Kap kun je gewoon snachts omlaten hoor. Ik ben niet van plan om om half 5 op te staan om dan de kap alweer om te doen. Dan zijn nl die vervelende vliegen al weer aanwezig. Paarden hebben er hier geen enkel probleem mee om er in het donker mee te lopen. Ze zien prima.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:58

@wilmamike, ik denk dat jou vliegenmasker dan te krap om het hoofd heeft gezeten, als ie eronder gaat zweten... Dat had die van mij eerst ook, ik had een full, maar die zat vrij strak om dr voorhoofd heen, en dan werd het aardig warm daaronder.
Nu heb ik een bug eye masker, die staat veel meer van het hoofd af, en heeft ze nergens meer last van. Is heerlijk koel onder het masker en vliegvrij! overingens heb ik wel zonder oren, want zelfs de de maskers met de grootste oren waren nog te klein voor die grote flappen. En ik laat hem 's nachts ook om, ze ziet prima met dat masker op, meer als mij in het donker.
Zo'n masker heb ik.
Afbeelding

Farfalla_

Re: Vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:12

Typisch dat een aantal mensen menen dat hun paard prima ziet door een vliegenmasker heen in het donker. Heb je zelf overdag wel eens door zon (mn zwart) masker gekeken? Ik vraag mij af waarop het gebaseerd word dat paarden met zon masker op snachts goed ziet?

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 13:20

Typisch dat 'mijn' topic zoveel verschillende kanten op gaat en bij sommige reacties vraag ik me bovendien sterk af of de voorgaande berichten wel juist zijn gelezen/geïnterpreteerd.

Maar goed, even als reactie op Farfalla:
Inmiddels heb ik een (wit) vliegenmasker voor 'mijn' paard. En m.i. ziet ze daar in ieder geval overdag prima door. En já ik heb door het vliegenmasker gekeken, zelfs voordat ik 'm kocht, op aanraden van de verkoper (die een heel serieuze, informatieve en m.i. betrouwbare uitleg gaf bij het vliegenmasker). Ik kon er vrijwel (net niet helemaal) net zo goed mee zien als zonder. 'Mijn' toch best gevoelige paard reageerde er ook totaal niet op, wat ik ook een aanwijzing vind voor de aanname dat ze er voldoende door ziet.
Daar ze er ook 's nachts tot nu toe gelukkig geen problemen van heeft ondervonden, denk ik dat ik kan aannemen dat ze zich er prima mee redt en dat ze naar alle waarschijnlijkheid dus genoeg zicht heeft. Correct me if I'm wrong, graag onderbouwd. Ik ben alleen helaas niet in de gelegenheid zelf elke dag na zonsondergang het masker af te halen en voor zonsopgang weer om te doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:34

Elise8: helemaal met je eens. Ze doen hier snachts hetzelfde als overdag, dus waarop zou ik dan kunnen baseren dat ze ergens last van hebben? Heb zelf er ook doorgekeken, heel goed zicht. Paarden zijn met masker op veel gelukkiger dan zonder!!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:15

Farfalla_ schreef:
Typisch dat een aantal mensen menen dat hun paard prima ziet door een vliegenmasker heen in het donker. Heb je zelf overdag wel eens door zon (mn zwart) masker gekeken? Ik vraag mij af waarop het gebaseerd word dat paarden met zon masker op snachts goed ziet?

Ik heb zo vaak door dat masker gekeken ja.. en moet zeggen, het zicht is pirma hoor, bijna hetzelfde als normaal. En ook na zons ondergang heb ik wel eens door het masker gekeken en de conclusie blijft hetzelfde.
Vraag me dan toch af wat voor masker jij hebt, als je er zo slecht doorheen kan kijken.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:21

Ik heb zo'n vliegenkap die je bedoelt! Alleen bij m'n ene vp gingen de vliegen er toch in.. Nu hebben we alle randjes ingesmeerd met zo'n anti vliegen roller wat eigenlijk voor op het hoofd is en nu heeft ze er geen last meer van :). Verder hebben alle andere paarden op stal die een vliegenkap hebben ook gewoon deze zonder neus en oren en die hebben geen last van vliegen onder de kap gehad..

horse_angelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:27

hoi,
ik ben net een vliegenmasker gaan kopen
voor mijn verzorgpony. ze hadden mij eerst aangeraden om van die flitertjes te kopen maar
dat is goed voor een pony die schuurt .
een vliegenmasker kunnen ze heel gemakkelijk uit schuren 8-)

groetjes x
horse_angelx

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:36

Mijn merrie heeft een tijdje met een Bucas vliegenmasker gelopen en heeft in die periode 3 x door het draad gelopen in volle paniek, heb dus het idee dat ze te weinig ziet door dat masker. Mijn ruintje gister voor het eerst een masker om gedaan maar die had het idee dat ie zijn oren niet meer kon bewegen, hahaha, stond ie heel knullig met zijn oren de hele tijd schuin naar achter......

Is het zo dan dat ze oogontstekingen kunnen krijgen door vliegen?

Bestaat er iets met van die franje die je niet aan een halster hoeft te doen maar met enkel een keelriempje en frontdeeltje vast zit? Ik hou niet van paarden met halster in weiland te zetten.
gr Claudia

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:20

Ik zie dat je er ondertussen al één hebt maar wat ook een fijne en simpele is is de supermask van de paardendrogist.

xxtamaarxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:30

Het is fijn hoor een vliegenkap voor je paard ze hebben heel weinig last nog van vliegen en het geeft hun ook rust! Ze zullen de 1e keer niet leuk vinden maar daarna is het gewoon als normaal! :) Dus je hoeft niet bang te zijn dat die iets doen of wat ;)! Ze wennen er vanzelf aan ! :)

Juu-lie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:12

Wij gebruiken al jaren een vleigenmasker zonder oren. Dit werkt
echt super goed! De vliegen kunnen er ook niet onder kruipen.

Soesannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:45

Ok heb een vleigenmasker van Pfif, omdat het de enigste is die redelijk past. Heb wel de oren eruit geknipt, want die waren te klein. ik vind de rambo maskers eigenlijk beter, hebben meer ruimte bij de ogen, maar die zijn helaas te klein.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:47

ik heb een gewone maar voor die wondjes zou ik er 1 met 'ogen' nemen